Ja snap ik en als ik je vriend was zou ik ook niet gaan denk ik!
Ik vind het niet gierig maar wel aso. Maar ik zal wel simpel denken maar dan zou ik als ik jouw vriend was dus gewoon zeggen dat je niet kan? Laat je broer het lekker ff zelf uitzoeken, jullie hoeven hem toch niet steeds naar de pijpen te dansen
@Teigetje bedankt voor de snelle reacties. Ik heb zelf mn broer nog geappt of hij een grap maakte. Maar nee, ik schaam me kapot tegen over mijn vriend en heb terug geappt naar mijn broer dat hij voor nu even iemand anders kan zoeken om het weg te scheppen.
Ik voel me hier ook echt onredelijk kut onder en ik kan er waarschijnlijk niet van slapen tot ik morgen even een van mijn ouders erover gesproken heb.
Woow ik zou echt zeggen “nee sorry dan sla ik over, maar veel succes!”
Gast jij wil dat mensen je helpen, moeten ze daar 3 uur voor reizen en nog kosten maken. Wat is dit
Echt wtf haha! Je reactie is geheel terecht en héél goed dat je hebt aangegeven dat je dit niet zo gaat doen.
Hoe voel je je er nu onder na een nachtje slapen?
Had er echt zo slecht van geslapen. Ik heb uiteindelijk mijn ouders erover gebeld en die schaamde zich ook dood.
Dus mijn gevoel werd wel bevestigt, mijn broer negeert me inmiddels maar ik ga hem denk ik morgen even bellen want dit hoeft imo niet uit te lopen in een ruzie.
Ik vind het niet gierig, omdat ik weet dat fysio’s slecht betaald worden. De tarieven die ze vanuit zorgverzekeringen krijgen zijn al jaren te laag en daarin zit geen tape meegerekend. Als ze nou normaal betaald zouden krijgen, zou ik ook vinden dat tape in het tarief moet zitten. Maar voor het geld wat zij per behandeling mogen declareren (en wat ze er zelf uiteindelijk van terug zien) kan je niet verwachten dat het er in zit.
Precies, het is een verzekeringsprobleem. Als wij iemand verbinden vanwege brandwonden ofzo krijgt diegene ook een rekening voor het verbandmateriaal, omdat de verzekering het niet vergoed en het dus ook niet ín een huisartsenconsult zit. En voor één klein rolletje verband nemen we ons verlies wel, maar voor uitgebreidere zaken bestellen wij het gebruikte spul terug op naam van de patiënt en krijgt die de rekening.
Alleen bij chronische wondzorg (waar weer allemaal strenge criteria voor zijn) wordt verbandmateriaal vergoed.
Oh bedankt voor de uitleg, wist ik niet, geeft me er weer een andere kijk op!
Dank voor jullie uitleg! Vond het beetje vreemd overkomen bij de fysio.
Ook omdat ze vorige keer de tape onderhands verkocht zeg maar
Ik snap dat het vervelend is voor jou, maar andersom toch ook.
Zij moet dan 28 km extra doen voor jou. Toch ook best veel? Kan best voor een keertje, maar op zich toch geen ideale oplossing om standaard te doen.
Ok, dat is dan wel anders.
Ik dacht 7 km van de afrit naar jouw woning en dan weer 7 km terug. Dat is al gauw 20 minuten.
Het verhaal van in rekening gebrachte tape door fysiotherapeuten deed mij denken aan mijn ‘ruzie’ met mijn tandarts. Misschien is hier ook een tandarts die wat nuance kan brengen in het verhaal
Ik ging naar de tandarts met de vraag of mijn tand gepolijst kon worden, want ik had erg het idee dat mijn tand wat verkleurd was door koffie oid.
Ze heeft even gepolijst en stapte daarna over op iets anders. Op een gegeven moment vroeg ik haar wat ze aan het doen was en wat bleek, ze had zelfstandig besloten een laagje composiet over mijn tand aan te brengen.
Ik liet al weten dat ik daar niet ok gevraagd had en ook niet zou betalen.
De rekening heb ik na ontvangst goed bekeken en er stond ‘rubberdam’ a 12 euro op.
Dat is dit;
Maar dat had ze niet gebruikt.
ze had wel een ‘obtragate’ gebruikt;
Waarom kost dat zoveel? En waarom zegt ze niet gewoon tegen mij ‘houd je mond open’ voordat ze zo’n ding a 12 euro in mijn mond stopt.
Uiteindelijk heb ik ook dat dingniet betaald en ben ik nooit meer naar die tandarts gegaan.
Het is niet altijd mogelijk om een bepaalde tand goed droog te houden, bijvoorbeeld door de hoek waar hij in ligt, of als je actieve speekselklieren hebt, etc. Als het niet goed droog is hecht het allemaal niet, dus dan dondert de vulling/composiet er vanzelf weer af, dan ben je verder van huis.
Overigens wel totaal belachelijk dat ze zomaar iets heel anders doet dan je gevraagd hebt zonder te vertellen wat en wat dat gaat kosten.
Haha maar dan heeft die tandarts dat toch alsnog gebruikt voor het conposiet waar @Beutyschooldropout niet om had gevraagd?
Voor polijsten is dit niet nodig. Ik zou dat van de factuur af laten halen. Niet voor het geld, maar ik word wel echt recalcitrant van dergelijke acties hah
Nee dat ze überhaupt begonnen is met die hele behandeling zonder overleg is belachelijk, maar aan de andere kant, als de tandarts op de een of andere scheve manier in de veronderstelling was dat de patiënt hiermee had ingestemd, dan is het ook weer raar om die behandeling niet goed uit te voeren en de patiënt naar huis te sturen met composiet dat er snel weer afvalt.
Ik snap dit soort dingen nooit. Ik vind het echt nul moeite om een paar km voor iemand om te rijden. Ik denk dan altijd aan hoe fijn ik het vond dat iemand dat voor mij deed toen ik geen auto/rijbewijs had. Het is een paar min van je tijd, maar scheelt veel tijd/moeite voor diegene zonder auto.
Zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die naast benzine ook afschrijvingskosten van de auto vragen. Snap dat ook nooit.
Dit dus. Als ik de auto heb dan haal ik je op voor je deur en zet ik je af voor je deur. Maar goed ik spaar ook liever karmapunten dan euro’s, dus bij mij moet je niet wezen voor gierige dingen
In het verlengde van auto’s en meerijden… ik had afgesproken met een vriendin om ergens heen te gaan. Een dag van te voren heb ik zelf maar voorgesteld om haar op te pikken want ik hoorde maar niks. Toen kreeg ik letterlijk de vraag: ja is goed, jullie hebben een lease auto toch?
Heel bijzonder, alsof je in een lease auto geheel gratis rijdt ofzo (niet dat ik er geld voor wilde dat ze mee rijdt maar dat er zo makkelijk vanuit wordt gegaan)