Geurkaarstopic

Voor de mensen die van rokerige geuren houden zou ik Evening Bonfire van Woodwick aanraden, heel rokerig is die

1 like

Op Amazon 43 euro! Ik heb hem via daar en ging heel goed met verzenden!

4 likes

Heeft iemand trouwens ervaring met de geurkaarsen van de Hema ?

Ik heb toevallig dit weekend deze gekocht. Je ruikt hem wel door je hele huis, maar hij ruikt naar wasmiddel, dus ik denk niet dat ik hem zo aanraden.

5 likes

Ik heb deze nu een maandje:

Ik vind hem heerlijk! Fris, en toch niet te erg ofzo.

@Sjern ik zie jouw post verschijnen terwijl ik dit tik hahahaa

4 likes

Ik had voorgaande jaren Pine Forest van H&M Home die ik superlekker vond, maar nu ik ook een kaars van DW Home heb merk ik ineens dat die van H&M echt superweinig geur afgeven? Dus ik vroeg me af of iemand een tip heeft voor een kaars met echt goede dennenbomengeur zoals die van H&M maar dan sterker… Liever geen Yankee Candle want vind die potten gewoon echt niet mooi.
En mocht iemand nog de ultieme tip hebben voor een kaars die ruikt naar brandend haardvuur dan hoor ik het ook graag :raising_hand_woman:t2:

Ik heb deze, ruikt in het glas lekker maar ik ruik er niks van als ik hem aanzet :woman_shrugging: dus ik gebruik hem eigenlijk nooit, best jammer

Ik heb vorig jaar deze gekocht bij Zara Home en die is zoooooo lekker. Je ruikt m echt heel goed, blaas m vaak na een uurtje uit omdat het anders te sterk wordt en daarna ruik je het nog uren. Hij is dus ook nog steeds niet op. :joy:

3 likes

Klinkt goed! Is hij eerder zoet of kruidig?

Lekkere geur

Dit heb ik ook met een kaars van Sostrene Grene: ruikt heerlijk sterk in het glas, maar als je hem aansteekt helemaal niets?! Zo flauw.

De geur van fake news

4 likes

Oeps haha!

Inderdaad een heerlijke geur

Ehm kruidig en een klein beetje zoet!

1 like

Ik vroeg mij dus iets af he. Zo’n jar van YC, ruikt die sterker dan zo’n kleine votive? En ruikt een large jar sterker dan een small jar? Of maakt dat allemaal echt geen bal uit.

In mijn ervaring is dit per geur verschillend, maar over het algemeen vind ik de jars wel sterker aanwezig. De geurafgifte van Yankee is sowieso de laatste jaren erg verminderd, helaas.

2 likes

image

Ik vond eindelijk mijn kaarsen tussen de verhuisrommel, dus ik kan nu ook weer een branden. Vanavond deze!

2 likes

Ja, ik vind wel dat het verschil uitmaakt. Large & medium is hetzelfde, want zelfde diameter. Per geur verschilt de afgifte, maar de grotere jars zijn over het algemeen sterk. Small jars ruik je duidelijk minder, die moet je echt in kleine ruimtes branden en direct naast je zetten. Tarts (die je op een brander legt) zijn over het algemeen ook wel sterk, maar dat neemt na 4 uur af. Votives vind ik niet zo sterk als je ze aansteekt. Ik heb wel votives, maar die gooi ik gewoon in zijn geheel op de elektrische brander (scenterpiece) en dan zijn ze wel sterker (die tip las ik in een yankee groep, meerdere mensen doen dit dus).

2 likes

Votives gooi ik ook altijd in de brander inderdaad, ruiken ze veel sterker!

1 like

Dankjewel voor jullie antwoorden! @Foucher @Crystalfire

Ik merkte idd verschil tussen verschillende votive geuren. Zo rook ik autumn glow niet heel sterk, maar bijvoorbeeld warm and cozy wel. Ik heb nu A calm and quiet place en die zit er qua geur sterkte tussen in. Mocht ik mezelf willen trakteren op een kaars, weet ik in ieder geval dat ik beter voor een medium of large kan gaan haha. Met zo’n melt dingetje mis ik toch de gezellige, warme uitstraling van een kaars.

1 like