Gierige acties #2

Dat kan zeker, dat ze het niet eerlijk wil vertellen. Maar zoals ze het aan mij vertelde was het voor haar het niet waar om naar die bruiloft te gaan als ze zoveel geld uit moest geven en dat als die hotelnacht er niet bij zat ze dat wel zou doen. Maar het kan natuurlijk zijn dat ze dat niet meent.

1 like

Ik zie niet hoe het jouw zaak is of zij de bruiloft van een andere vriendin overslaat. Prima als je een deadline stelt voor het boeken van je tickets. Dan is het aan haar of ze mee wil gaan of niet.

Andermans financiën erbij halen is onzinnig. Iedereen maakt eigen keuzes in het uitgeven van geld. Misschien wil ze niet zo graag naar die dure bestemming, heeft ze niet zo’n zin in een bruiloft in het buitenland of zit ze wel krapper dan je denkt.

Edit: vaak is “te duur” niet hetzelfde als het geld niet hebben. Meestal is het gewoon te duur voor het plezier dat je eruit zou halen en dus het geld niet waard, zelfs als je het wel hebt.

81 likes

Ik zou me er vooral niet zo druk om maken. Het is jammer dat ze niet mee gaat met jou, maar jij kan nog steeds op vakantie. En dat ze niet naar die bruiloft gaat, ja ach haar keuze toch, het zou ook niet mijn keuze zijn maarja you do you.

13 likes

Wow, je zal maar een gesprek met een vriendin hebben gehad over je vakantieplannen en dat alles gedeeld wordt in een gierigtopic.
Ik vind het echt een rare post, hoezo haal je de bruiloft erbij?

12 likes

Aangeven wanneer je wil gaan boeken en dat je sowieso gaat, ja zeker doen. Dingen erbij halen als dat ze boven modaal verdient en de bruiloft waar zij wel of niet heen gaat, is niet aan jou.

4 likes

Omdat ik het best snap dat je 1 reis afzegt omdat het duurder uitvalt dan je denkt. Maar wat ik niet zo goed begrijp hieraan is dat ze met mij en een andere vriendin heeft afgesproken om een reis te maken, vlak achter elkaar. Ik neem aan dat je daarvan iets begroot hebt of hebt gespaard voordat je dat afspreekt omdat anderen daar ook rekening mee houden. Ik heb vrij genomen en ben er van uitgegaan dat ik de hotelkosten met haar ging delen, en omdat het nu voor mij op vrije korte termijn geannuleerd gaat worden ga ik de volle hotelkosten betalen of ik ga ook annuleren en moet iets anders last minute vinden wat ook duur is als je last minute boekt. Maar nogmaals dat kan, maar allebei de reizen annuleren omdat ze het te duur vindt dat begrijp ik niet helemaal, tenzij je echt een financiele tegenvaller hebt. En voor mij kwam het over alsof ze, als er van haar wordt verwacht dat ze ook hotelkosten moet betalen, ze afzegt.

Ik weet niet of ik het goed uitleg, maar ik weet niet of ze er rekening mee houdt dat haar afzegging ook invloed heeft op mijn reis en haar vriendin die nu haar vriendin op haar bruiloft gaat missen.

1 like

Maar stel je zou al haar beweegredenen krijgen wat zou dat veranderen voor jou?

Dat over jullie reis snap ik nog enigszins, maar ik begrijp niet waarom jij je zo druk maakt over die bruiloft en dat ook aanhaalt in je posts. Daar heb jij toch helemaal niets mee te maken en staat los van jullie reis.

9 likes

Nou ik vind dat het er wel wat mee te maken heeft, als je twee reizen achter elkaar plant en je vindt het toch te duur dan is het toch logischer dat je 1 reis annuleert. Ik snap gewoon niet hoe je van twee reizen naar 0 reizen gaat, tenzij je dus een flinke financiele tegenvaller hebt. Maar als je met iemand een reis plant mag je er toch wel een beetje vanuit gaan dat diegene dat kan betalen. Nu zit ik met een reis die veel duurder gaat uitvallen omdat ik rekening met haar hield, en waarbij ik vind dat ze het net te laat heeft gezegd zodat ik ook niet meer iets anders kan plannen wat betaalbaar is. Dus ondanks dat ik niks met die andere vriendin te maken heb vond ik het logischer als ze of de reis met mij had afgezegd of met haar. Nu zitten twee mensen met extra kosten en daar hoort zij niet bij. Die bruid heeft ook rekening gehouden met haar aanwezigheid met het eten en zaal enzo.

