Fuck kerst

Oh ik vind Kerst ook niet leuk :frowning: die verplichte familie afspraken en verplichtingen :nauseated_face:

1 like

Ik heb er ook niet zoveel mee. Dit jaar ben ik eerste kerstdag niet bij mijn familie. Dit moet ik nog tactisch mededelen, maar ik ben bang dat ik onterft wordšŸ™ˆ. Er wordt altijd zoā€™n werk van Kerst gemaakt bij mij in de familie, inclusief halve galajurken (doe ik niet aan mee doei), chique diner etc. Word er moe van.

1 like

Waarom heb ik dit topic niet eerder gezien :heart_eyes:

Een vriendin van mij is echt ontzettend gek op kerst, die begint begin van het jaar altijd al met aftellen en pakt heel erg uit met versiering/voedsel/kerstsfeer er bij iedereen inrammen.

Ik voel me altijd net Ebenezer Scrooge in vergelijking tot haar (dan wel die uit de muppetversie van A Christmas Carol, het enige wat ik tolereer aan kerst). Heb grafhekel aan alle verplichte afspraken, het verplicht gezellig doen en al het overdreven gedoe eromheen.

1 like

Zou liefst in mijn eentje naar hutje op de hei gaan. Samen met heel veel vreten en drank. En dan lekker in mijn satijnen pyjama op een schapenkleed voor de open haard liggen

16 likes

gewoon doen

2 likes

Ik haat kerst 4life

3 likes

Die cadeaus wil ik wel, maar dan wil ik die afgeleverd zodat ik de rest vd dag niemand hoef te zien en in het pakpapier kan zwemmen

15 likes

Love dit topic.

Ik haat kerst, omdat iedereen altijd net doet alsof het gezellig is, maar dat is het niet!!! Iedereen doet maar net alsof.
Vroeger was er altijd ruzie, omdat mijn moeder zo haar best probeerde te doen om het oh zo gezellig te hebben. Het eten is altijd hetzelfde en niet lekker.

6 likes

Ik haat kerst niet, maar wel kerst met mijn schoonfamilie. Gelukkig ben ik tegen die tijd hoogzwanger en is het geen doen om 2x2 uur (want hell no dat we blijven slapen) lang in de auto te zitten.

Dus mensen: als je in maart/april onbeschermde seks hebt dan zit je tegen het einde van het jaar wel goed :sweat_smile:

27 likes

Alles van oud en nieuw vind ik gewoon kut. Okee, behalve de oliebollen maar daar word je dik van.
Maar verder echt gatver.
De jaaroverzichten, het vuurwerk (!!!), kutrotjes, niks normaals op tv, allemaal van die ā€˜lolligeā€™ dingen op tv zoals eindejaarsconferences en Ik hou van Holland wat al ver van tevoren opgenomen is, iedereen moet steeds vreten, alles is zilver/goud/glimmend, iedereen zuipt, iedereen telt af tot 12 uur en is dan helemaal uitzinnig van vreugde, iedereen doet alsof ze beste vrienden zijn met iedereen, het stomme nostalgische gevoel, het unheimische gevoel over wie er in het nieuwe jaar allemaal zullen dood gaan, de beelden van China en AustraliĆ« die al in het nieuwe jaar leven, overal word je doodgegooid met goede voornemens, van die standaard of hele ā€˜grappigeā€™ appjes om 12 uur, dat je nog een week lang iedereen een gelukkig nieuwjaar moet wensen. Dat mensen elk jaar vragen wat ik heb gedaan en ik al 10 jaar niks bijzonders doe, gewoon wat ik altijd doe: chillen op de bank en rond 11 uur naar bed en dat mensen dat toch altijd zooo raar vinden want je wil toch wel even naar het vuurwerk kijken?? Nee, dat interesseert me echt geen reet, ik heb ruim 20 jaar vuurwerk gezien en het was nog nooit verrassend/vernieuwend.
De volgende dag alle berichten van branden, ongelukken, rellen, opstootjes, vingers eraf en blinde mensen en dan die nieuwjaarsduik nog.
Er hangt gewoon altijd een hele rare sfeer overal op oud- en nieuwjaarsdag.
Dus met recht: HUILON.

