Gierige acties #2

Ze weten wel hoe ik erover denk. We zijn close, maar het is echt iets voor hen om met een idee te komen en vervolgens het te laten verstoffen haha.

2 likes

Haha ja heel letterlijk gezien misschien wel? Nou ja, het was een menselijke fout en ik heb er niets van gezegd. Ik heb niet letterlijk voor 40 euro spullen ongezien in mijn tas gestoken natuurlijk.

27 likes

Het had je ook zomaar niet eens kunnen zijn opgevallen (deze zin klinkt raar). Dat je zeg maar niet doorhad dat de prijs ineens anders was, dan had je het onbewust ook “gestolen” en dan was het ook niet jouw fout. Ik had precies hetzelfde gedaan! De caissière heeft de fout gemaakt. (Niet te vergelijken met teveel wisselgeld krijgen trouwens, vind ik)

1 like

Nee wisselgeld vind ik ook wat anders. Dan heeft de cassière een verschil en wordt ze daarop afgerekend (hehe). Maar hier ontstaat geen verschil.

Heb het zelf ook weleens meegemaakt bij een ‘gewone’ kassa. Ging ook om drank. Ik zei 2 keer tijdens het scannen tegen de cassière dat ik 2 kratten bier had en die stonden uiteindelijk niet op de bon. Ok, dank je wel.

Onbewust is anders dan bewust.
Bewusg minder betalen dan dat je zou moeten …vind ik gewoon diefstal

2 likes

Ik vind het wel een interessante discussie! Ik vraag me af of het heel letterlijk gezien onder diefstal valt want ik had zelf wel alle artikelen gescand. Dus is het puur niet zeggen dat de medewerker een fout maakte dan diefstal? Net als bijvoorbeeld niet zeggen dat je te veel wisselgeld terug hebt gekregen? Dat het niet netjes is ben ik met je eens hoor, maar ik vraag me oprecht af of het onder diefstal valt?

Wat ik zelf eigenlijk aanhoudt is dat ik er ook wat van zeg als ik teveel betaal. Dat wil ik niet want anders had ik het niet gepakt. Of in dit geval als ze drie bier extra had aangeslagen zeg ik daar wat van want doei.

Omdat ik dat dus zo doe, vind ik ook dat het andersom moet. Soms wel met pijn in m’n hart, hallo goedkope uitgaansavond/boodschappen/kleding, maar wel zo eerlijk. Ik wil niet teveel betalen een winkel oid wil niet dingen goedkoper/gratis weggeven anders hadden ze dat wel gezegd.

5 likes

Gierige gedachte van mezelf: ik vertikte het net om een verse oliebol te kopen, omdat ze dit jaar van 0,95 naar 1,15 zijn gegaan. Ook al kon ik pinnen, de gedachte dat 1 oliebol nu €1,15 vond ik echt te duur. Ook al geef ik zelf geld uit aan de meest random dingen.

2 likes

En nu heb je geen verse oliebol😭

36 likes

Haha ja dit heb ik ook echt. Te gierig om een paar nieuwe sokken te kopen bij wijze van maar wel random een nieuwe jas van € 100,00 :woman_shrugging:

12 likes

Ik heb zoiets ooit meegemaakt bij de Ikea. We gingen een bed kopen en bij het afrekenen vonden we de prijs heel laag. Toen bleek dat ze twee dingen niet gescand had en die hebben we haar letterlijk aan gewezen. Zo van: “je bent deze twee vergeten te scannen”. Toen bedankte ze ons en scande ze alsnog maar 1 product!? Toen keken mijn vriend en ik elkaar aan van ja doeiiiii. Dus wij hebben nu een gratis topping a €125. Sorry not sorry.

39 likes

Flinke prijsstijging, snap je principe wel. Nu nog kijken hoelang je dit vol gaat houden :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Het oogmerk was er in eerste instantie niet, maar daarna wel.
Ze was zich er van bewust dat de boodschappen van de bon waren gehaald en verlaat alsnog zonder het te benoemen en te betalen de winkel met de bedoeling die dingen gratis mee te nemen.
Er was geen voorbedachte rade, meer een gevalletje ‘gelegenheid maakt de dief’ en dat werkt vast een beetje strafverlagend :stuck_out_tongue_winking_eye:

10 likes

Wat vindt de expert @inezweski hiervan? :stuck_out_tongue: gewoon nieuwsgierig hoor

4 likes

Maar bewijs dat maar eens :crazy_face: bij een ontkennende verdachte ‘Ooh echt niet gezien’

2 likes

Dat is het probleem van de OvJ :wink: Dan hebben we te maken met een niet bewijsbare diefstal

3 likes

Oh wist niet dat je ook iets met rechten doet!

1 like

Dat laatste ???

Ja echt lullig! 🥲🥲

Maar als altijd strooit Inez Weski met haar stellig gebrachte onjuistheden zand in de ogen in de hoop de rechtbank aan het twijfelen te brengen. @jasmijntheetje heeft zicht schuldig gemaakt aan een strafbaar feit!
Bij nader inzien gaat het om verduistering en niet om diefstal.

Wel gek trouwens, dat Inez haarzelf beroept op een toekomstige uitspraak.

3 likes

Nou dit is bizar toch! Ik ben helemaal geïrriteerd als het dan ook nog een mini bolletje is. Én prijsstijging én kostenbesparing.

3 likes