Game of Thrones / House of the Dragon

Addam

Heb ik het verkeerd begrepen, is Addam nu niet de nieuwe rider van Seasmoke? Dacht dat Seasmoke daarom achter hem aanzat, nadat hij die andere dude geroosterd had. Betekent trouwens ook dat Laenor niet heel lang meer heeft geleefd :disappointed:
En idd, Addam is ook erg prettig om naar te kijken :hot_face:

3 likes
HotD S02E07

Omg, zoveel draken :smiling_face_with_three_hearts: :star_struck: :heart_eyes:
Heerlijke aflevering. Wel vrij heftig hoe Rhaenyra even zoveel mensen in de fik zet zonder ook maar een greintje spijt te tonen… En love hoe Aemond meteen in de aanval ging en toen ineens een ā€˜oops, oh nee, toch niet’ moment had :joy:

4 likes

Ik denk zeker niet dat ze geen spijt had/heeft maar dat dit de beste van de slechtste keuzes is: ze probeert hiermee een grootschalige oorlog af te wenden, offert deze mensen op voor ā€˜de rest’

HotD S02E07

Hm ja, misschien ook wel. Maar hoe ze reageerde toen het gebeurde, en de grijns op haar gezicht aan het einde… Danaerys heeft het iig niet van een vreemde, runs in the family om niks te geven om de common people. Was ook wel echt teleurgesteld in Jace wat dat betreft, ik vond hem tot nu toe zo leuk! Ben ook benieuwd of Rhaena die wilde draak nog dit seizoen gaat vinden trouwens, is nog maar 1 aflevering natuurlijk.

Misschien een domme vraag maar waarom valt Vermitor Rhaenyra niet aan? Voelt hij dat zij koningin is of al een draak heeft? Mooi eindbeeld met die draken.

Ik hoop dat Rhaena ze snel vervoegt. Het begint net leuk te worden en we hadden maar een deluluscene van Daemon.

1 like

Nog maar 1 aflevering hierna toch?

2 likes

Ja! Geloof wel een iets langere aflevering, maar scheelt niet erg veel.

Goede vraag… Vermithor was wel ook de draak waar Daemon vorig seizoen voor aan het zingen was geloof ik, dus misschien vindt hij (zij?) het gewoon fijn om menselijk contact te hebben?

Ik heb het aan Chatgpt gevraagd en draken kunnen ruiken als mensen al aan een draak gelinkt zijn en ze er dus van uitgaan dat de ruiters deel uit maken van de brotherhood/familie. Is plausibel.

9 likes

Over de laatste aflevering van dit seizoen:

Ik vond de laatste aflevering erg tegenvallen. Ik had verwacht dat de deze aflevering minstens een veldslag met draken zou bevatten van een half uur, maar het laatste gedeelte was vooral een theekransje tussen Rhaenera en Alicent. :cry: Daarnaast is het best een prestatie dat ik Larys nu beter verdraag dan menig ander personage van House of the Dragon. En moest het echt zo veel weken duren voordat Daemon een kneeler wordt? En ik had verwacht dat er iets met Rhaena zou gebeuren (bijv. dat ze net zoals Daenerys ergens wordt omsingeld door de tegenstander, een draak of desnoods een kudde Dothraki-krijgers). En die opmerkingen van Aegon hadden wel een hoog Ramsay Bolton-gehalte. Plus die brug die ze wilden slaan tussen HOD en GOT vond ik ook middelmatig.

9 likes
HotD S02E08

Helemaal eens. Het was vooral heel erg opzetten van seizoen 3, in plaats van afronden van dit seizoen. En er had veel meer actie in mogen/moeten zitten.
Om wel wat positieve dingen te benoemen: ik vond de scènes tussen Rhaenyra en Alicent wél goed. En ik vond het tof hoe het visioen van Daemon eindigde met Helaena en hoe Helaena Aemond even de waarheid vertelde :ok_hand:t3:

9 likes

Ik vind het seizoen ook maar middelmatig. Inderdaad veel opbouw en maar weinig actie. Ik mis de in shock momenten van got.

3 likes

Oh, ik vond de rest van het seizoen eigenlijk best goed, alleen deze laatste aflevering nogal anticlimactisch

Oh en even, deze shots waren wel echt :star_struck:

En de muziek was ook weer prachtig

10 likes

Raar seizoen, rare nieuwe acteurs. De draken waren cool en love Heleana :heart:

1 like
e8

Nou ik had er ook meer van verwacht, dit is toch geen season finale?!

5 likes

In een van de podcasts die ik luister (Talk The Thrones) zeiden ze dat het een goede 8e aflevering in een een seizoen van 10 afleveringen zou zijn geweest, en daar ben ik het eigenlijk wel heel erg mee eens. Plan was oorspronkelijk ook 10 afleveringen, maar doordat David Zaslav zijn bonus moest krijgen moest er geld gespaard worden in producties en is o.a. in HotD gesneden :angry:

@Amandelbloesem wie zijn de rare nieuwe acteurs? De enige die ik niet zo vond was Ulf, die was me iets te veel comic relief. En alles met de Triarchy in deze laatste aflevering, dat had ook gewoon een zin in een council meeting kunnen zijn in plaats van 15 minuten van de seizoensfinale :roll_eyes:

7 likes

Vond deze aflevering meer een heeeeleeee lange trailer in de aanloop van seizoen 3.

Nu mogen we twee jaar wachten op het volgende seizoen. :cry:

5 likes

episode 8

Ja zo omschreef ik het ook! Voelde als een episode 8, waar in 9 dan de battle zou zijn en episode 10 intro voor het volgende seizoen zou zijn. Dat was iig altijd het GoT eerste seizoenen patroon. Vond het een prima aflevering maar niet als season finale.

Muziek was wel om te genieten, vooral de verschillende house themes bij de legers. Vind de actrices van rhaenyra and alicent ook zo goed acteren!

2 likes

Ik heb gewacht tot alles erop stond. :sob: Vanavond eindelijk beginnen met bingen met m’n vriend.

Vinden jullie Christon Cole ook op Thierry Baudet lijken? :sweat_smile:

4 likes