Game of Thrones / House of the Dragon

Ja, wordt een oudere actrice. Geen idee welke aflevering precies, maar zal niet veel langer meer duren gok ik, aangezien ze al van 13 naar 17 is gegaan sinds afl 1

2 likes

ik heb de aflevering gisteren bekeken en vond het wel een vrij goede aflevering waar ze duidelijk de contrasten tussen rhaenerys en haar vader in de verf zetten, het enige jammer vind ik dat ze nu is geschreven als iemand die nergens interesse in heeft terwijl dat waarschijnlijk niet het geval is? Ik denk wel dat een beetje tomboy-achtig is omdat ze zo graag op haar draak rijd, en nu toevallig een zwijn met de hand heeft gedood (bij wijze van), ik zou ondertussen verwacht hebben dat ze ook echt met een zwaard of dergelijke kan vechten en ze dit ook tonen :’)

De momenten met Daemon vond ik wel saai eigenlijk.

Ik heb nu ook de fout gemaakt om spoilers te lezen van de boeken en eigenlijk ben ik afgeknapt :see_no_evil:

1 like

Ah, ik vond die scÚnes met Daemon net leuk! Hij is al 3 jaar aan het aanmodderen bij het Crab King gevecht en dan wil zijn broer hem helpen, gaat hij ineens suicide mission style er toch helemaal voor zodat hij alsnog kan zeggen dat hij het zélf heeft gedaan en niet dankzij zijn broer.

edit: ik vond die parellellen tussen bebloede Rhaenyra/bebloede Daemon ook wel goed getoond tijdens de aflevering! En ook die tegenstelling tussen Viserys en Rhaenyra: Viserys die moeite heeft om meteen dat hert te doden en Rhaenyra die geen seconde twijfelt om meteen dat zwijn te steken.

11 likes

Ja maar ik denk dat ze het stiekem leuk vond

Is er vandaag nou geen nieuwe aflevering online gekomen? Of ben ik helemaal in de war? Dacht dat hij altijd op zondag erop kwam?

Ja, USA zondag. Dus bij ons maandag!

1 like

Ooh wat balen, helemaal verkeerd onthouden dus haha. Zat er al helemaal klaar voor :sweat_smile:

Dussss

8 likes

Echt met walging naar gekeken.

8 likes

Nou dat dus idd :smiling_face_with_tear:

Wel oprecht jammer, had gehoopt dat ik niet gelijk zou hebben en dat hij gewoon echt gaf om zijn nichtje. This is why we can’t have nice things met GoT/HotD.

Stomme is ook dat HBOMAX tijdens die scĂšnes constant liep te bufferen dus duurde extra lang voordat we er doorheen kwamen :nauseated_face:

Omg deze aflevering! :sweat_smile:

1 like

Even in een spoiler voor wie de laatste aflevering nog niet heeft gezien, maar echt hoor :joy::

23 likes

alicent met haar "the hour is quite late
” toen ze wakker werd gemaakt om naar de koning te gaan :grimacing:

4 likes

Is ze niet jaloers, omdat ze Rhaenyra wil? :sweat_smile:

8 likes

Denk vooral dat ze jaloers is omdat ze ook vrij wil zijn en wil genieten van het leven en seks. En ze ook gewoon seks wil hebben met mensen tot wie ze zich aangetrokken voelt, stiekem uitgaan, dat soort zaken, zonder bemoeienis van haar vader/de koning of anderen. Die seksscùnes lieten ook zien wat voor contrast er is tussen Rhaenyra’s leven en die van Alicent terwijl ze qua leeftijd vrij weinig schelen.

2 likes

Can’t unsee what has been seen :joy:

11 likes

Volgens mij al bekend wie de oudere variant van Rhaenrya gaat spelen.

Even in spoiler als je het niet wilt zien.
Alicent wordt ook vervangen.

Spoiler

Blijkbaar nog maar één episode met de huidige Rhaenyra en dan een time jump dus denk inderdaad dat dit klopt. Wel goed gecast, ze lijken veel op elkaar. Zelfde geldt voor de nieuwe Alicent.

1 like
spoiler

Ja, vind ik ook! Ik moest serieus even goed kijken haha.

1 like

Ja, en wat meer locaties, ben wel klaar met King’s Landing.

6 likes