25 likes

Ik droomde vannacht dat de kerstboom hier werd opgezet :frowning: wat een hel. Wat een nachtmerrie

4 likes

Je kan er ook niet aan ontsnappen. Zelfs niet als je ter ontspanning even rustig door Facebook gaat scrollen. Overal zijn mensen getaged op de ā€˜nog 100 dagen tot kerstā€™ kut plaatjes (of nog erger; word je zelf er in getaged omdat iedereen op de hoogte is van mijn haat voor kerst :tired_face:).
Gelukkig is het weer nu nog goed :sunny: Maar ik voel dat het langzaam steeds vroeger donker gaat worden :sob: winter is comingā€¦

1 like

Hier ook een intense haat voor kerst en oud & nieuw. Ik hou van de herfst en de winter qua sfeer en kaarsjes en lichtjes maar ik HAAT kerstmuziek en de verplichte diners en aan O&N haat ik echt alles. Vooral het vuurwerk, ik wacht met smart op het moment dat dat verboden gaat worden (nooit).

2 likes

Eindelijk gelijkgestemden! Krijg echt het idee tegenwoordig dat het helemaal ā€˜inā€™ is om al maanden van te voren hysterisch te worden over kerst en O&N. Ik vind december echt heel confronterend, maar ontkom nu in augustus al niet meer aan alle plaatjes, reclames en mensen die perse moeten zeggen hoeveel zin ze er in hebben.

Vond het vroeger altijd heel gezellig met de hele familie, maar we deden de laatste jaren eigenlijk nooit meer iets waardoor ik altijd jaloers was op mensen die dat wel deden. En er is dit jaar een grote kans dat mijn tante eind november/december overlijd aan kanker, dus dit jaar word ik eigenlijk helemaal depressief van de gedachte. Voel me af en toe wel echt zoā€™n zure trut als mijn vriendinnen soms helemaal blij doen over kerst en ik meteen chagrijnig word, maar ja. Gelukkig viert de familie van mijn vriend ook geen kerst dus ik heb in ieder geval Ć©Ć©n persoon die normaal blijft doen.

1 like

Ik heb dus echt niets met Kerst. Het is altijd zo standaard: gourmetten of bij familie zitten waar je eigenlijk helemaal niet wilt zitten. Ik doe ook niet aan een kerstboom opzetten etc. Ten eerste niet de ruimte voor en ten tweede, waarom al die moeite doen voor een boom die een aantal dagen staat?

En eerlijk gezegd associeer ik Kerst vooral met enorm veel eten, wat eigenlijk nergens op slaat en helemaal niet nodig is. Ik wil het dit jaar ook echt bewust overslaan. Fuck iedereen die er een mening over heeft.

2 likes

Kerst op mijn werk ā€”> helemaal top! Druk en hard werken, heerlijk. Ook omdat het mijn dekmantel is om onder het ge-wel-dige kerstdiner bij mijn schoonouders uit te komen. ā€˜Nee, MevrouwMand moet werkenā€™.
Die geforceerde cadeautjes voor elkaar. Elke keer weer hetzelfde; sokken, 1/5 staatslot, ruitenontdooier etc. Kortom niemand wordt er wijzer van, elk jaar hetzelfde gezeik ā€˜wat moeten we kopenā€™.
Ik hoorde laatst dat ze een beetje beledigd zijn dat ik ā€˜zoveel moet werken tijdens de feestdagenā€™. Sorry dat ik in een branche werk waarin we juist in die maanden de hoogste omzetten maken :woman_shrugging:t5:

2 likes

Mijn schoonouders zijn ook zo ja met kerstā€¦ verschrikkelijk! Krijgen we ook van dat soort onzin cadeautjes, zoals kaarsjes en douchegel, nou echt precies wat ik nodig had, NOT.
En dan met zā€™n allen in stilte luisteren naar klassieke muziek waarbij er altijd een paar in coma raken, nou mega gezellig.

4 likes

Prachtige post dit <3

1 like

Ik ben gek op kerst maar ben wel dolblij dat ik kan werken tijdens die dagen, het is altijd zo saai bij de familie van mijn biologische vader

Het ergste aan kerst (en sinterklaas net zo goed eigenlijk) vind ik de cadeaus en de surprises en de gedichten. Ik ben niet creatief, ik vind het niet leuk en zal het ook nooit leuk gaan vinden dus laat me gewoon met rust. Cadeaus kopen voor een ander vind ik ook al lastig genoeg, zelf ben ik nooit 100% tevreden met wat ik krijg dus ik ga er vanuit dat een ander dat ook niet is. Dit jaar schrijf ik rond kerst mijn scriptie dus echt geen zin om dan nog een stom kutgedicht voor iemand te moeten schrijven terwijl ik die tijd veel beter kan gebruiken.

4 likes