Fuck kerst

ik vind kerst zo overrated

5 likes

Welk verhaal?

Kerst is ook kerst niet meer. Nu heb ik verplichte dingen op kerstavond (maar dan dus een brunch op die dag, que :question:), 1e kerstdag, 2e kerstdag en de dag daarna nog een verjaardag. Alsof ik iedereen nog niet genoeg gezien had in die afgelopen dagen :+1:t2: Wij gaan dit jaar vluchten uit Nederland ja.

2 likes

Heilige geest , Amen

2 likes

Kersttrauma’s hierzo :neutral_face:
Het woord kerst geeft me al buikpijn.
Ik vind kerst op school wel leuk! Dus daar denk ik maar gewoon aan :hugs::hugs:

1 like

Yesss, ik kan in beide topics terecht, haha, ik word superblij van de kerstsfeer en de weken voor kerst, maar kerstavond en kerst zelf vind ik vreselijk. Met mijn familie was dat altijd een hele schijnheilige bedoening met ruzie en stress, dus dat wil ik sowieso niet. Een paar jaar terug ben ik uitgenodigd bij de schoonfamilie van m’n beste vriendin en op zich was dat wel tof, maar het voelde toch ook wel echt als een uitnodiging uit medelijden. Dus dit jaar ben ik van plan intens te genieten van de weken voor kerst en met kerstdag zelf op reis te zijn.

5 likes

Mijn ouders hebben beloofd dit jaar met mij en jongste broer kerst te vieren en de oudste niet toe te laten. M’n vader was laatst alweer aan het terugkrabbelen, maar hallo ik heb al 7/8 jaar geen kerst met ze gevierd vanwege die klapkut van ‘n oudste?! Gaat me niet eens om de dag, maar voelt gewoon zo krom kut en scheef

1 like

Ik haat vooral dat er zo’n fucking grote deal van gemaakt word. Ik bedoel kerst is leuk net als pasen en oud en nieuw maar niet meer dan dat. En in de zomer verheug ik me echt niet op de winter.

1 like

Fack kerst en winter, kou en in het donker leven fuck fuck fuck dat ik haat het.

5 likes

Ohhhhh yes, Topic naar mijn hart :heartpulse: Vooral de verplichige dinertjes, hou toch op. Ik wil in de winter uberhaupt niet van de bank af komen. Laat staan voor een ‘gezellig’ dinertje.

2 likes

Oh wow dit had ik kunnen schrijven. Samesame but different maar ook zo’n klapkut die altijd de zwakste en tegelijk de meest anti-sociale is waardoor ik het altijd moet ontgelden. Bah.

2 likes

Of ik idd…

1 like

Dit topic :heart_eyes:
Ik haat kerst, ik haat het echt. Met al die verplichte onzin die je moet doen, van hot naar her rennen terwijl het verschrikkelijk weer buiten is en dan heb ik het nog niet eens over die kut muziek die al 200 jaar in de kerst top staat en iedereen zowat verplicht naar moet luisteren vanaf november omdat het OVERAL gedraaid wordt. En van al die fake happyness op tv krijg ik ook diarree. Ben altijd ZO blij als het nieuwjaar is. Dan duurt het weer een heel jaar voordat dat gezever weer begint.
:joy: Sorry, mijn hekel voor kerst kwam echt even naar boven bij het typen van dit bericht

9 likes

Ohhhh, nog een ergernis. Cadeautjes?! Van die verplichte sokken kopen voor mijn vader omdat hij anders semi-teleurgesteld is. Ik had mijn familie vorig jaar eindelijk zo ver om geen cadeautjes meer voor elkaar aan te schaffen maar mijn moeder wil dit volgend jaar niet doorzetten.

1 like

Ohh wat een gedoe! Bij ons doen ze surprises. Wat eigenlijk voor mijn stiefmoeder betekent ‘iedereen keihard tot op het bot afzeiken, want ik kan nu alles maken want een gedicht is grappig hihaho.’

Ik vind het ook zo kut. Om heel veel redenen maar met Sinterklaas (wat we uitgebreid met m’n moeders vijf broers en zussen en aanhang vieren) en mijn verjaardag net na kerst erbij en dan nog oud en nieuw… tis gewoon te veel.

Veruit de beste kerst die ik ooit gehad heb was toen ik vorig jaar met een vriendin die ook kerst haat gewoon weg ging naar Berlijn en niet terug kwam tot het over was. Dat was ZO chill. Niemand kon ook boos worden dat ik niet bij hun kerstdiners was want ik was gewoon niet in het land. Echt een dikke aanrader

Mijn ouders + opa gingen ook op 1ste kerst avond eten (maar die konden ook een dag eerder of later) toen heb ik gezegd ja vorig jaar ben ik al meegeweest dit jaar wil ik bij mijn ouders blijven ze kunnen niet op een andere dag. Mijn ouders boeit kerst ook niet, dus het is eten (mag in normale kleren) en snel naar huis om op de bank te ploffen.

Maar nu kan ik dit verhaal niet ophangen omdat mijn schoonouders om mijn ouders heen willen plannen. Want ze vinden het toch wel erg gezellig als ik mee ga. :sob: Ik haat gewoon die verplichte dingen. Zeker als het een hele avond
duurt. En ik de volgende ochtend weer vroeg met mijn te hard pratende schoonmoeder aan het ontbijt moet zitten.

2 likes

Mijn vriend en ik hebben allebei wachtdienst op het werk met kerstavond en kerstmis zelf, dus geen verplichte saaie, lange familie etentjes voor ons! :raised_hands:t3:

5 likes

Ik kan meepraten in beide topics! Vind het lekker als het fris weer is buiten en dan gezellig op de bank kerst films kijken. Leuke lichtjes ophangen en klassiekers luisteren. Maar haat de verplichtingen en het overdreven gedoe. Er moet ook altijd meteen een hele dag voor worden uitgetrokken ipv even koffie of samen eten. Zou ook graag willen zeggen “joe we blijven lekker thuis met zn drietjes he”. Of naar een vakantiepark ofzo…maar weet dat dat me niet in dank wordt afgenomen.

3 likes

Oh een een vriendin die me dan al vanaf september vraagt ( en blijft vragen omdat ze niet luisterd/niks kan onthouden)
Wat ga je doen met kerst/nieuwjaar… sterruuuf.
Word ik altijd een beetje sad van want ik wil helemaal niks doen dan. Maar blijkbaar is dat verplicht dan ofzo pff.

7 likes