Fuck kerst

Straks uit eten met mijn naaste familie en heb er absoluut geen zin in.

Ik heb al eens eerder aangegeven de feestdagen niet te willen laten bepalen door anderen, echter is dit aan dovemansoren gericht. Met het gevolg dat ik straks weer met verse tegenzin aan het kerstdiner zit.

Mijn vader heeft dit opgezet, wetende dat ik niet op goede voet ben met m’n zwager. Gisteren ook weer de nodige opmerkingen naar m’n hoofd gehad. Wil niemand afvallen maar vind het zo frustrerend allemaal.

Ik verzuip echt even in zelfmedelijden als enig kind, met een overleden vader, zieke moeder en stomme schoonfamilie.

Ik heb Instagram al van m’n telefoon geflikkerd want heb al zitten janken van al die blije families samen.

16 likes

Zit in hetzelfde schuitje. Afgelopen weekend hebben m’n man en ik besloten uit elkaar te gaan.
Ik zou vandaag naar een vriendin gaan waar ik wel naar uitkeek. Maar omdat ik me erg wazig voel vroeg of ik of ze misschien mijn kant op wilde komen. Hier heeft ze geen zin in dus ben alleen deze kerst.

13 likes

Het is dat we een kind hebben en ze kerst en de boel eromheen mooi vindt (boom, versieringen, cadeautjes) maar als 't aan ons lag, zouden man en ik niks vieren. Heb er gewoon helemaal niks meer mee.

3 likes

Omdat ik niet alleen ben in dit verhaal. Ik heb kinderen waar ik rekening mee wil/moet houden. Ik zet dan liever m’n masker op en bewaar de lieve vrede.

Ik heb inmiddels al twee opmerkingen kunnen incasseren over het feit dat ik eens ‘blij’ zou moeten kijken. :+1:

4 likes

Gewoon een hele dikke knuffel voor jullie allemaal :heart:

5 likes

Geef me dan een reden, zou ik zeggen.
Pff vermoeiend zeg. Knuffel

2 likes

Ik zit al tijden in een relatiecrisis en nu is mijn partner met de kinderen 1,5 dag naar familie en al dacht ik weken geleden dat dat heel fijn zou zijn omdat we dan even afstand van elkaar hebben (en ik rust na een mega druk jaar dus heb ook niks anders gepland) vind ik het echt vreselijk. Had helemaal bedacht om lekker te gaan koken maar eindstand is een zak chips en een fles wijn

12 likes

En dat is helemaal ok, hopelijk kun je een beetje lief voor jezelf zijn

8 likes

Logisch hoor dat je juist dan geen zin hebt om te koken, dat doe je waarschijnlijk al genoeg voor je gezin! Zal chips en wijn is top. Enjoy de rust!

3 likes

De pizza die ik mee had besteld bij de luxe boodschappen was vies.
Mijn kat lijkt z’n negen levens opgemaakt maar hopelijk heeft hij er nog een paar over.
Kut kerst.

Ik HAAT kerst, maar niemand (lees: tante + man en schoonfamilie) lijken hier ook maar een beetje rekening mee te houden. Mijn eigen verdere familie is dood of geen contact mee. Ja ze proberen echt wel geen kerstmuziek of whatever op te zetten maar ik hou gewoon echt niet van deze dagen.

Dus wat doe ik, ik probeer echt wel oké te zijn, maar mijn depressie is in deze tijd x10. Dus mijn coping is terugtrekken en alcohol. (ja niet goed blabla) maar in iedergeval dit jaar heb ik het echt goed gedaan, krijgt mijn man net een appje van zijn moeder, of er iets met mij aan de hand was want mijn gezicht stond wel op onweer. Ja jongens, flikker op, we hebben spelletjes gedaan, ik heb meegeholpen ect. Accepteer gewoon dat dit niet mijn dagen zijn, dat ik even niet oké ben. Voel me gewoon kut

12 likes

Hopelijk heeft hij teruggestuurd dat je het moeilijk had + reden en dat ie trots is op je?
Ik vind t iig knap dat je deze dag heelhuids bent doorgekomen en nog zonder mega coping (en al was dat niet zo, ook oke!)
Vandaag is bijna voorbij :heart:

11 likes

Ik ben zo fucking blij dat ik weer thuis ben en helemaal op. Ik heb 0 raakvlakken met familie en werkelijk waar elk gesprek liep dood. Ik ben ook een moeilijke eter helaas, maar er waren echt alleen maar dingen die ik niet lustte. Ik eet van jongs af aan geen vis en amper vlees. Was er alleen maar vis of dingen met vlees =’) Daarnaast ook fucking kut om mijn vader zo achteruit te zien gaan. Hij kan niet eens meer zelfstandig opstaan.

Tering blij dat ik mn bed in kan.

7 likes

ik ga zo blij zijn als ik morgen thuiskom en een heel jaar niet meer aan kerst hoef te denken

11 likes

Echt hè, zin om vanavond te gaan slapen :two_hearts:

4 likes

Nog nooit zoveel gehuild als tijdens kerst 2024. Blluuuuggghhh. Vandaag kleuren met mn kat in de buurt ter compensatie :heart:

10 likes

Mijn vriend heeft twijfels, mijn moeder heeft weer eens haar ware aard laten zien en ik ben ziek. Wat een verschrikkelijke kutkerst. Vanavond zit ik waarschijnlijk alleen en ik voel me echt eenzamer dan ooit.

9 likes

Plottwist, ik was deze keer niet de sjaak, maar alle andere mensen op de wereld wel. Termen als “die omgebouwde” over een transvrouw die een kennis van ons is en allemaal gezeik over mensen die alleen zijn met kerst dit alleen maar aan zichzelf te danken hebben. Heb er fel op gereageerd en toen stopte het gelukkig. Volgend jaar skip ik, de groeten.

9 likes

Wat lief je berichtje, thnx. Hij heeft inderdaad terug gestuurd dat ze dat echt niet kan zeggen, en dat als ze een beetje nadenkt ze echt wel weet waarom dit niet mijn dagen zijn. Ik voel me er nu ook niet meer rot om, ik ben trots dat ik deze dagen door ben gekomen. Alleen nu nog 31 dec en dan is deze kut maand voorbij.

16 likes