@Moa Het verandert voor mij dat ik heel goed moet nadenken of ik het nog aandurf om een nieuwe reis met haar te plannen.

Maar dat zij van twee reizen naar geen gaat, hoef jij je toch niet druk om te maken? Dat jij nu duurder uit bent en daar van baalt, dat kan je zeker zeggen. Ik vind dat je dat ook kan benoemen.

Of zij naar de bruiloft gaat of niet, is niet aan jou. Het komt op mij over dat jij jouw perspectief op haar plakt. Als jij twee reizen zou plannen zou je een budget hebben en hier rekening mee houden in je budget, je zou niet op laatste moment afzeggen etc.

En waarom heb je de redenen nodig om te besluiten of je nogmaals op vakantie zou gaan? Die duidelijkheid heb je nu toch al? Of maakt het voor jou een groot verschil als ze zegt “oeps, had toch even geen geld!” Is dan alles vergeven?

5 likes

Ik snap jou volledig hoor. Vind dat je zoiets niet kan maken richting een bruid. Ook al heb jij er niks mee te maken, vind het wel iets zeggen over een persoon.

8 likes

Ik snap niet waarom we nog elke keer op haar verhalen reageren. Het is elke keer iets met een vriendin (wordt meestal in een ander topic gepost) en het ligt nooit aan de forummer zelf

26 likes

En dit soort berichten zijn ook vermoeiend :roll_eyes:

7 likes

Misschien is het ook gewoon de vraag hoeveel geld ze ding A en ding B waard vindt en niet hoeveel geld ze (te besteden) hééft. Zelf ben ik het type van als ik geld heb geef ik het uit, en als een biertje 5 euro kost kost het 5 euro en betaal ik het als ik een biertje wil en ik heb 5 euro. Maar het lijkt mij gezonder om (soms) te denken, 5 euro vind ik te veel geld voor een pilsje dus ik ga naar een andere tent.

Legitiem om jezelf af te vragen of je nog een reis met haar wil plannen een volgende keer, maar ik vind niet dat je een mening mag hebben over hoe iemand diens geld uitgeeft. Je mag iemand wel onbetrouwbaar er om vinden of stom en niet meer zien als het je zo tegenstaat :woman_shrugging: en je mag ook best zeggen dat je het zelf anders zou doen of er een gesprek over hebben maar niet met het idee dat je de ander moet overtuigen van jouw gelijk of zo

3 likes

Zou je je beter voelen als wij haar gierig noemen?

1 like

Je hebt gelijk als ik hier een vraag schrijf en om een mening vraag dan moet ik dat niet willen sturen met meer context geven maar gewoon accepteren dat anderen haar niet gierig vinden.

Ik ben gewoon gefrustreerd dat mijn dure reis nog duurder wordt en dat ik misschien toch ga afzeggen terwijl ik mij zo er op verheugd had.

1 like

Ik snap niet dat dit een probleem is waar je keer op keer intrapt.

1 like

Ja dat laatste is natuurlijk ook irritant. Zijn er geen goedkopere opties? Airbnb, hostels? Of toch verzetten naar een goedkopere periode? Zonde als je een leuke vakantie mist door iemand anders.

2 likes

Ik probeer zelf in mijn achterhoofd te houden dat je nooit in iemands portemonnee kunt kijken. Er kunnen heel veel redenen zijn waarom het gaat zoals het gaat. Je zal haar moeten laten en tegelijkertijd kun jij natuurlijk wel uitspreken naar haar welke gevolgen het voor jou heeft. Ik zou het wel houden bij de situatie die zich voordoet met jou, want met het andere heb jij in feite niks te maken @Maurice

5 likes

ff ander geluid want ik zou dit ook irritant vinden als het al een jaar geleden afgesproken is hoor. en ook lullig als zij die vriendin zelf niet eens kent. snap dat je financiële problemen kan hebben blabla maar alsnog gewoon vervelend in het moment. ik zou daar ook wel van balen

edit oh er staat lang geleden geen idee hoe ik bij een jaar kom maar zelfde idee

14 likes