Gametopic

Wil je zelf een computer bouwen? Of gewoon een kant en klare?

De eerste nummers van de videokaarten 10/20/30/40 staan voor welke serie het is. De 10 is het oudst, de 40 het nieuwst. De nummers hierachter 50/60/70/80/90 staan voor het type. Waar 50 het instapmodel is, en 90 voor professionals.

De CPU (processor) is voor RTS games ook heel erg belangrijk. Je gebruikt de processor bijna net zoveel als de videokaart.

Een goed uitgangspunt voor een computer waar je de komende jaren mee door kan is: een I7 processor i.c.m. een rtx 3060 en 16 GB ram.

Je kunt er vanuit gaan dat dit bij elkaar best prijzig is. Er was heel lang een siliconen tekort, dus de prijzen waren insane. Dat is wel bijgetrokken, maar het blijft duur…

5 likes

Ik vind het echt bijzonder dat dit er 20 jaar geleden al was haha

Gewoon een die al in elkaar is, ik ben niet technisch genoeg om iets in mekaar te bouwen!

Thanks voor de tips, snap nu al beter waar ik ongeveer naar moet kijken! Ik heb zitten zoeken naar een pc met de specificaties die je opnoemde, en het is inderdaad aan de hoge prijs!

1 like

Ik heb jullie mening nodig.

Ik heb een paar weken geleden een digitale PS5 besteld (digitaal is voor mij prima) met God of War en extra controller. Die komt volgende week vrijdag binnen.
Nu zag ik net online dat als ik het nu bestel, ik morgen al een PS5 met disc kan bestellen, ook met God of War en extra controller, kost me alleen iets meer. Maar dan kan ik wel al dit weekend spelen.
Ik kan m’n order cancelen, dat is geen probleem. Zou ik dat doen en die ander kopen?

3 likes

Jij had een rottige paar dagen, toch? Zo ja: doen! Treat yo self

4 likes

Ik heb een rottige 1,5 jaar gehad, haha. Ik heb niet echt de afgelopen dagen m’n humeur hier gedeeld, dus ik denk dat het iemand anders was, maar ik waardeer de aanmoediging!
Dus ik heb net Nedgame gebeld om te checken en ze hebben de boel gecanceld en ik heb m’n geld als tegoed gekregen, dus heb 'm besteld! Kan het morgenavond ophalen na werk :grin: :grin: Dit betekent de hele avond dus Stray spelen

16 likes

Suuper leuk! Lekker van genieten :blush:

1 like

Nice, veel plezier! En als je Horizon nog niet hebt gespeeld, dikke aanrader voor de PS!

1 like

Oh geloof me, dat spel wil ik al jaren spelen haha. Ik heb nooit een PS4 gekocht, omdat ik dacht dat ik wel andere dingen te doen had (which is still true), maar nu was ik het zo zat. En met Stray en Hogwarts Legacy (ik weet dat de meningen hierover verdeeld zijn, maar ik ga 'm toch kopen), kon ik het niet meer laten. Dus nu ik eindelijk een PS5 ga krijgen, ga ik ook eindelijk spellen zoals Horizon, Witcher, Uncharted en Spiderman spelen :grin:

4 likes

Goede keuze! Zo fijn dat je direct dit hele weekend al kan gamen!

Volgens mij is m’n ps5 disc drive nu al kapot. Ik heb ‘m net. Ik kan de disc er niet indoen en het maakt een raar geluid als ik de ps5 aandoe. Ik heb ‘m 1 keer erin gekregen, maar toen wilde hij niks downloaden.
Kan wel janken, keek hier zo naar uit. Iemand enig idee wat ik kan doen?

1 like

Vooral niet zelf aan gaan pielen en de verkoper contacten

3 likes

Ik las hier laatst over House Flipper en heb hem vrijdag gekocht. Echt zo’n leuk spel! M’n weekend was ook echt POEF voorbij.

4 likes

Oeh die zag ik voorbij komen op xbox game pass. Wil die ook gaan proberen!

Zit op m’n werk maar kan niet wachten om thuis te zijn en m’n xbox op Nieuw Zeeland te zetten zodat ik Hogwarts Legacy kan spelen. Nog wachten tot 19.00 🫠

5 likes

Kut ik had ‘m van de week al moeten installeren 🫠🫠 twee uur wachten nu

11 likes

De eerste beelden van reviewers zien er goed uit.

Ga dit zelf niet spelen, maar ben heel benieuwd naar jullie ervaring :blush:

2 likes

Bleeeeh Hogwarts Legacy voor de PC is pas vanavond 6 uur te spelen :frowning:
Ben wel aan het downloaden nu maar mag nog niet spelen baaaaaaaaaaaaaaaaal

2 likes

Ik ben ook gezwicht voor de deluxe versie… Hij staat nu te downloaden, zodat ik vanavond meteen kan spelen. :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 likes

Zo chill dat er toch een pre load vrijgegeven is voor PC! Het downloaden duurt bij mij echt een paar uur haha dat was echt heeel kut geweest als die vanavond na 7u pas vrij kwam :smiling_face_with_tear:

4 likes

Die van mij is ook aan het downloaden :grimacing: Moet helaas wel werken vanavond, hopelijk ben ik nog enigzins op tijd thuis. Mijn vriend heeft ook ineens besloten het te kopen maar heb het hem verboden om te spelen voordat ik het kan :joy:

5 likes