Gierige acties #2

Haha ja dan snap ik je reactie :laughing:

2 likes

Ja het is heel vreemd maar toch heb ik het gedaan!

Ik krijg nu hopelijk wel een sticker of zo? Of juist een ban omdat ik mijn mond heb open getrokken?

5 likes

Ah shit nu mis ik deze ervaring :sob: Ik sla de post op en volgende keer denk ik eerst: what would Grace do.
En dan pas ik een van de tips toe.

hopelijk maakt die vriendin een account aan en is haar eerste post: ik heb iets voor een vriendin betaald en nu wilt ze niet terug betalen. En dan komt iedereen er na 120 berichten pas achter dat het om 50 cent gaat :joy: Dat maakt wel wat goed voor mijn reactie.

39 likes

Het enige waar ik mijn vriend een tikkie voor stuur dat wanneer ik zijn sigaretten moet voorschieten als ik even snel naar de supermarkt moet. Ik rook zelf niet en die krengen zijn nog eens vet duur ook. Dan denk ik altijd: betaal die zooi maar lekker zelf.

41 likes

5 afspraken maken en 3 last minute afzeggen zodat zij er ook snel klaar mee is

12 likes

Even advocaat van de duivel spelen maar iedereen moest de kosten bijhouden. Zij had dat ook gedaan en blijkbaar meer gedetailleerd over kleine bedragen dan jij. Het is toch niet zo dat ze ze zei: ik krijg nog 50 cent van jou hoor terwijl ze jou eigenlijk 1000 moet terugbetalen.

Ik zou zelf die 50 cent echt laten zitten en nooit terugvragen overigens en snap je reactie goed.

6 likes

Ja het was van te voren zo afgesproken dus het was niet dat ze iets verkeerd heeft gedaan. Alleen zou ik zelf het er sowieso nooit op zetten als je ziet dat 2 anderen dus steeds alle hoge kosten aan het voorschieten zijn. En dat ik ook niet op mijn lijst de wc bezoekjes had staan + een enkele keer dacht ik ook bij de koffie van ik kan die paar euro wel lijen laat maar.

Ze heeft er totaal niet moeilijk over gedaan om het er af te halen en appte nog die 50 cent maakt mijn bedrag ook niet lager dus hoezo deed ik dit. Mijn tikkie was ook binnen 5 minuten betaald dus verder was alles chill :grin:

9 likes

Ik heb dingen op vinted staan voor twee euro

11 likes

Waarschijnlijk zullen mensen alsnog willen afdingen.

8 likes

Is dit erg? Ik heb leuke topjes en blouses zo gevonden

2 likes

Maar dit is toch niet gierig? Toch juist niet als je er weinig geld voor wilt?

3 likes

Ik vind het gierig dat ik het niet gewoon naar de kringloop breng

5 likes

Waar dat wordt verkocht voor 5 euro. Love de kringloop hoor maar dat is echt niet zo’n liefdadigheidsinstelling. Lekker van die 2 euro genieten, kun je softijsje bij de MC van kopen haha

26 likes

Wat is jouw vinted dan? Vind jouw kleren meestal wel leuk!

12 likes

Dat ligt er echt aan welke kringloop, sommige zijn letterlijk liefdadigheidsinstellingen haha. gerund door vrijwilligers waar de opbrengst ten goede komt aan goede doelen, of mensen die het nodig hebben gratis kleding/spullen krijgen. Ironisch genoeg zijn dat vaak ook nog de kringlopen met kleine prijsjes :smiling_face_with_tear:

21 likes

Kun je misschien vertellen hoe ik zoiets herken? Want ik hou van kringlopen! Maar ik heb bij de meeste nu het gevoel dat het veel geldklopperij is

1 like

Het staat op de website eigenlijk altijd wel aangegeven waarom ze bestaan en wat ze doen met de opbrengsten! Staat dat er niet dan weet je ook genoeg. Vaak zijn er dan ook nog andere activiteiten zoals een gaarkeuken of speelgoedbeurs waar gezinnen met weinig geld speelgoed kunnen halen. De vincentiusvereniging heeft bijvoorbeeld verschillende kringloopwinkels, of woord en daad. Je hebt ook winkels van goede doelen zelf zoals oxfam (misschien niet in Nederland?) Of de terre des hommes. Soms is het wel gelinkt aan de kerk, zoals bij woord en daad.

Het lijkt mij dat grote ketens zoals Het Goed of Rataplan anders werken, maar daar weet ik het fijne niet van.

8 likes

Ik heb op iets van €2 op Vinted, €1,60 geboden :joy::joy::joy:

9 likes

Rataplan werkt ook met mensen die moeilijk aan werk komen of in het doelgroepenregister staan.

@Mazikeen

10 likes

Ja dat klopt, en ze stimuleren natuurlijk sowieso hergebruik, maar qua opbrengsten is de winst denk ik gewoon voor het bedrijf?
Ik vind alle kringlopen leuk/goed, maar sommige zijn echt liefdadigheidsinstellingen en anderen niet.

1 like