Fuck kerst

Wat is iedereen lief hier in dit topic! :two_hearts:
Heel veel sterkte @Oprah!

Gelukkig is deze kerst bijna voorbij maar ik wil toch nog even iets kwijt. Ik ben de afgelopen periode heel erg ziek geweest, voel me dus al niet super fit en had eigenlijk niet zo’n zin om al die verplichte bezoeken te doen. Mezelf er toch maar toe gezet en opzich was het nog wel gezellig. Nu is het zo dat ik niets kan eten en drinken, alles wat ik binnen krijg gaat via een sonde slangetje in mijn neus. Mijn schoonfamilie had gereserveerd in een restaurant en eigenlijk stond idereen erop dat ik ook moest komen al kan ik niets eten, want dat was toch gewoon gezellig. Ben er nog wel tegenin gegaan, liep op ruzie uit, dus ben uiteindelijk toch mee gegaan. Super kut natuurlijk, iedereen aan het eten en drinken ik zit maar een beetje om me heen te staren. Toen net toen ik naar huis ging zei mijn schoonmoeder ā€œnou, dat viel toch best mee! Al dat gezeur van je vooraf om niets.ā€ Ik was (en ben) zooo boos! Had de energie niet om ertegen in te gaan maar ugh…

7 likes

The f… hoe kan ze dat nou zeggen?! Kan mij voorstellen dat je er de energie niet voor had om er tegenincte gaan, maar neemt je vriend het niet voor je op dan?
Kan mij voorstellen dat het echt klote is als je nota bene in een restaurant zit maar zelf niets kan eten en/of drinken.

2 likes

Jaa, hij heeft het wel een klein beetje voor me opgenomen hoor. Maar hij kan echt mega assertief zijn naar iedereen op de wereld, maar als het om z’n eigen moeder gaat is het altijd ja en amen. Terwijl die vrouw soms zo onredelijk is… Maar ook weer niet zoveel zin om met hem nu ruzie te gaan maken daarover. Denk dat ik het er morgen wel even over ga hebben. Maar ik zit er toch wel mee nu, echt een rotgevoel

1 like

Wel fijn dat hij er iets van gezegd heeft. Herken het helaas wel, zelf ben ik best assertief maar tegen mijn vader ben ik net een zacht gekookt ei. :roll_eyes::roll_eyes:
Heeft denk ik ook geen zin nu om ruzie te maken, ga je je alleen maar rotter voelen. Morgen het erover hebben lijkt me slim, zeker met het oog op de toekomst. Wellicht dat je vriend het nog kan zeggen tegen zijn moeder dat het gewoon rond uit belachelijk was wat ze zei.

1 like

Jaa precies! Morgen een nieuwe dag en dan kijk ik er hopelijk met wat minder boosheid tegenaan. Beter om dan het gesprek aan te gaan!

Hoop idd dat ik een beetje kan slapen en mijn gedachten kan verzetten. Dankjulliewel!

1 like

Zo niet oke… hoe kan je denken dat dit leuk voor jou is. Sterkte!

3 likes

Wat?? Ik ben plaatsvervangend boos! Wat kunnen die mensen zich weinig inleven in anderen zeg. Ik heb zelf ook een neussonde gehad, dat was op zich al geen pretje, maar dan ook nog wat om je heen moeten zitten kijken terwijl anderen eten? Bah wat naar om iemand per se te willen laten doen. Ik zou er achteraf nog wel iets over zeggen als de ergste kwaadheid gezakt is.

1 like

Mijn zus heeft kerst weer verpest.
Ze is een verbitterd persoon en draagt dat ook graag uit.
Mijn beste vrienden waren er met de kerst omdat ze geen plek hadden.
Ze heeft vorige week 4x gevraagd of ā€œdie mensenā€ ook nog kwamen want als dat zo was dan zou ze haar hond thuis laten. Heb 4x gezegd
ze hebben namen , die weet je en ja ze komen.

