Geurkaarstopic

Ik vind Yankee Candles heel fijn!

Voor wie een kleinere portemonnee heeft:
Er zijn fijne geurkaarsen voor weinig geld te vinden bij Action, IKEA en Kik (Duitse keten). Voor onder de 2 euro heb je al hele lekkere geurkaarsen.
Ik heb bij Action recent Airwick met appelcrumble geur gekocht. En van vorig jaar heb ik van Kik nog een geurkaars met Weihnachtsmandeln-geur. Echt zalig.

2 likes

Nog een geurkaarsen liefhebber hier! YC is ook een favoriet van mij, vooral Autumn Glow, die haal ik elk jaar weer. Ik had vorig jaar een Pumpkin & Bourbon kaars van Bath & Bodyworks gehad van mijn schoonmoeder en die zijn nog duurder, maar die ruikt super sterk, zelfs een jaar later nog. Ik berg ze altijd op als ik mijn herfstspullen inruil voor de kerstspullen en de hele herfstbox rook naar Pumpkin & Bourbon.

2 likes

Misschien weet je dit allang hoor, maar Elizabeth Wakefield in Utrecht verkoopt ook YC!

1 like

Leuk topic! Mijn favourieten zijn die van the very good candle company. De geuren zijn heel bijzonder en lekker en ze ruiken echt sterk. Het zijn veel diepere en luxere geuren, met echt meerdere tonen erin. Ik had afgelopen keer maar 1 kaars besteld en heb echt spijt! Ze staan op beurzen, dus daar kan je een keertje ruiken.

2 likes

Bij AH zijn de Bolsius geurkaarsen (en geurstokjes) regelmatig 1+1. Van Bolsius heb ik de bruine (oud wood), een geelwitte (vanille), een paarse (lavendel) en een rode genaamd Get Cosy baked apple en cinnamon. Aanrader! Dan heb je er dus 2 voor 2,59.

Enig nadeel is dat de verpakking niet zo sfeervol is als bijvoorbeeld YC, al heb ik daar zelf geen moeite mee. Ik vind de grote jars van YC juist niet mooi. :grin:

4 likes

Geurkaarsen-newbie hier. Is er een groot verschil in hoeveel je bijv. Yankee Candle ruikt ten opzichte van de goedkopere? Of ligt dat echt heel erg aan de geur of aan de ruimte waarin je hem brandt?

Als @Twijfelaar hierboven zegt dat het hele huis er naar ruikt denk ik, dat wil ik ook! Had al bijna de set die @Tamara linkte aangeschaft :grin:

Maar ik heb weleens IKEA, Action of Primark kaarsen gehad (à 1 of 2 euro per stuk) en rook die eigenlijk niet.

1 like

Zo uit mijn hoofd gezegd heb ik alleen ervaring met de Ikea, Bolsius, Muji en Yankee Candle geurkaarsen. Van deze vier vind ik YC verreweg het sterkst. Ikea zou ik nu niet meer kopen. Ik koop van YC graag die kleintjes van 2,60 per stuk en dan ruikt inderdaad een deel van mijn huis ernaar. Vanochtend ging ik heel vroeg naar de wc en rook ik de kaars nog van de avond ervoor. De kaars zelf ruikt gewoon al best wel sterk.

Die van Muji zijn ook echt enorm fijn trouwens, maar in Nederland hebben we daar voor zover ik weet nog geen filiaal van (misschien maar beter ook).

2 likes

Ik had vorige week trouwens 2 kaarsen van dille en kamille gekocht. Geur super lekker, maar je ruikt niks, als hij brand…

Jaaa klopt dit is ook echt een hele goede tip! Ik heb de laatste keer dat ze in de bonus waren niks gekocht omdat mijn voorraad nog voldoende is, maar als ze in de bonus zijn scheelt dit echt veel geld.
Geurstokjes doen dan vaak ook mee, die gebruik ik op het toilet.

2 likes

Ik weet dus helemaal niks van geurkaarsen verder, maar dit vind ik een lekkere, niet te heftige geur:

2 likes

Verschilt een beetje, maar over het algemeen ruik je de duurdere wel beter ja omdat er meer geurolie in zit. Ook binnen YC verschilt het per geur, de ene is natuurlijk wat sterker dan de andere, maar over het algemeen is de kwaliteit wel heel goed. Ook als je kijkt maar het aantal branduren wat je er voor terugkrijgt is het in verhouding niet eens zo duur meer. De wat betere merken vind ik zelf: Yankee Candle, Woodwick, Rituals. En dan heb je ook nog het nog hogere segment zoals Diptique en Jo Malone maar die vind ik dan weer echt te duur haha.

2 likes

Mijn favoriet is toch wel Woodwick :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts: Ik vind Warm Wool, evening onyx en lavender&cedar heel fijn voor deze tijd van het jaar. Ik vind Woodwick heel goed ruiken en trekt heerlijk door het hele huis.

Mijn kaarsen stash is de laatste tijd door mijn obsessieve pumpkin spice candle check bij TKmax gegroeid.


Dw Home is wel een heel fijn merk, blijf je goed ruiken. De vanille en de pumkin zijnn heerlijk. de white pumpkin vind ik iets notiger, die heb ik een keer via Notino gekocht op de gok. niet helemaal mijn ding.

De twee Yankee candles heb ik ook bij TK max gekocht. De middelste brand nu bijna voortdurend. Echt een heerlijke kaars. de rechter ruikt ook super lekker en de linker is een country candle. dacht dat het een yankee was maar ja. weet nog niet wat ik daar van moet verwachten ook. ook gekocht bij notino toen.

En mijn favoriete Ikea kaars.

Ruikt zooooo lekker.

6 likes

Dit zijn mijn DW home kaarsen.
Die vanille bean is echt hemels, cooling eucalyptus is echt lekker als je verkouden bent. En pumpkin vind ik echt hemels.

7 likes

Nu al een van mn favo topics haha! Ik ben sinds 2017 hooked aan Yankee. Mijn favo geuren zijn Balsam&Cedar, Clean Cotton, Cherry Lemonade en Midsummers Night. Dit is mijn stash:


En m’n vriend deelt inmiddels dezelfde hobby, dus ik kan ook meegenieten van zijn stash als ik bij hem ben😂:


19 likes

Wow wat een grote stash! Mijn yankee kaarsen krijgen zo’n zwarte rand aan de bovenkant. Maak je ze na iedere keer schoon?

Ja om de paar keer maak ik even vanbinnen schoon met vochtig doekje

Heeft volgens mij ook ermee te maken als de lont te lang is.
Maar ik maak idd ook schoon.

Oké daar kom ik met mijn kaarsen stash.

Lentekaarsen:

Zomerkaarsen:

Herfstkaarsen:

Winterkaarsen:

Indeling klopt niet helemaal maar mijn nichtje mocht kiezen.

Edit: bij mijn kerstspullen zitten er volgens mij ook nog 2.

17 likes

Love it! Ook leuk dat je wat zeldzamere hebt. Hoe is blueberry scone? Die staat al lang op mijn lijstje

1 like