Gierige acties

Ik moest dus eerst wat in kleurenthema kopen. Toen zei iedereen van ja je kan het vaker aan. Maar het is echt niet mijn kleur/smaak dus heb het daarna nooit meer willen dragen.
Had ook een andere jurk gekocht die meer mijn smaak was maar die werd niet goedgekeurd.

1 like

Het hoeft ook niet hè. Als je graag wilt trouwen met klein budget kan je prima op een dag dat het gratis is naar het stadhuis en mss als je wilt met een select groepje wat eten (uit of thuis). Kan je nog steeds een mooie dag hebben.

8 likes

Wauw, niet goedgekeurd ook echt! Dat is echt erg haha.

6 likes

Dat gaan wij ook ooit doen
Trouwen bij de gemeente en dan met vrienden en familie lekker bij ons een klein feestje doen.
De getuigen nemen we dan mee uit eten om het te vieren

3 likes

Als ik ooit vrienden heb die zo streng zijn op hun trouwerij dat ze kledij van hun gasten op voorhand gaan keuren, dan ga ik mooi niet naar die bruiloft, kan mij het schelen.

21 likes

Ik vind het ook belachelijk, meer dan een soort algemene globale dresscode kan je echt niet vragen vind ik. Het moet niet de bedoeling zijn dat iedereen speciaal voor jou allemaal nieuwe dingen moet kopen. Sorry maar ik ben een gast op je bruiloft, geen decorstuk dat je precies zo kunt stylen als je belieft.

18 likes

Maar je hoeft niet te komen toch? Althans, als ik in het buitenland zou trouwen en mensen vinden dat te duur dan zou ik het ze niet kwalijk nemen als ze niet komen.

2 likes

Ik had een foto gestuurd met de vraag “is dit pimpelpaars met een goud randje” maar toen zei ze dus nee. Had het misschien wel aan kunnen doen maar durfde ik toch ook niet goed, bang dat dan op de dag zelf er gedacht zou worden “hee dat is geen pimpelpaars met een goud randje”.

Dit lijkt mij ook echt ideaal! Ik snap dat er vrouwen zijn die hun hele leven al dromen van ‘de grote dag’, maar ik zie meer het romantische in van het überhaupt getrouwd zijn ofzo?

Veel vriendinnen snappen dit trouwens niet en zeggen dat ik dat we dan net zo goed ‘gewoon’ geregistreerd partners kunnen worden :sweat_smile:

3 likes

Oke ik ben benieuwd of jullie dit gierig van mij vinden. Ik zit sinds kort als nieuw lid bij een soort commissie. De vorige die mijn functie had was al vertrokken voordat ik erbij kwam dus ik ken diegene niet. Nu is er een afscheidsborrel van diegene. Het meisje wat het organiseerde ging er vanuit dat ik ook mee zou betalen aan het kado en was een beetje op haar tenen getrapt toen ik zei dat ik het niet heel logisch vond dat ik meebetaal terwijl ik diegene niet ken/nooit samen heb gewerkt met diegene. Heb het uiteindelijk gewoon betaald omdat ik geen zin heb in gedoe, maar vraag me nu wel een beetje af of ik nu moeilijk doe of dat zij wel even had kunnen bedenken dat ik misschien niet mee moest betalen?

1 like

Nee hoor, ik vind je totaal niet moeilijk doen. Ik zou het ook raar vinden om mee te betalen aan een cadeau voor iemand die je niet kent.

35 likes

Ik vind het sowieso echt vreemd als organisator om een heel gekleurde mening te hebben wanneer iemand wel/niet meedoet, voor welk bedrag.

Ik neem deze rol weleens op me op werk, en ja de een - die echt veel meer kan missen - gooit een laag bedrag in de envelop dan de ander, maar ik probeer er echt niet op te letten en met een neutraal gezicht mijn rondje te doen. Ook als collega’s vragen “oh wat is normaal?l geef ik wat algemene kaders terug. Laat staan als mensen om bepaalde redenen “ik ken haar niet zo, ben net begonnen, kwam toen van andere afdeling blabla” niet mee willen doen. Het is niet mijn plek om daar iets van te vinden.

Die dame reageerde raar en beetje onfatsoenlijk hoor! Jij hebt alle recht om zelf te beslissen waar je wel aan mee wil doen. Jouw argumentatie vind ik ook heel logisch

6 likes

Wat gierig weer

Ooo waren het hele deftige mensen?

Ik was ook ooit uitgenodigd bij een diner van zo’n hele grote deftige oud geld familie. Dacht dat ik heel netjes en leuk gekleed was. Kom ik daar, jezus net allemaal Beatrix en Maxima. Hoedjes, veren, hakken duurder dan mn huur :sob::rofl:

12 likes

Even een random gedachte hoor, maar het zou toch heel handig zijn dat als je een tikkie stuurt de ontvanger automatisch een herinnering krijgt na bepaalde tijd als hij nog niet betaald heeft?
Altijd zo awkward om dat zelf te moeten doen :sweat_smile:

23 likes

Ja, dit zou top zijn! Net als Gmail die na 4 dagen zegt: Je hebt nog steeds geen antwoord op deze mail gekregen, wil je een follow-up sturen? Zo’n hulp is gewoon super handig! Alleen dan andersom, naar de betalende partij.

1 like

Doet gmail dat :zipper_mouth_face::zipper_mouth_face: ik reageer heel vaak niet op mails :sob::sob:

Hahaha, ja dat weten die mensen dan dus ook :smiley:

Wij gaan met een aantal personen een weekend weg en nu was het voorstel om zelf je frisdrank en beleg mee te nemen…

2 likes

Neeee waarom? Als je een beperkt budget hebt voor zo’n weekend, kan je dat toch ook delen met je vrienden?