Nou ja, daar is niks mis mee als ze zelf ook nog winst maken. Zolang de mensen maar loon/compensatie krijgen.
Het is idd geen liefdadigheidsinstelling, maar het is tenminste niet je typische binnenstadkringloop waar jaren '80 bomberjacks voor 50 euro verkocht worden
Beter niet bij mij!!! Want dan mag je t gwn gratis
Ik zeg ook niet dat daar iets mis mee is, maar ik reageerde op de opmerking “kringlopen zijn geen liefdadigheidsinstellingen”. Sommigen zijn dat dus wel (letterlijk). Rataplan niet.
Wat is een doelgroepenregister?
Wat goed! Wist het bestaan hiervan niet.
Nou, prima toch? Ik vind dat mensen die daarover vallen het niet snappen.
Quod erat demonstrandum.
Wat bedoel je?
ooooh een typo. komt dat zien mensen
Ik dacht eerst dat het een latijns woordgrapje was door die eraf. Iets van 50 cent eraf ofzo.
Bedankt dat je me probeert te begrijpen
Wij hebben iedere december in de straat een gezamenlijke kerstboom staan. Omdat dit praktisch het beste uitkomt lever ik de stroom voor de lampjes in de boom aan.
Ik zit te denken om dit jaar een vergoeding voor de stroom te vragen ivm de hoge energieprijzen maar vraag me af of dat niet te gierig is. Ik heb eigenlijk ook geen idee wat het kost om de kerstverlichting stroom te geven. Wat vinden jullie?
- Ja een bijdrage aan de buren vragen is gierig
- Nee, jij hoeft niet alleen voor de kosten op te draaien
- Anders?
0 stemmers
Je kan dat meten met zo’n dingetje wat het per uur of dag kost. een tussenmeter heet dat geloof ik. En dan even uitrekenen!
Tussenmeter heeft vast wel iemand liggen
Vind ik echt helemaal niet gek in dit geval. Ik denk zelfs als ik buur was, dat ik zelf aan zou bieden om dit jaar mee te betalen.
Kosten delen lijkt me zeker niet gierig. Ik zou zelf eerst even berekenen om hoeveel kosten het zou gaan voor ik zou overwegen of ik het sturen van een tikkie waard vindt ten op zichten van het bedrag. Als het om een paar euro gaat zou ik t zelf verwaarloosbaar vinden en geen tikkie sturen
Ik stemde te snel, ik zag ‘Ja’ en dacht JA DAT KUN JE VRAGEN!!! en daarna las ik pas de zin erachter. Ik stem dus Nee, niet gierig☺️
Ik zou gewoon eens berekenen om wat voor een bedrag het gaat. Met ledverlichting valt het volgens mij heel erg mee. Als je dan een tikkie voor 20 cent (ik zeg maar ff wat) naar iedereen gaat sturen dan vind ik t wel gierig haha
Als je dit artikel bijvoorbeeld leest zou het zelfs bij niet-led reuze meevallen bij een normale kerstboom. Maar goed, ik weet natuurlijk niet hoe groot die boom is haha
https://www.google.com/amp/s/weblog.independer.nl/energie/hoeveel-energie-verbruik-je-met-kerst/amp/
Moet ook iedereen meebetalen aan de boom zelf? Misschien kan je dat dan skippen?
Bedankt voor het meedenken!