Ja ik moet zeggen dat mijn perspectief op deze situatie ook wel anders was omdat ik wist dat je door corona geen werk meer hebt. Ik heb een aantal vrienden die ook in zo’n situatie zitten en daarvan zou ik met alle liefde een tikkie betalen, maar bij vrienden die wel gewoon in een inkomen hebben zou ik een beetje gek van op kijken.
Ik ben juist verbaasd door al die likes! Bij ons is het ook heel normaal om een tikkie te sturen. We spreken gewoon met een groepje af en dan kijken we waar we kunnen zitten, het is niet alsof ik mensen echt uitnodig. Het is in mijn geval heel vaak bij mij thuis dus dat zou ook echt financieel voor mij dan heel nadelig zijn. Bij een van ons zitten we nooit omdat zij in een studio woont met haar vriend, dan zou zij dus altijd op andermans kosten eten en drinken en dit nooit terug doen. Ik heb al het ‘nadeel’ dat het vaak bij mij is en ik dus de boodschappen doe, de gastvrouw ben dus hapjes maak en drankjes verzorg en na afloop met de ‘troep’ zit. Doe dat met liefde maar zie echt niet in waarom ik dan ook nog voor alle kosten zou moeten opdraaien.
Je hoeft je hier in ieder geval echt niet slecht of gierig over te voelen hoor, ligt blijkbaar echt aan wat de gewoonte is in je omgeving en denk dus ook of het een beetje evenredig verdeeld is dat je ongeveer even vaak bij iedereen thuis komt. Zou het alleen gierig vinden als de rest van je vrienden nooit een tikkie stuurt en jij wel.
Huh maar eerst zeg je: vriendinnen kwamen voor een avondje, ik had hiervoor 5 flessen wijn gekocht en daarna zeg je nee ik had ze niet uitgenodigd, ze gingen gewoon bij mij zitten?
Als het goedkope wijn is zou ik ze niet laten betalen ook al is je fin. Situatie kut.
Dan zouden echte vriendinnen die dat weten toch zelf wel aanbieden mee te betalen?
Hahah hoe had ik het anders moeten zeggen? Ze kwamen toch hier? Niet op uitnodiging van mij maar omdat dat zo uitkwam. Welke woorden had ik moeten gebruiken dat het duidelijk was dat ik niet iets organiseerde en ze had uitgenodigd maar dat het gewoon een gezamenlijk besluit was om bij mij te zitten. Ik deed de boodschappen omdat dat ook zo uitkwam.
Ik vind het nu ook wel weer ver gaan met echte vriendinnen of niet (ze riepen allemaal bij vertrek ‘stuur je een tikkie?’ dus betekent dat dat het echte vriendinnen zijn? thank god)
Dank voor alle reacties allemaal! Case closed.
Dankje, mega lief!
Wijn wordt niet slecht hé. Gewoon bijhouden voor een volgend avondje met vriendinnen, of meenemen als je ergens uitgenodigd wordt.
Ik likete de reactie van Pippi, omdat ik inderdaad tikkies sturen naar gasten heel tenenkrommend vind. Maar misschien denk ik te veel uit mijn eigen perspectief. En ik weet niet hoe oud je bent @Banananana maar dat kan natuurlijk ook nog mee spelen naast een verloren inkomen.
Ik zou iig een les hieruit trekken en de volgende keer voorstellen dat iedereen iets lekkers te drinken voor zichzelf meeneemt. Ook als jullie bij iemand anders gaan zitten.
Maar waarom moet ze hier een les uit trekken als zij en al haar vrienden er helemaal oké mee zijn om het op deze manier te doen? Dan is er toch geen probleem.
@Banananana ik ben nu wel nieuwsgierig hoe duur de flessen zijn, of eigenlijk meer hoe duur t verschil in tikkies is als je ze 2 flessen of 5 flessen aanrekent.
Uiteindelijk verwaarloosbaar! Zei ook al dat het niet om honderden euro’s en bovendien ging het me om die flessen die ik nu heb waar ik zelf alleen niet zoveel aan heb. Die ik niet gekocht had als het niet voor gisteravond was. That’s all 
Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten.