Gierige acties #2

Ik dacht eerst dat het een latijns woordgrapje was door die eraf. Iets van 50 cent eraf ofzo.

8 likes

Bedankt dat je me probeert te begrijpen :heavy_heart_exclamation:

3 likes

Wij hebben iedere december in de straat een gezamenlijke kerstboom staan. Omdat dit praktisch het beste uitkomt lever ik de stroom voor de lampjes in de boom aan.
Ik zit te denken om dit jaar een vergoeding voor de stroom te vragen ivm de hoge energieprijzen maar vraag me af of dat niet te gierig is. Ik heb eigenlijk ook geen idee wat het kost om de kerstverlichting stroom te geven. Wat vinden jullie?

• Ja een bijdrage aan de buren vragen is gierig
  • Nee, jij hoeft niet alleen voor de kosten op te draaien
  • Anders?

0 stemmers

1 like

Je kan dat meten met zo’n dingetje wat het per uur of dag kost. een tussenmeter heet dat geloof ik. En dan even uitrekenen!
Tussenmeter heeft vast wel iemand liggen

1 like

Vind ik echt helemaal niet gek in dit geval. Ik denk zelfs als ik buur was, dat ik zelf aan zou bieden om dit jaar mee te betalen.

10 likes

Kosten delen lijkt me zeker niet gierig. Ik zou zelf eerst even berekenen om hoeveel kosten het zou gaan voor ik zou overwegen of ik het sturen van een tikkie waard vindt ten op zichten van het bedrag. Als het om een paar euro gaat zou ik t zelf verwaarloosbaar vinden en geen tikkie sturen

41 likes

Ik stemde te snel, ik zag ‘Ja’ en dacht JA DAT KUN JE VRAGEN!!! en daarna las ik pas de zin erachter. Ik stem dus Nee, niet gierig☺️

5 likes

Ik zou gewoon eens berekenen om wat voor een bedrag het gaat. Met ledverlichting valt het volgens mij heel erg mee. Als je dan een tikkie voor 20 cent (ik zeg maar ff wat) naar iedereen gaat sturen dan vind ik t wel gierig haha

Als je dit artikel bijvoorbeeld leest zou het zelfs bij niet-led reuze meevallen bij een normale kerstboom. Maar goed, ik weet natuurlijk niet hoe groot die boom is haha

https://www.google.com/amp/s/weblog.independer.nl/energie/hoeveel-energie-verbruik-je-met-kerst/amp/

7 likes

Moet ook iedereen meebetalen aan de boom zelf? Misschien kan je dat dan skippen?

4 likes

Bedankt voor het meedenken!

1 like

Lijkt mij dat je buren als dankje toch wel iets lekkers/leuks geven wanneer alles weer opgeruimd wordt?
Iig dat zou ik doen

4 likes

Ja dat zou ik ook doen maar ik verwacht niks.

2 likes

Ik heb ondanks jullie advies gevraagd of ik mijn schalen terugmocht. Binnenkort vier ik sinterkerst met een grote groep mensen en ik heb wat schalen nodig (voor salade en rijst). Ik heb toch maar mijn moed bij elkaar gezameld omdat ik dacht of ik koop nu nieuwe maar ik heb mooie die toch ongeveer 40 euro hebben gekost samen. Ze reageerde toen niet via Whatsapp na een dag en ik dacht, zij heeft mij geblokkeerd. Toen heb ik haar een mailtje gestuurd.

Ik kreeg toen als reactie terug na twee dagen: waarom doe je zo opdringerig?

Dus ik zei: ik dacht dat je mij geblokkeerd had omdat ik je gegevens niet meer kan zien op Whatsapp en je niet reageerde daarom stuurde ik je 1 mail. Toen zei ze ja maar er zat zo weinig tijd tussen. Maar ik ben zo klaar met haar gedrag en het feit dat ze weer hier mee weg denkt te komen dat het voor mij een principe kwestie wordt. Ze heeft al geld van mij niet teruggegeven en ik wil mijn mooie schalen terug want ze zijn van mij. Nu heeft ze gezegd het kan volgende week zondagavond. Dus ik dacht: welk tijdstip komt je uit en daar heeft ze weer niet op gereageerd. Ik wil zondagavond gewoon langsgaan en aanbellen maar ik weet dat ze haar bel altijd uit heeft staan want ze wilt geen onverwachte bezoekers. Ik wacht haar reactie af over het tijdstip maar ik ben zo boos omdat ze gewoon iets heeft wat van mij is en zo moeilijk doet met teruggeven. Overdrijf ik?

Als ze voor de tweede keer niets van zich laat horen (de vorige keer hadden we zondag gezegd en ze zou erop terugkomen maar had toen niets gezegd), dan wil ik haar een bericht sturen omdat ze gewoon met mijn tijd speelt zo. Zo respectloos, ik heb je iets geleend mens, waarom moet ik erachteraan gaan. Je hoort het zelf terug te brengen.

• Je overdrijft, let it go en koop nieuwe schalen
  • Goed dat je voor jezelf opkomt, haal je schalen terug

0 stemmers

2 likes

Tja ik zou zeggen let it go maar dat is tot op heden niet echt gelukt

102 likes

You are the asshole.

2 likes

Waarom denk je dat ik aan het trollen ben? Ik ben vroeger gepest en liet toen heel erg over mij heen lopen door alles maar te accepteren. Als ik erop terugdenk dan denk ik kwam ik maar voor mijzelf op. Deze situatie doet mij hier erg aan denken. Ze heeft al geld van mij wat ik niet terug durf te vragen omdat ik niet weet hoeveel het precies is, maar dit is iets tastbaars.

7 likes

Sorry? Dat is onaardig

9 likes

Is van een ander topic. Wie is de “asshole” in dit verhaal.

4 likes

ja dit ging in de eerste plaats kennelijk al nooit om die schalen (want daar had je bij de eerste poll al afstand van gedaan). Volgens mij probeer je hier iets anders te bewijzen voor jezelf of haar

11 likes

Ik denk dat je het best in breekt als ze aan het werken is en je dit weet. Dan laat je nog een briefje achter om te laten weten dat je je schalen terug bent komen halen. En laat het half beschimmelde bakje van haar achter onder het bed.

15 likes