Fuck kerst

@Oprah heel veel sterkte vandaag en de komende tijd! :heart:

1 like

Heftig zeg… zo dubbel… sterkte :heart:

1 like

Dikke knuffel :heart:

1 like

Mijn schoonzus is echt een geweldig wijf, kijk dit kreeg ik van haar.

31 likes

Mijn vriend is jarig met kerst en wij wonen net 3 weken samen, dus zijn familie nodigde zichzelf al uit “want dan hoeven zij een keer niets te doen met kerst” .

En dan de deur uitlopen met “volgend jaar weer!” Heb toch maar duidelijk gemaakt dat dit eenmalig was omdat het onze eerste kerst is hier.

Maar goeeed, vriend blijft natuurlijk jarig met kerst de rest van z’n leven. :tired_face:

1 like

Wat brutaal ook om er maar vanuit te gaan dat omdat hij jarig is jullie ook de hele kerst hosten? Goed dat je meteen gezegd hebt dat het eenmalig was.

1 like

Knuffel :heart::heart:

Heftig, knuffel ook voor jou :heart::heart::heart:

1 like

Heel veel sterkte! :heart: Ik hoop dat je afscheid van haar hebt kunnen nemen

1 like

Jammer dat je het herkende.
Ik was gelukkig wel veilig. Ik had er gewoon niet willen bij zijn.

1 like

Heel veel sterkte, dat zien is heel begrijpelijk. Heb om deze reden na het overleden van mijn eerste oma niet meer in de kist durven kijken bij de rest.

1 like

@Oprah
:disappointed_relieved: Sterkte.

1 like

Wat is iedereen lief hier in dit topic! :two_hearts:
Heel veel sterkte @Oprah!

Gelukkig is deze kerst bijna voorbij maar ik wil toch nog even iets kwijt. Ik ben de afgelopen periode heel erg ziek geweest, voel me dus al niet super fit en had eigenlijk niet zo’n zin om al die verplichte bezoeken te doen. Mezelf er toch maar toe gezet en opzich was het nog wel gezellig. Nu is het zo dat ik niets kan eten en drinken, alles wat ik binnen krijg gaat via een sonde slangetje in mijn neus. Mijn schoonfamilie had gereserveerd in een restaurant en eigenlijk stond idereen erop dat ik ook moest komen al kan ik niets eten, want dat was toch gewoon gezellig. Ben er nog wel tegenin gegaan, liep op ruzie uit, dus ben uiteindelijk toch mee gegaan. Super kut natuurlijk, iedereen aan het eten en drinken ik zit maar een beetje om me heen te staren. Toen net toen ik naar huis ging zei mijn schoonmoeder “nou, dat viel toch best mee! Al dat gezeur van je vooraf om niets.” Ik was (en ben) zooo boos! Had de energie niet om ertegen in te gaan maar ugh…

6 likes

The f… hoe kan ze dat nou zeggen?! Kan mij voorstellen dat je er de energie niet voor had om er tegenincte gaan, maar neemt je vriend het niet voor je op dan?
Kan mij voorstellen dat het echt klote is als je nota bene in een restaurant zit maar zelf niets kan eten en/of drinken.

1 like

Jaa, hij heeft het wel een klein beetje voor me opgenomen hoor. Maar hij kan echt mega assertief zijn naar iedereen op de wereld, maar als het om z’n eigen moeder gaat is het altijd ja en amen. Terwijl die vrouw soms zo onredelijk is… Maar ook weer niet zoveel zin om met hem nu ruzie te gaan maken daarover. Denk dat ik het er morgen wel even over ga hebben. Maar ik zit er toch wel mee nu, echt een rotgevoel

1 like

Wel fijn dat hij er iets van gezegd heeft. Herken het helaas wel, zelf ben ik best assertief maar tegen mijn vader ben ik net een zacht gekookt ei. :roll_eyes::roll_eyes:
Heeft denk ik ook geen zin nu om ruzie te maken, ga je je alleen maar rotter voelen. Morgen het erover hebben lijkt me slim, zeker met het oog op de toekomst. Wellicht dat je vriend het nog kan zeggen tegen zijn moeder dat het gewoon rond uit belachelijk was wat ze zei.

1 like

Jaa precies! Morgen een nieuwe dag en dan kijk ik er hopelijk met wat minder boosheid tegenaan. Beter om dan het gesprek aan te gaan!

Hoop idd dat ik een beetje kan slapen en mijn gedachten kan verzetten. Dankjulliewel!

1 like

Zo niet oke… hoe kan je denken dat dit leuk voor jou is. Sterkte!

1 like

Ik wil even zeggen dat ik jou HEEL sterk vind. Ik heb zelf een week een sonde gehad en ik was dermate depressief erdoor dat ik niet eens mijn bed uit kwam. Ik heb zo veel respect voor jou.

2 likes

Wat?? Ik ben plaatsvervangend boos! Wat kunnen die mensen zich weinig inleven in anderen zeg. Ik heb zelf ook een neussonde gehad, dat was op zich al geen pretje, maar dan ook nog wat om je heen moeten zitten kijken terwijl anderen eten? Bah wat naar om iemand per se te willen laten doen. Ik zou er achteraf nog wel iets over zeggen als de ergste kwaadheid gezakt is.

1 like