Game of Thrones / House of the Dragon

Ja, ik ook, soort van nagenieten hahaha.

1 like

:sob::sob::sob::sob:

3 likes

Vond het jammer dat de vrouw van Daemon zo snel het loodje legde. Leek me wel een interessant personage. Verder vind ik de verhaallijnen maar matig. Maar toch blijven kijken natuurlijk.

4 likes

Die time leap voelt toch vreemd aan
 Alsof de serie opnieuw begint.

christon is echt naar geworden

8 likes

Geworden :joy:? Heb je de vorige aflevering ook gezien haha

Echt een grote babyboom deze aflevering

3 likes

Hahaha oké oké gebleven :stuck_out_tongue:

3 likes

Zeiksmurf hier weer maar ik ben een beetje in shock door deze aflevering, also we 5 afleveringen aan ,niets hebben gespendeerd. Het highlight vooral dat je echt geen series als dit kan maken waar de hoofdpersonages kinderen zijn. Ik vind de persoonlijkheden nu ook gewoon clashen, dit is rheanyra 4.0.

Het valt me trouwens wel op dat ze nogal creatief omspringen met de details.

3 likes

Ja ik moet er ook echt weer helemaal inkomen

2 likes

Ja ik ook! Had echt moeite hem af te kijken, kon mij niet echt boeien ofzo. Het voelde alsof ik een nieuw seizoen keek waarbij ik het voorgaande seizoen gemist heb.

Sommige dingen werden veel te vaak herhaald, zoals de bastaardkinderen. En andere dingen had ik weer van: huh, ik heb iets gemist?

Ik vond er ook niks meer aan. Denk dat het beter was geweest als ze dezelfde actrices hadden gehouden. Deze aflevering was echt opnieuw inkomen en ook zo vaag met die ene vader van die kids die gelijk dood is? Die vrouw van Daemon die ook al direct pleitos is. Echt beetje de sneltrein van het laatste seizoen van GOT saai!

2 likes

Het voelt trouwens ook gewoon zo raar dat ik een GoT serie aan het kijken ben waar quasi geen groot gevecht in zit tot nu toe, ik snap wel dat ze naar een burgeroorlog aan het werken zijn maar het voelt echt atypisch.

Wat heeft Viserys eigenlijk voor een ziekte? Hij viel om op de bruiloft, en nu is ie een beetje het evenbeeld van Gollum van Lotr?

3 likes

Pfff ik vond het echt een zware tegenvaller hoor.

Episode 6:

Totaal 0 opzet voor Rhaenyra en Ser Harwin’s relatie, terwijl ze daar echt iets moois van hadden kunnen maken. En die random doden. :smiling_face_with_tear: Ik las ook dat ze een scene hebben geschrapt waar Daemon zijn kinderen troost na de dood van hun moeder. Ze jagen er nu gewoon doorheen zodat ze de Daemon-Rhaenyra storyline kunnen beginnen maar jeeeetje.

4 likes

Kunnen boekspoilers in een aparte spoiler, ik voel me echt een aansteller maar ik weet nog niks en ik wil het liefst ook niks weten maar er wordt wel al een hoop weggegeven.

2 likes

Ja dit was dus blijkbaar heel anders in het boek!

boek

Ze bevalt daadwerkelijk maar het wordt beschreven als een miskraam en misvormd kind, het sterft direct en zij leeft nog een paar dagen met zware koorts. Ze sterft uiteindelijk terwijl ze naar de draak aan het strompelen is en stuikt ineen op een trap en sterft ter plekke waar Daemon haar vind en terug naar bed draagt om te rouwen.

Ik snap trouwens ook niet waar Corlys en zijn vrouw zijn, zijn ze overleden of niet? Echt geen idee

Is dat niet die ene “huidziekte” kom ff niet op t woord

Greyscale

1 like

Volgens mij is het geen Greyscale, maar hij heeft zich een paar keer aan zijn troon gesneden en dat is gaan ontsteken.

Uitleg uit de boeken:

hile House of the Dragon ‘s mysterious flesh-rotting disease isn’t explained in “Fire & Blood,” it is an adaptation of elements from the book which hints at King Viserys I Targaryen’s impending doom. Though “Fire & Blood” offers no canonical explanation for what the disease actually is, the fact it appears to be a result of infections received from the swords of the throne itself hints towards something like sepsis or tetanus - and possibly a result of the most controversial tradition upheld by House of the Dragon’s Targaryens: incest. Indeed, the way Viserys I’s wounds refuse to heal is comparable to the symptoms of severe hemophilia, a rare and mostly genetically inherited disorder in which the blood is unable to clot and heal wounds. Though not a direct product of incest, hemophilia is also known as the “royal disease” due to how it afflicted the most prominent incestuous European royal families from the 19th century. While there are no known records of Westeros’ incestuous noble houses suffering from such a disease, this explanation would both explain what is wrong with King Viserys, and also provide an explanation that uses real historical context - which the series often draws from when establishing Westeros and those within it.

3 likes

Jeeeeezus. Ik kan dit zo niet meer serieus kijken hoor.

Maar ondertussen is dat toch al meer dan 10 jaar geleden gebeurd dat hij zich aan die troon gesneden heeft, dat moet toch allang geheeld zijn (of zijn dood zijn geworden). Je spoiler is trouwens wel interessant.

Ik vond de aflevering van gisteren vrij bijzonder in die zin alsof ik naar een heel nieuw personage zat te kijken, vond het personage van de prinses (sorry te lui om te kijken hoe ik haar naam spel) een heel ander karakter dan voorheen. Van de andere kant, zou goed kunnen dat ze teleurgesteld is in haar leven want nu is ze precies daar waar ze niet wil zijn (getrouwd, kinderen, geen warrior). De koningin vond ik dan wel weer herkenbaar in haar personage en goed gecast.

Jammer dat de vrouw van Daemon zou snel werd weggewerkt though, had wel meer van hun relatie willen zien.

1 like