Gierige acties

Omg dit is echt extreem!! Haha .Heb je daar toen iets van gezegd?

zijn antwoord: maar dat is mijn spaargeld! daar kom ik niet aan. ik wil minimaal 10.000 gulden hebben.

was wel even pissig ja,
onze relatie heeft altijd in het teken van geld gestaan. Hij had nooit contant geld bij zich, en liefst ook met uit eten onze eigen gerechten betalen.
uiteindelijk ging ik elk ijsje dat ik contact betaalde optellen tot 10 gulden en hij dan helemaal verontwaardigd als hij dat weer terug moest betalen. wat?? waarvoor??? nou dat kon ik uiteraard opsommen.

relatie heeft geen stand gehouden

4 likes

hahaha bizar voel me echt oud, het guldentijperk!!

Ik weet nog dat de euro kwam, ik ging tanken en toen was het een euro per liter!!

4 likes

Ok niet bewust gierig, bovendien ging het maar om 3 euro.

We reden net naar huis en op de drempel stonden een stuk of 6-7 kinderen met flessen water. We moesten stoppen en toen vroegen ze of ze water op de auto mochten gooien. Nou ja, mijn auto was toch smerig dus het mocht. En aan het eind gebaarde een jongetje dat mijn raam naar beneden moest. En toen schudde ik van niet (hij had nog een halve fles water in de hand…). En toen stak hij 3 vingers omhoog “3 euro, 3 euro”. En toen ben ik weggereden :see_no_evil:

Laat dit een les voor ze zijn: mensen van tevoren laten betalen. Of iig van tevoren prijsafspraken maken.

34 likes

Was een paar jaar geleden met 2 collega’s die ik nog niet heel goed kende en een vriendin (ook een collega) wat eten. Die 2 hadden de reputatie zo min mogelijk te willen uitgeven maar het was hun idee en best gezellig. Aan het eind van de avond kwam de rekening en gaven we ook allemaal wat fooi. Bij het verlaten van het restaurant waren zij ontzettend langzaam aan het doen en toen ik omkeek zag ik ze de paar euro fooi van tafel pakken.

27 likes

oh my lord…

3 likes

:flushed: niet joh! Heb je daar nog iets van gezegd?

Ja, ze zeiden dat ze alleen hun deel van de fooi hadden gepakt. Ik betwijfel het maar omdat ik er nog niet heel lang werkte heb ik het zo gelaten. Zo’n lage actie, sta er nog van te kijken

1 like

Ja ik snap dat je er dan verder niks van hebt gezegd. Echt een schrale actie van die twee :unamused:

Schaamteloos.

Zelfs al zouden ze alleen hun deel van de fooi hebben gepakt, dan nog is het een schaamteloze actie.

Geven jullie trouwens bezorgers van thuisbezorgd fooi als je online je bestelling al hebt betaald? Ik vind dat normaal om te doen(ookal bestel ik nooit), maar toen ik laatst bestelde vanuit het ziekenhuis deed de bezorger enorm verbaasd toen ik hem een paar euro gaf en zei hij zelfs dat het niet hoefde (terwijl hij het eten aan mn bed bezorgde en daarvoor het hele ziekenhuis door moest). Had ik gewoon een gekke bezorger of is iedereen zo gierig om alleen fooi te geven als je contant betaalt?

Ik ben in ieder geval wel zo gierig om alleen fooi (afrondende fooi eigenlijk, dus ook gierig) te geven als ik contant betaal. Ben echt te Nederlands voor fooi denk ik, iedereen krijgt betaalt dus waarom zou ik er extra bovenop moeten doen als jij gewoon je werk doet? Alleen als het regent, een feestdag is of ze mega snel zijn geef ik fooi bij online betalen.

10 likes

Ik rond het bedrag ook af, maar dan wel zo dat er minimaal een euro fooi is. Ene keer komt dat uit op €1,10, andere keer €1,95. Meerdere euros fooi vind ik ook niet nodig (en ook niet gierig, want ze worden gewoon betaald inderdaad). Ik geef alleen meer in speciale omstandigheden, zoals deze jongen die een heel eind door het ziekenhuis moest lopen.

Niet persé gierig maar ik stond gisteren achter een man in de rij die probeerde om zijn glazenzegels te ruilen voor tech-plaatjes bij de kassa. Dus dat meisje zei: ‘ja meneer u kunt nog nabestellen op internet’, als dat niet lukt dan kunt u even naar mijn collega van de servicebalie, maar ruilen van verschillende acties doen we niet aan. Zegt hij daarna: ja kun je me nu niet gewoon wat extra van die plaatjes geven. Dat kan toch gewoon iedereen zeggen haha zo dom. Het was een man van de 50, die best wel netjes gekleed was. Ik zou me echt schamen als mijn vader dit zou doen :joy:

1 like

Ik bestel bijna nooit wat, maar als ik dat doe betaal ik online en geef ik eigenlijk nooit fooi. Ik heb er daardoor eigenlijk ook nooit aan gedacht om fooi te geven en volgens mij doet ook niemand in mijn omgeving dat. Ik doe het wel vaak als ik ergens ga eten, maar wel echt alleen als ik het goed vond.

Nee, daar doen ze helemaal niet moeilijk over hoor. Ze vinden het wel fijn als je even overlegt met de andere mensen op de kamer (dat die niet over hun nek gaan van de geur van jouw indiaas eten), maar verder is het geen probleem.

2 likes

Ik betaal eigenlijk altijd via iDeal als ik eten bestel, nooit aan gedacht om dan bij de deur nog fooi te geven. Heb ook zelden cash in huis.

1 like

Neeeeee dat ze dit durven :expressionless: Wat bizar!!

Ja die actie’s halen het slechtste in mensen naar boven. Gister kwam er een man aan de balie en hij zei: ja m’n buurman heeft gisteren boodschappen gedaan, maar hij hoefde de tech plaatjes niet, maar ik wil ze wel graag. Ik heb gisteren gebeld en ik kon ze komen halen. Dus ik stond daar echt van: wtf ben je serieus? Hij had geen bon of iets. Heb hem maar 2 plaatjes meegegeven om er vanaf te zijn en wat boeien mij die plaatjes nou, maar wel gezegd dat dit niet zo werkt.

13 likes

Haha dat is wel heel erg.

Ik vind t wel altijd jammer als degene voor me ze niet hoeft en ik krijg niks extra, maar vraag er eigenlijk nooit om.

Ik vind wel die schooiende kinderen afschuwelijk, snap niet dat dat nog niet verboden is

3 likes