Komt ze eerste kerstdag 2 uur later dan dat ze gezegd had. Belt ze ineens naar huis met de vraag of die mensen er nou wel of niet zijn…
Nou ja dus…
Nou dan laat ik m’n hond thuis!
Helemaal boos dat ze haar hond thuis moet laten… :weary:

Vervolgens komt ze binnen en wij waren echt net begonnen met sjoelen.
Ze zegt mijn vrienden gedag en gaat voor in de kamer zitten met haar telefoon.
Er viel geen gesprek met haar te voeren.
De muziek was niet goed want ze werd er depressief van. Ze was boos dat m’n vader zijn cappuccino machine niet aan had gezet en daarna zat ze nog te miepen dat er geen eten was. Dat was er wel maar stond op de achter tafel waar de rest zat te sjoelen.
Uit eindelijk heeft ze een stoel gepakt en is ze in de buurt komen zitten met haar telefoon.
Ze moest 1 ronde mee doen met sjoelen van m’n vader.
Ze had 1x gedaan en pakte meteen haar telefoon waarop m’n vader zij dat haar beurt nog niet voorbij was. Draaide met haar ogen en zei zoiets van jeetje … nog niet klaar?!

Later heeft ze nog een tas met cadeaus gekregen en een tas vol boodschappen.
Na dat m’n moeder had gezegd dat ze dat kreeg was haar antwoord; oh okay…

Kan haar echt niet meer uitstaan

2 likes

37…

1 like

Wow dit ia niet okƩ hoor. Wat een sukkels zeg!
Echt mega respect voor jou dat je ondanks dat je je zo ziek voelt toch gaat :heart:
En als je een volg ende keer af zegt met wat voor reden dan ook ia dat helemaal prima he :heart::heart:

2 likes

Hoe gaat het hier? Ik ben afwisselend zo gestrest en verdrietig. Stress over de planning, cadeaus, etc… Ik houd echt niet van deze periode en neem nooit vrij, zodat mijn werk mij afleidt.

5 likes

@Griselda goed dat je dit topic nieuw leven in blaast. Ik hoop dat je werk wat helpt.

Zelf zie ik er ook, zoals ieder jaar, weer tegenop en kijk er echt naar uit dat de feestdagen weer voorbij zijn.

3 likes
Samenvatting

Gezeur weggehaald. Sorry!

Ik haal dit straks weg, maar wilde even m’n ei kwijt. Ik heb onze situatie niet met veel mensen gedeeld en soms zit het met zo hoog.

8 likes

Mijn vriend en ik zijn sinds een paar dagen uit elkaar en ik ben gebroken. Ik ben gisteravond bij vrienden geweest en verder heb ik deze dagen helemaal niks. Dus, ja: fuck Kerst.

21 likes

Ik vrees straks weer te gaan horen wat een faalhaas ik ben, zonder partner, koophuis, maatje S, succesvolle baan etc etc. Zin in :+1:t2:

10 likes

Hoop dat je volgend jaar de optie hebt om voor jezelf te kiezen :heart: Als ze deze dingen al zeggen als je wel komt, maakt het dan uit wat ze zeggen als je besluit niet te komen?

26 likes

Het is altijd maar weer de vraag hoe de sfeer gaat zijn en alles wijst er voor nu op dat het helemaal kut gaat zijn straks. Heb de afgelopen dagen al zoveel gejankt en net zelfs nog omdat ik ineens enorm mijn ex-schoonfamilie en vooral mijn laatste kerst met hun zo erg mis. Al zou ik mijn ex er niet voor terug willen haha.

Hoop gewoon dat het snel voorbij is. Zo kut als je favoriete feestdag ineens als de meest helse dag voelt.

Hele dikke virtuele knuffel voor iedereen die er ook tegenop ziet vandaag en de komende dagen :heart:.

5 likes

Ik heb voor mijzelf inderdaad ook besloten dat als dit weer het geval is vandaag, dat ze het dan lekker zonder me kunnen doen de volgende keer. Graag of niet!

6 likes

Ik ga straks naar mijn oom en tante omdat mijn vader daar is. Normaal vier ik nooit kerst met mijn vader, maar zijn gezondheid is slecht en ik denk dat dit de laatste kan zijn. Mijn oom en tante heb ik in 15 jaar maar 2 keer gezien, mijn nichtjes maar 1 keer. Ik heb dus geen flauw idee waar ik over moet praten met ze. Met mijn vader heb ik ook geen goede band, maar ik wil mijzelf later niks kwalijk nemen. Ik heb er zo geen zin in, maar weet ook dat ik dit van mijzelf nog moet doen nu het kan.

13 likes

Kerst was altijd mijn favo feest en ook mijn verjaardag. Vroeger vond ik t helemaal geweldig en voelde me zo gezien en speciaal. Maar de laatste jaren voel ik me zo ongezien ā€˜op mijn dag’, dat ik elk jaar wel een traantje laat, zonde van de kerst en zonde van mn verjaardag.

14 likes