Als jij later weggaat dan zij vind ik van wel. Je hoeft het niet te doen als je ze stom vindt, maar het is ‘leuker’ als je gewoon meedoet
Was op vakantie met neven en nichten en ben echt verbaasd om het gedrag van een neef. Hij laat dingen voor m’n nicht afrekenen door andere mensen. Wil alles exact naberekenen zodat ze niet een paar euro teveel betalen, maar het dure eten wat ze voor zichzelf willen, duwt hij wel bij de gezamenlijke boodschappen hahaha. Terwijl zij gewoon verreweg het meeste verdienen
Wauw lijken me ook geen leuke mensen als ze zo een vriendin behandelen
Zo erg, wat moet je ook met zo’n situatie?
Als ik het zo lees zou ik zeggen dat je gewoon je poot stijf moest houden en niet die 40 euro betalen, maar ik snap heel goed dat je dat op dat moment, wanneer je er al iets van gezegd hebt en gewoon genegeerd wordt, niet doet.
Hier ook. Ik moest toen 50 euro betalen voor een saté menu met een cola. Ben daarna ook nooit meer met werk uit eten gegaan. Hoorde later ook dat er meer mensen pissig om waren. Er was dus een groep collega’s geweest die die dag vrij waren en al eerder naar t restaurant waren gegaan om te drinken en wat hapjes te eten. Dat stond ook allemaal op die rekening.
Haha wow, schaamteloos gewoon. Ik denk toch echt dat ik dan ook even schaamteloos stampij had staan maken in dat restaurant. Dat kun je toch niet van andere vragen??
Ja nu zou ik dat ook doen. Toen was ik nog jong en ik werkte er net dus durfde dat allemaal niet helaas.
Ik snap ook echt niet dat mensen die dan veel eten en drinken niet even kunnen indenken dat sommige daardoor echt veel meer moeten betalen. Ik voel mij al schuldig wanneer ik twee glazen wijn neem en de ander twee ice tea
Als ik hier al dit soort verhalen lees denk ik haast dat dit soort mensen het juist met opzet doen omdat ze weten dat veel mensen er niks van (durven te) zeggen. Bah bah
Makkelijker gezegd dan gedaan
Maar voor anderen wel dat is het hele punt haha
Oh verschrikkelijk met veel mensen uiteten gaan. Tegenwoordig probeer ik gewoon bij te benen qua drankinname of tussengerechtjes. Liever meer betalen en dan daadwerkelijk wat meer eten/drinken dan weinig eten + drinken en een veeeeel te hoge rekening. (Ja, je moet dan het geld idd hebben op dat moment.) Je wordt gewoon niet begrepen.
Haha huh wat is dit? Zo werkt de wereld toch niet, dat iets voor jou geen punt is betekent niet dat dit niet voor anderen zo is. Ik denk trouwens dat heel veel mensen weleens in zo’n ongemakkelijke situaties hebben gezeten. Zeker als je nieuw bent of jong (of gewoon) kan het heel lastig zijn om dan zo voor jezelf op te komen
Kon niemand van de studenten rekenen?
Maar alsnog vind ik echt lullig en dan ook nog iemand aso vinden
Dit leek me het beste topic… Ik zou vorige week maandag tm vorige week vrijdag een podcastcursus hebben a 300 euro die niet doorging. 6 augustus hebben we via een formulier aangegeven ons geld terug te willen (we konden kiezen uit meerdere opties). Hebben zij dan een bepaald aantal dagen om dat te storten?
Ik had iets besteld bij een webshop maar ik was mijn 10% kortingscode vergeten in te voeren. Gelijk een mail naar de klantenservice gestuurd met de vraag of ze het alsnog konden verrekenen. Zij gaven aan dat dat niet mogelijk was en daarna heb ik gevraagd mijn bestelling te annuleren. Uiteindelijk toch de 10% korting gekregen (gierig van mezelf want het ging maar om €4.50).
Ik denk dat het administratief gezien inderdaad vrij lastig is, maar wetende dat de klant de bestelling gaat annuleren en opnieuw gaat plaatsen met de korting, had ik dat als webshop zelf al voorgesteld. Dat komt een stuk klantvriendelijker over en kweekt wel meer goodwill bij de klant lijkt mij. Die 4,50 voor de klant is voor de winkel helemaal niks.
Wij waren gister met z’n 11en op kantoor. 1 iemand had soep meegenomen die ze vervolgens maar met 6 anderen deelde (er was wel een verschil in functie, vanwege herkenbaarheid houd ik het daarbij). Ik wist niet wat ik meemaakte. Zo kinderachtig en aso.
Ik snap dit echt niet, ik zou me echt schamen om iets te delen als ik het op zn minst niet kan aanbieden aan iedereen? Dat iemand het dan afwijst prima, maar dit is idd echt aso