Gametopic

Mijn vriend is echt helemaal verslaafd :joy:. Hoor helemaal dingen over ruilen en cross beesten en ik zit hier zo van. Waar HEB je het over :joy:

2 likes

Maar die mensen die aan die game gewerkt hebben weten voor wie ze werken toch? Het is niet alsof JK pas sinds een paar maanden zo bezig is, die heeft haar ware kleuren toch al een paar jaar terug laten zien. Als je dan willens en wetens alsnog (verder) aan die game werkt, dan doe je dat toch echt zelf en krijg ook jij mijn geld niet.

3 likes

Ja, ik dus ook. Thanks :rofl: @mercurysummer

Let’s build a Zoo is absoluut een aanrader (begin er maar niet aan, zou ik willen zeggen).

2 likes

Ja ze werken voor Avalanche Software en die vallen onder Warner Bros. JKR is niet de opdrachtgever van het spel ofzo, ze is überhaupt niet betrokken bij de ontwikkeling. Ik neem die mensen die er werken niet kwalijk dat ze wel zo’n spel helpen maken, maar snap dat niet iedereen dat zo ziet.

En ook prima om het niet te willen kopen toch, maar persoonlijk vind ik dat als je het spel via illegale wegen alsnog gratis gaat spelen het wel een zwakke boycot.

8 likes

Oh lekker bezig!
Ik zou rustig aan naar Eldin gaan, als je die boss fight hebt gehad krijg je iets wat heel handig is bij het verslaan van guardians.

1 like

Deze is nu aan het downloaden hehe

4 likes

Oeh hoe spelen jullie samen? Want mn vriend en ik zijn echt altijd uren bezig om elkaar uberhaupt te vinden in de wereld

Ik neem inderdaad aan dat ze gewoon betaald zijn voor de gewerkte uren ja, maar het verdere bestaan van de studio, doorontwikkeling van dit spel, bug fixes, patches, eventuele vervolgdelen zijn wel afhankelijk van het succes van dit spel.
Dus als je JKR wil boycotten via dit spel dan zou ik dat zeker doen, maar om het dan alsnog te gaan spelen vind ik maar een halve boycot. Want dan steun je eigenlijk nog steeds haar IP ookal betaal je er niet voor, alleen heb je dan wel even voor jezelf goed gepraat dat je eigenlijk top bezig bent door het illegaal te verkrijgen. Speel het dan gewoon helemaal niet.

En ze zien het niet terug in de verkoopcijfers maar er zijn wel manieren om te zien of er veel gepirate wordt of niet, wat weer te interpreteren valt als dat mensen het spel toch graag spelen.

Ik vind het een zwakke boycot omdat ik het onder ‘having your cake and eating it too’ vind vallen, weet niet waarom dat meteen moet betekenen dat ik geen zak geef om mensen die trans zijn. Je kan het ook met me oneens zijn over of piraten wel of niet een goede manier van boycotten is zonder dat eraan te verbinden toch?

2 likes

Thanks goeie! Vind het echt jammer dat je niet in een party kan spawnen, zou het net leuker maken

1 like

Ja en zo’n boycot lijkt me ook goed, alleen de manier waarop je dan boycot heb ik het over.

Prima als je geen zin hebt in een discussie, maar vind het flauw om mij weg te zetten als iemand die geen zak geeft om deze mensen en alsof er daarom überhaupt niet met mij te praten valt.

3 likes

Het is mij gelukt Yes, your grace uit te spelen maar in the end was niemand gelukkig. Het nog even laten bezinken en dan kijken of ik met een nieuwe poging wat meer mensen tevreden kan houden. Wel echt een aanrader! Je keuzes hebben invloed, de keuze die het beste lijkt is het soms toch niet en voor 2,51 kan je er eigenlijk geen buil aan vallen

Huh je praat echt totaal langs @Mort heen. Zij is voor niet kopen maar dan ook niet rippen. Volgens mij zijn jullie het gewoon met elkaar eens op de grote lijnen alleen niet over wel/niet rippen?

7 likes

Maar het punt van een boycot is toch dat je geen geld aan die TERF wilt geven, maar het spel wel zou willen spelen. Anders valt er überhaupt niets te boycotten, als je het spel sowieso al niet zou willen spelen. En als je ript verdwijnt er geen geld in haar toch al veel te diepe zakken, dus ik snap het probleem daarmee niet.

1 like

Maar ik ben niet eens van plan het spel te gaan spelen, waardoor ik niet zeg dat ik het ga boycotten want ook dan vind ik het een makkelijke boycot als ik er überhaupt al geen interesse in had. Beetje alsof ik nu zou zeggen aan dryjanuary mee te doen terwijl ik sowieso al nooit drink.

Ik heb het ook niet over de toon maar over de conclusie die getrokken werd over mij, daar ben ik het niet mee eens dus daar wilde ik me inderdaad tegen verdedigen.

Dat het geen leuk gespreksonderwerp is heb ik ook geen moeite mee hoor.

1 like

Ja mee eens dat je het alleen effectief boycot als je er eigenlijk interesse in had, maar daarnaast vind ik dus dat het moreel gezien om meer dan alleen geen geld geven gaat.
Juist omdat ze op individueel niveau niks voelen van die centen (dus los van dat er een bredere beweging gaande is), en als er al iets gevoeld zou worden het eerder bij de (toekomst van) de gamestudio is dan bij JKR, dus vind ik het dan een zwakke boycot om alleen geen geld uit te geven maar het wel te spelen. Snap dat het persoonlijk is en heb ook niet een definitie van boycotten opgezocht verder, alleen zou dus zelf helemaal wegblijven van iets dat ik boycot. Zie sowieso vaak dat piraten en rippen goed gepraat wordt op allerlei manieren, terwijl dat wat mij betreft altijd iets is uit eigen gewin dus own dat dan ofzo.

Nou ja je kan in principe gezellig gaan kamperen en konijntjes spotten!! Maar het is in principe geen gezellig spel, maar wel het beste spel dat ik ooit heb gespeeld ik ben er echt ondersteboven van hahaha :smiling_face_with_tear:

1 like

Lake on Steam deze misschien? *Edit Oh got ik las weer eens half en dacht jaren 90 sfeer… Sorry!

Door al het gepraat over RDR2 echt zin om het weer eens opnieuw (en serieuzer) te gaan spelen. De laatste keer ging mijn paard vlak voor het einde dood (waar ik al veel uren mee had doorgebracht) en ik had toen zin om mijn controller uit het raam te gooien. Er spawnde ook een heel nieuw paard :cry:

2 likes

Paperboy?

3 likes

Wooow jaaa ik kreeg daar echt stress van toen ik klein was.

4 likes