Als je geen meega meega meega zware spelen speelt, dan hoeft het op zich ook geen dure game pc te zijn op zich toch? Ik heb een laptop van hp van 800 euro en die trekt bijvoorbeeld de sims met een aantal uitbreidingen prima
Ik heb begin dit jaar een pc gekocht bij reduxgaming, goede ervaring mee en je kan per pc zien hoe goed bepaalde spellen op de pc draaien (wel met een korreltje zout nemen, maar geeft wel een idee).
Beste is toch wat video’s bekijken, dat heeft mij wel echt geholpen met keuzes maken. Is even lastig maar je krijgt al snel door wat voor jouw de beste keuze is.
Die site is wel echt een gouden tip! Dankjewel!
@MACdonalds ligt er aan, als je ook wilt gaan streamen moet je wel spel+obs of slobs tegelijkertijd kunnen draaien.
Jup en ik zou willen aanraden hem zelf te bouwen of het iemand te laten doen(heb ik via Tweakers laten doen). Dan krijg je meer voor minder dan een kant en klare game pc bij een winkel. Op dit moment is er wel schaarste door corona dus misschien zijn de prijzen wel hoger. Ik heb die van mij 2 jaar geleden laten bouwen en hij is echt draait alles perfect. Als je wilt kan ik de specificaties wel even opzoeken.
Je hebt wel websites waar je ongeveer kan uitzoeken wat je nodig hebt met de spellen die je speelt.
Het begint inmiddels wat naar beneden te gaan, vooral omdat de nieuwere gpu’s lhr hebben (mining-limiter), maar dat chiptekort blijft, vrees ik, nog wel even. Als het al lukt om een nieuw-uitgebrachte kaart te bemachtigen, want die zijn soms sneller weg dan tickets voor een gewild concert. Ik spreek helaas uit ervaring.
@DaintyDream : Mocht je iemand kennen die wat kennis heeft van pc’s in elkaar zetten (wat overigens veel minder moeilijk is dan het klinkt, in mijn ervaring), dan zou je ook altijd nog kunnen overwegen onderdelen los te kopen over een langere tijd. Dat heb ik ook gedaan; ik denk dat ik ongeveer een jaartje (vooral door de gpu, haha) bezig ben geweest tot waar ik nu ben. Ik speel nu Planet Zoo op de hoogste setting, en merk weinig lag. Alleen mmorpg’s zoals Black Desert Online speel ik lager vanwege het hoge aantal spelers (van wie ik anders alle pets en alles ook zou moeten laten renderen).
Als je wil streamen, heb je overigens wel wat grover geschut nodig, zeker wat betreft de gpu en processor. Een tweede pc is ook nog een optie daarvoor, maar ik denk niet dat je daar veel zin in gaat hebben.
Nog een tip: kijk naar dingen als DirectX12 enzo. Mijn vorige gpu kon AC Valhalla niet spelen omdat de gpu DX12 niet ondersteunde…
Wow bedankt iedereen voor de tips! Ik ga sowieso heel veel filmpjes kijken en even mijn buurjongen vragen, die heeft zijn game pc zelf gebouwd. Ondertussen spaar ik rustig verder
Voor nu dan nog even Stardew op mijn maccie
Echt superleuk dat spel, gaan jullie veel plezier aan hebben!
Wij hebben hem vorige week net uitgespeeld! Echt super leuk. Leuk ook al die hints naar andere spellen, ineens rijd je op rainbow road ofzo.
Ik wil nu nog wel een keertje terug om alle mini games te ontdekken
vriend die kwam hier net mee aanzetten omdat hij hem in de aanbieding bij bol zag. goed om te weten dat het bevalt! hebben we mooi wat te doen nog in de vakantie
Ik heb de laatste maanden weinig zin gehad om de Switch aan te slingeren, maar ik ben sinds gisteren weer verdergegaan met Spiritfarer. Echt een mooi spel.
Ik had It Takes Two dus besteld bij Bol voor de PS4 maar die was niet meer leverbaar bij ze opeens. Ging net even vragen of die nog verzonden werd omdat hij niet werd verzonden. Maar goed, niet meer leverbaar. Stuurden ze een link naar GameMania. Ik ingelogd, heb ik nog een birthday voucher van 5 euro. Ben ik als nog 1,50 goedkoper uit dan Bol
Kennen jullie nog leuke coop games voor de playstation? Ah la just the two of us (die hebben we dus volledig uitgespeeld, alleen de minigames vinden rest ons nog)
Overcooked is erg leuk.
A way out vond ik erg leuk!
Unravel two.
En wij houden ook van spellen als: Diablo, Deep rock galatic, Borderlands 2 en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Weet niet of jullie dat soort games (shooters) leuk vinden? Daar zijn er namelijk best wel veel van voor co-op.
Dude ik heb gejankt bij dat spel echt. 10/10 should have packed my lunch I didn’t realise I was going on a feels trip
In de lijn van Overcooked: Moving Out!

Heeft iemand nog leuke tips voor makkelijke spelletjes voor de switch? Hou wel van dingen die je samen kan doen, maar ook mario ontdekkingsspellen
Ik heb laatst Zelda botw aangeschaft en vind het echt fantastisch! Het is zo mooi en zit echt goed in elkaar. Heerlijk om lekker rond te lopen opzoek naar eten, af en toe een beest in elkaar te slaan, een mini missie te doen, een tempel of dorpje te bezoeken om vervolgens een hoofdmissie te doen. Echt heel chill dat het een open wereld is en alles kan en mag. Normaal mis ik al snel een duidelijk doel in een spel, zoals bij animal crossing, maar hier kan ik gewoon uren bergen beklimmen en zwemmen zonder dat ik me verveel nou ik geef hem een 10/10