Heb laatst de taxi die ik moest nemen omdat er door hevige sneeuwval geen bussen meer reden gedeclareerd bij de busmaatschappij. Stond op hun website ook dat ze dat niet doen bij extreme weersomstandigheden maar heb het toch geprobeerd, en met succes dus. Was idd 2 minuten werk.
Hoezo is het relevant of de reis in privé of werktijd is? Als je in werktijd je geld terugkrijgt gaat het toch ook niet naar de werkgever?
Er werd eerder gedaan alsof een e-ticket kopen dezelfde rechten/plichten etc is als met ov inchecken, je krijgt bij vertraging geld terug. Maar als er geen treinen rijden, check je dus niet in en uit en betaal je niet voor een reis. Met een e-ticket dus wel. Dubbel kut want moesten een dure taxi nemen naar het vliegveld en geld van de treintickets verloren dus.
Iemand in de marktplaatsgroep van de buren whatsapp community. Bied Airpods 4 nieuw in de verpakking aan voor 100 euro. Prima deal normaal gesproken maar hij zet erbij dat hij ze gratis bij zijn nieuwe telefoon heeft gekregen. Ik denk dan echt wel gierig want je probeert winst te maken op iets wat je gratis hebt gekregen.
Ik snap ergens ook wel dat ie ze niet gratis weggeeft aan iemand die hij niet kent
Die telefoon was vast niet gratis, zeker niet als je er AirPods bij krijgt, dus ik snap wel dat hij het gratis item verkoopt. Is die telefoon toch weer wat goedkoper! Maar misschien ben ik dan gewoon ook gierig. ![]()
Huh!? Snap jouw logica echt niet.
Ik heb laatst stoelen die ik gevonden heb bij het grofvuil (die ik ook op het forum heb laten zien), verkocht voor 800 euro op marktplaats. ![]()
Oh ja dit vind ik wel gierig, maar heb sowieso een hekel aan mensen die overal iets aan moeten verdienen
Die AirPods kan ik nog wel inkomen als die bij een dure iPhone zaten, maar zou ze zelf denk ik weggeven aan een familielid ofzo.
Ik dacht meer van zet er dan niet bij dat je het gratis hebt gekregen. Je hoeft het van mij ook niet aan een vreemde te geven maar ik vind het gek om 100 euro te vragen voor iets waar je zelf ook niks betaald heb. Er zit een verschil tussen gratis weggeven en 100 euro vragen. Je betaalt niks extra’s om die oortjes bij je telefoon te krijgen. Het is een promo actie. Ik heb ook een tijd terug een gratis tv gekregen bij het afsluiten van een abonnement. Ik geef die dan zelf liever weg dan dat ik ga zeggen o ja deze was destijds meer dan 400 euro waard. Dus geef mij 100 voor iets wat ik gratis heb gekregen.
Het is meer wat @Xiomara zegt waarom moet je geld verdienen aan iets wat je gratis hebt gekregen. Geef het dan aan een bekende weg als je het zelf niet nodig hebt. Dat je het dan gaat verkopen om er geld aan te verdienen vind ik gierig. Dat je het erbij zet gewoon dom. Ik vind die persoon nu echt 10x minder sympathiek.
Het is juist logisch om erbij te zetten dat hij ze bij een abbo gekregen hebt, dat gebeurt vaak met elektronica en het maakt het verhaal om ze als nieuw te verkopen compleet. Anders denken mensen dat je ze naar de winkel moet terugbrengen en ze al getest zijn oid.