Geurkaarstopic

Ik ben een hoarder, zo ook met geurkaarsen.

Ik heb zo’n 4 jaar een kaarsenkast met vrijwel allemaal maar yankee candles. Er volgen nog foto’s maar in het licht is beter voor foto’s.

Het begon met de geur soft blanket, mijn moeder nam denk 10 jaar geleden nu het mee van de huishoudbeurs. Toen ik eenmaal in Amerika kwam werd ik helemaal fan en nu een kast vol.

Welk merk is jouw favoriet?

  1. Yankee Candle;
  2. DW home (via tk Max)
  3. Village candle (helaas geen verkooppunt in de buurt).

En vooral: welke geur is je favoriet?
Van mij nu alles met pompoen. Denk yankee candle pumpkin pie alleen is die vorig jaar opgegaan helaas.

4 likes

Jaaa, ik ben nu vooral into YC. Vandaag allemaal votives binnengekregen. M’n favoriet is tot nu altijd Perfect Tree. Ruikt echt naar kerstboom :heart_eyes:.

Ik heb nu ook kaarsvet in mn waxbrander gedaan. Gaat dat dan op of gaat de geur eraf? Heb het vandaag een paar uur aan staan, maar het wordt niet minder haha.

1 like

Ik denk het wel. Die waxjes zijn volgens mij na 6 uur wel klaar, ik vind het dan naar frituurvet ruiken.

Iemand zei hier van de week dat ze de YC kaarsjes van 2,60 in een brander deed en dat heb ik nu ook gedaan. Het hele huis ruikt weer lekker, naar Christmas Eve of Christmas Magic (een van de twee). Ik had die gekregen met Secret Santa trouwens. Hij brandt helaas niet op tot het einde dus dit is een goede tussenoplossing. :grin:

Oh en vandaag heb ik Spice Orange en Christmas Magic gekocht. Ik ga ze eerst normaal branden en daarna doe ik ze in een wax brander.

4 likes

Yankee is mijn favoriet! Vooral warm desert wind brand ik graag. Niet per se een standaard herfstige geur maar wel warm :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Vinden jullie de vorm van dat glazen potje van de Yankee niet onhandig? Ik kan mij voorstellen dat het kaarsvet lelijk opdroogt na een tijdje

1 like

De grote? Of waar de kleine kaarsjes in gaan?
Opzich Brande de meeste grote kaarsen wel mooi.
Ik heb het zekerheid zelf altijd in een grotere vaas/windlicht achtig ding staan.

Wat leuk een geurkaarsen topic!!! :heart_eyes:
Ik heb laatst een bestelling Yankee Candle gedaan (vooral herfstgeuren) en ik vind het zo heerlijk om 's ochtends bij de thee in het donker al een kaarsje aan te steken.

Mijn favoriete geuren zijn Autumn Glow (fris en toch warm) en Christmas Eve (zoet/kruidig/warm) van Yankee Candle.
En Rain (fris/zacht) van Wax Melts.
Ik hoop een beetje goed omschreven.

Ik wil nog heel graag een Woodwick kaars. Beetje lastig vind ik omdat ik in een dorpje woon en niet echt kan ruiken (Edit: geen verkooppunt in de buurt bedoel ik!) Maar het lijkt me zo gezellig met dat knetterende geluid!
Wat zijn jullie voorkeuren? Ik ben benieuwd! Het liefst heb ik een geur die niet te sterk overheerst.

5 likes

Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen ervaring met geurkaarsen van de Ikea en Action :flushed: Vond 't altijd onzin om veel geld neer te leggen voor een geurkaars, maar nu ik een “grotemensenbaan” heb, kan 't er wel uit hahaha. Dus heb gisteren dit setje besteld om direct meerdere geuren uit te proberen van Yankee Candle. :raised_hands:


(gisteren was hij trouwens goedkoper :thinking:)
8 likes

Oh leuk zeg!

1 like

Ah geurkaarsen zijn fijn maar ik heb geen geld voor hele dure geurkaarsen haha dus ik kan niet echt meepraten. :joy: Koop altijd gewoon maar wat (bij de IKEA bijv.)

3 likes

Ik mag van mijn vriend geen nieuwe kaarsen meer kopen :cry:

Ik heb vooral Yankee Candle en Woodwick kaarsen. Alleen mag ik ook de Woodwick kaarsen niet aansteken als mijn vriend thuis is want hij vind het knisperende geluid irritant.

2 likes


Ik had vorig jaar deze in huis van Ikea. Die vond ik verrassend lekker, want normaal hou ik niet zo van zoete snoepige geuren. Het is trouwens candycane geur.

4 likes

Dit is m’n lievelings en ik doe hem gewoon het hele jaar rond aan

Lily Flame - Christmas Spice

7 likes

Jaaa mijn nieuwe favorite topic!! Ik ben sowieso gek op alles met vanille. Woodwick cafe sweets is mijn favo.
Van yankee candle zijn angelswings en snowflake cookies mijn lievelings. Ik heb nog een enorme voorraad aan kaarsen die ik de komende tijd op wil branden en zal reviews achterlaten voor de geïntegreerde

1 like

Ik haal ze vaak bij de TKmaxx, daar zijn de meeste kaarsen rond de 10 euro. Het liefst heb ik warme geuren, meestal zijn dat de zwarte potten. Vorig jaar had ik van sand+fog de pumpkin spice en dat is mijn lievelings tot nu toe maar die is nu niet meer verkrijgbaar.
Ik mag er van mezelf overigens maar een kaars in huis hebben. Als ik wat anders wil heb ik ook een brandertje voor etherische oliën.

5 likes

Jaa mijn favoriete merk is ook Yankee Candle. Heb daar inmiddels wel een iets te grote verzameling van, oeps :innocent: maar nu we zoveel thuis zijn ga ik er ook sneller doorheen dus dat is prima. Ik brand soms ook meerdere geuren tegelijk wat een leuke combinatie kan geven

@anon23538476 Woodwick verkoopt ook waxmelts of mini kaarsjes, in veel webshops kan je dat bestellen. Wat ik zelf altijd doe is van een aantal geuren zo’n waxmelt of klein kaarsje online bestellen, dan kan je hem een keer uitproberen en kijken of de geur wat voor jou is. Als dat zo is kan je dan een grote kaars of meer waxmelts bestellen! En als je de geur niet lekker vind kost het je ook niet zoveel en zit je niet meteen aan een grote kaars vast

Ik heb nu mijn zinnen gezet op Soft Blanket van YC, vooral omdat ik het etiket zo schattig vind :see_no_evil: maar ik moet van mezelf eerst een andere grote kaars opbranden voor dat mag. En ik las dat Glittering Star dit jaar uit de Nederlandse collectie gaat, dat is een van m’n favorieten dus daar ga ik wel maar vast even van inslaan.

1 like

Ik heb nog wat geurkaarsen van rituals uit de advent kalanders. Ik vind ze echt heerlijk.

Oh ja die zijn ook zo lekker!

Een paar jaar geleden had ik uit de Rituals adventkalender ook vier geurtheelichtjes en die vond ik zo lekker, maar heb nooit kunnen achterhalen welke geur het was. Zo jammer.

Ja klopt, toen waren het ook 4 dezelfde. Tegenwoordig zijn het 4 verschillende en staat de naam er ook op. Zeker en verbetering!

1 like