Wat een goede aflevering. Vind de hoofdpersonages zo goed gecast. Vond het wel raar dat de Hand van de koning nu al zijn dochter stuurde om avances te maken. Die man was nog gebroken en denk niet dat hij zou vallen voor Alicent.
Zitten mokken tegen mijn vriend dat ik het niet ging kijken na het afschuwelijke laatste seizoen. Maar toch meegekeken uit nieuwsgierigheid en moet toegeven: I’m intrigued.
Alleen weer die onnodige seksscènes/afgehakte ledematen. Weet dat dit HBO is, maar had gehoopt dat ze zich wat meer in zouden houden met deze nieuwe serie. Guess not
Ik moest er even inkomen, maar wat een toffe eerste aflevering. Love Matt Smith.
Toffe eerste aflevering, dit kan nog wel eens heel interessant gaan worden.
Had ook datzelfde gevoel bij Alicent en Daemon.
Ja precies… de Targaryans zijn natuurlijk ook niet vies van wat intieme familie banden. Al hoop ik niet dat de serie daar vol mee gaat zitten want kan niet echt rooten voor een incest stel
Ja dit vond ik dus ook, vooral tussen Daemon en Rhaenyra. Maar kan ook zo zijn dat Daemon oprecht van zijn nichtje houdt, als familie en verder niks, en ik door GoT gewoon een verpest beeld heb
Vond btw die bevallingsscene niet zo chill als zwangere… Ben maar even de kamer uitgelopen en vriend gevraagd of hij me weer naar binnen wilde roepen als het klaar was.
Ben benieuwd naar de rest van het seizoen! Ik vond het in ieder geval interessanter dan de eerste GOT aflevering haha. En dat weet ik omdat ik die meerdere keren heb gezien omdat ik er niet inkwam.
Dat met die 2 dacht ik dus ook al! Ook met Daemon trouwens inderdaad.
Ik heb gisteren de eerste House of the Dragon episode gezien en ik ben niet ontevreden. Ik heb nog niet zo lang geleden heel GoT gezien (had het nog nooit gezien), dus ik zat er nog redelijk goed in. Na HotD wel meteen de allereerste GoT-aflevering opnieuw gekeken en wauw, wat zitten daar meteen veel personages in eigenlijk. Destijds wist ik na aflevering 1 ook echt niet wie wie was (behalve Bran, Jon, Daenerys en Cersei). Nu zag ik al die mini-spoilers veel beter (en wist wie wie was haha).
Ik had echt nul verwachtingen, maar vond het echt leuk! Ben heel benieuwd waar het allemaal naartoe gaat.
Is dit leuk om te kijken en goed te volgen als je niet Game of Thrones hebt gekeken?
Ik denk het wel, het speelt 200 jaar daarvoor af dus het verhaal is los.
Er zaten in de 1e aflevering wel wat verwijzingen naar de verschillende families en de profetie maar dat is meer leuk als herkenning, niet nodig om het verhaal te volgen.
Ik vond die verwijzing naar de White Walkers wel leuk maar hoop niet dat dit echt een essentieel onderdeel in de verhaallijn wordt, dat kennen we inmiddels wel.
ik ben denk ik nog zuur van de laatste seizoenen GoT maar ik vond die random verwijzingen echt corny eigenlijk. Ook gewoon nutteloos dat ze even moeten aangeven dat er een profetie was over de white walkers terwijl dat niet eens aan bod kwam in GoT.
Ik ben ook niet zo gecharmeerd eigenlijk omdat het toch vooral voorspelbaar gaat zijn, oorlog tussen dat kind en haar oom om de troon, die ouwe tak die nooit was zal zich ook nog wel even moeien met haar rijke man en ergens middenin wordt het incestueus of zo. Ik denk dat de prequel over die man van die vrouw veel interessanter gaat zijn omdat het ook over totaal andere locaties gaat, en de verfiming van Dunk & Egg.
Net de eerste aflevering gezien. Ik vond het een goede introductie om een beetje de spanningsvelden in het Huis te zien: The Queen That Never Was, Otto die via zijn dochter ook een gooi wil doen naar de Troon, Alicent en Rhaenyra’s vriendschap die hier sowieso onder gaat lijden, Daemon die misnoegd achterblijft, …
Ben al benieuwd naar de rest van het seizoen!
Ik vond bepaalde verwijzingen naar Game of Thrones afbreuk doen aan deze nieuwe serie, alsof je er vanuit gaat dat niks is blijven hangen bij de kijkers. Of ze zien het als fanservice, maar het maakt het dan wel erg gauw cheesy.
Hoewel Matt Smith een karakteristieke kop heeft en vaak bepaalde types speelt, heb ik eigenlijk geen moment het gevoel gehad dat ik naar een personage zat de kijken dat hij speelde. Ik vind Daemon wel iets weghebben van Loki.
En die actrice die Rhaenyra speelt had qua gezichtsvorm ook wel veel wel van Daenerys.
Pfff ik moet nog een keer kijken denk ik, heb er echt geen reet van begrepen.
Eigenlijk wilde ik wachten tot het hele seizoen compleet was, maar toch 2 afleveringen gekeken vanmorgen.
Is er nog iemand afgeleid door het feit dat de gekke huisgenoot van Hugh Grant in Notting Hill ineens the hand of the king speelt?
Ja, en hij speelt zijn rol zo goed want ik vind hem echt zo’n schijnheilige zak als the Hand.
Ik vond die scène waarin Corlys zijn dochter als huwelijkskandidate naar voor brengt echt vies, ookal was dat zogezegd de norm en staan de Targaryens bekend om incestueuze familiebanden. Ook als ze vertelt aan Viserys dat haar mama had gezegd dat ze pas op haar 14e het bed moet delen met hem.
Wauw heel goed gecast, nu ik dit weer zo zie vind ik t zo stom dat Bran koning is geworden in game of thrones…had zo n mijn hoop op dany gezet.