Gierige acties #2

Het gaat toch om de drank die voor het uitgaan werd gedronken en jij bent daar later toegekomen?
Ik vind het raar/gierig om die twee shotjes te laten verrekenen, terwijl je er niet de hele tijd was.
Dus gewoon sturen dat je die 10 euro niet betaalt omdat je er maar op het einde bijkwam. Als zij moeilijk doen dan is het zo.

2 likes

Ah joh misschien maak jij het nu groter dan het is en denken ze oja, dat is niet helemaal fair :laughing:.

3 likes

Eerder stom dat anderen daar geen rekening mee houden.

Waarmee eens?

1 like

Zou toch gek zijn als iemand t er niet mee eens is? Stel iemand zegt nee tientje betalen. Ga je toch niet doen?

1 like

Een goede kennis van ons is een kniepert eerste klas en nu kreeg hij dus in de gaten dat het gas een stuk duurder gaat worden, en nu vertelde hij dat hij voortaan op het werk gaat douchen. :sweat_smile:

19 likes

Is dit gierig of slim :thinking:

1 like

Ergens heel slim want als je werk die optie bied en het zijn schone douches… waarom niet?

Ik weet niet of het onder gierig valt maar toen ik boodschappen ging doen voor mijn verjaardag werd ik gecontroleerd bij de zelfscan, gewoon zo’n routine check dat ze een x aantal producten scannen. En daarna ging die jongen weer weg en was de totaalprijs ineens 40 euro minder dan voordat hij had gescand. En ik heb niks gezegd… Op de bon bleek dat hij (per ongeluk) al mijn alcoholische dranken eraf had gehaald. Ik denk dat ze dat soms doen wanneer iemand zich niet kan legitimeren? Maar dat was dus niet aan de orde bij mij haha. Voelde me echt een gier maar het voelde als een cadeautje ghehe.

97 likes

Hij wilde je ook gewoon een verjaardagskado geven

3 likes

Is dat niet gewoon diefstal?

10 likes

Hier ook een gierig actie. Ik heb van de zomer voor m’n verjaardag een weekend weg gekregen voor in oktober van zus en nicht (met z’n 3e). Nu hoor ik werkelijk helemaal niets meer hierover en ontwijken ze het onderwerp. Ik kan nu al nagaan dat het op de lange baan geschoven wordt en waarschijnlijk niet doorgaat hahah. Zo kan ik ook verjaardagscadeaus geven :sweat_smile:

10 likes

Precies! Zeg dan gewoon niets, als je toch niet van plan bent om je aan je belofte te houden.

2 likes

Oh wat flauw vind ik dat. Ik zou gewoon zeggen 'Hey over dat cadeau hé, welk weekend wordt het?" Dat je dat graag wil weten ivm andere plannen.

2 likes

Dat heb ik dus gedaan. Het was daarna lang stil in onze groepsapp haha. Toen kwam er een verhaal dat het lastig ging met geld, werkschema’s e.d. :woman_shrugging:. Naja dan niet, ik zie wel of ze nog wat gaan organiseren, maar ik reken er niet meer op.

2 likes

Na wat stom. Kan natuurlijk dat er iets is veranderd ondertussen qua inkomsten oid maar dan kunnen ze dat toch zelf aangeven en vragen of je een ander cadeau ook goed vind of weet ik wat. Kom in elk geval met een voorstel. Heb je ook gezegd dat je het jammer vind hoe dit gaat?

1 like

Ze weten wel hoe ik erover denk. We zijn close, maar het is echt iets voor hen om met een idee te komen en vervolgens het te laten verstoffen haha.

2 likes

Haha ja heel letterlijk gezien misschien wel? Nou ja, het was een menselijke fout en ik heb er niets van gezegd. Ik heb niet letterlijk voor 40 euro spullen ongezien in mijn tas gestoken natuurlijk.

27 likes

Het had je ook zomaar niet eens kunnen zijn opgevallen (deze zin klinkt raar). Dat je zeg maar niet doorhad dat de prijs ineens anders was, dan had je het onbewust ook “gestolen” en dan was het ook niet jouw fout. Ik had precies hetzelfde gedaan! De caissière heeft de fout gemaakt. (Niet te vergelijken met teveel wisselgeld krijgen trouwens, vind ik)

1 like

Nee wisselgeld vind ik ook wat anders. Dan heeft de cassière een verschil en wordt ze daarop afgerekend (hehe). Maar hier ontstaat geen verschil.

Heb het zelf ook weleens meegemaakt bij een ‘gewone’ kassa. Ging ook om drank. Ik zei 2 keer tijdens het scannen tegen de cassière dat ik 2 kratten bier had en die stonden uiteindelijk niet op de bon. Ok, dank je wel.