Ik had afgelopen weekend een verjaardag van m’n neefje en nichtje en mijn oudere nicht vroeg of ik samen met haar een cadeau wilde kopen omdat ze moet sparen. Normaal zou ik met m’n moeder meedoen maar die had al iets (wat ik niet heel leuk vond om te geven) en nu we allemaal wat ouder zijn kopen we eigenlijk vaker apart van onze ouders een cadeau.
Voor m’n nichtje had ze een broek gekocht en die broek vond ze zo leuk dat ze 'm zelf ook gekocht heeft (vond ik al apart omdat ze eigenlijk moest sparen).
Uiteindelijk kwamen we op de verjaardag en toen ze de cadeaus gaf zei ze ‘van mij, Joke, Ben en Frankie!’ (Joke is haar moeder en Ben is haar vriend). Daar was ik een beetje verbaasd over want we zouden samen iets geven dacht ik. Stuurde ze me de volgende dag een tikkie voor de helft van het uitgegeven bedrag.
Ben ik nou gierig? Vind het best oneerlijk dat ik de helft moet betalen terwijl zij met drie volwassenen zijn. Dat het ook namens haar vriend is vind ik niet eens zo gek, maar dat het cadeau dan ook van haar moeder is wel.
Nu gaat het me niet om het bedrag (dat had ik zelf waarschijnlijk ook wel uitgegeven) maar het zit me toch niet helemaal lekker ofzo.