We made it. It’s over!
Uiteindelijk heb ik een hele fijne kerst gehad. Heb wat achterstallige dingen voor werk gedaan, m’n kleding uitgezocht, een boek gelezen, met m’n poezen geknuffeld, serie gekeken, muziek geluisterd en mn lievelingseten besteld.
Opzich heb ik me dus prima vermaakt. Alleen het besef dat het kerst was en “iedereen het heel leuk heeft samen” maakte me soms verdrietig. Als het een gewoon weekend was geweest had ik een top weekend gehad.
Maar dit valt eigenlijk heel erg mee toch? Ik bedoel; lees dit topic, lees het ‘leed dat (schoon)familie heet’ topic… uiteindelijk zie je alleen de picture perfect plaatjes op social media, maar dat is ook maar 1 beeld. En er zijn vast families bij wie het supergezellig is en nooit ruzie etc, maar ook genoeg mensen wie iemand moeten missen, waarbij er altijd oorlog is tijdens het diner of die in een clinch liggen met de halve familie.
Ik denk dat we kerst gewoon moeten zien als een leuk, vrij weekend waarin je gewoon mag doen wat je zelf wil en daarvan genieten. Meer is het niet! En zo te horen heb je dat heel goed ingevuld!
—-
Ik woon aan de andere kant vd wereld zonder familie en vrienden dus heb kerst eigenlijk gewoon genegeerd werkt ook prima
Ik heb de kerstboom gisterochtend afgebroken, ik wil terug naar normale weken! Ik vind het heerlijk weer de ruimte en ‘lucht’ in mijn huis.