Gierige acties

Bij gebrek aan nieuwe gierige acties, ga ik nu ter ere van mijn broertjes aankomende verjaardag een oude actie, die op het EGF stond, posten.
Mijn moeder heeft een vriendin die best wel raar met geldzaken omgaat. Zo koopt ze ook altijd voor maar een paar euro honderd kaarten. Dat zijn meestal van die zelfgemaakte kaarten waar dan nog een stickertje met “gefeliciteerd”, “zomaar” of “hoera een jongen” opmoeten. Niks mis mee, maar ze koopt geen nieuwe kaarten voordat de andere kaarten op zijn. Die vriendin had al eens gezegd dat ze geen moeite voor kaarten doet en er niet teveel aan uit wil geven en dat hadden we ook al door. Zo kreeg ik eens een bloemetjeskaart die meer voor een oma bedoeld was. Nu was het mijn broertje zijn verjaardag en toen had ze dus een rouwkaart gestuurd (witte kaart met zwarte rouwwagen) met een sticker waarop gefeliciteerd stond. Dus nu elke keer wanneer iemand jarig is wachten we met spanning af wat voor kaart ze nu stuurt. Het is ook in ons gezin een inside joke geworden.

67 likes

Toen we net verhuisd waren kregen we van mijn schoonouders een cadeaubon voor een bloemenzaak. Nou was ik best blij mee! Alleen toen ik uit ging zoeken waar we hem konden besteden bleek het niet online te kunnen maar alleen in hun woonplaats (voor ons erg ver weg). Daarbij was de bon ook al 1,5 jaar oud aan de uitgiftedatum te zien… Overduidelijk hebben zij deze dus ooit cadeau gekregen. Ik snap echt niet waarom ze niet gewoon een bos bloemen voor ons hebben gehaald van die kutbon, heb hem maar weggegooid

7 likes

Wat betreft fooi geven bij thuisbezorgd, doe ik eigenlijk ook nooit omdat ik met ideal betaal. Bij deliveroo kan je 1 euro fooi geven via de app, maar dat is vantevoren en dat vind ik gek. Hoe weet ik dan al of die knul fooi verdient?

2 likes

Ik vind dit bijna net zo hinderlijk als mensen die thuis een kastvoorraad aan ‘cadeautjes’ aanleggen van producten waar veel mensen niet op zitten te wachten. :’) Echt heel leuk om een jonge vlotte tiener een XL verpakking lavendel douchegel cadeau te geven of waxinelichtjeshouders met kerstmotief miden in de zomer.

17 likes

De oma van mijn vriend gaf wel eens cadeaus en dan zette ze een stipje op de onderkant omdat ze dan wist of die mensen dat cadeau teruggaven een jaar of wat later of aan andere mensen zouden geven (ja, is ook echt gebeurd) en zelf gaf ze ook cadeaus door

9 likes

Ik heb een soort ‘regel’: ik woon driehoog en als ze het wel naar boven brengen krijgen ze fooi en als ik nr beneden moet komen dan niet.

Ik ben sowieso een genereuze tipper (mits het terecht is vind ik). Heb jarenlang in de horeca gewerkt, dus weet hoe aardig/schraal mensen kunnen zijn haha

1 like

Vriendin van me bestelt niks als ze geen muntjes heeft voor fooi en was helemaal verbaasd dat ik niks geef, maar sindsdien geef ik eigenlijk altijd standaard 1 euro

De keuze tussen een avondje honger en een bezorger zonder fooi is snel gemaakt;p

1 like

Als ik van mijn ouders terug ga naar mijn kamer dat ik een lading aan eten mee neem. Voelt ook wel eens gierig, maar ze kopen het ook speciaal daarvoor? En ik ben de enige die gluten en lactose vrij moet eten dus ik reserveer de speciale dingen die we daarvoor kopen in mijn eigen la :flushed: Is namelijk echt 200% zo duur als normaal eten en niet lekkerder.

2 likes

Sorry ik ben misschien heel gierig maar thuisbezorgd krijgt echt alleen fooi bij regen, vrieskou of als het er sneller dan gedacht is.

Maar goed, dat was in NL… Nu moet ik zelfs de kapper fooi geven :joy: #FML

5 likes

Niks gierigs aan joh, het zijn je ouders en als ze het speciaal voor jou kopen waarom zou je het niet meenemen.

Dit is niet gierig maar voor jezelf opkomen.

14 likes

De bbq is nu geweest en iemand had betaald en is vega, maar ze hadden daar niks voor terwijl ze heel goed weten dat hij geen vlees eet. Nu hebben wij en nog andere vrienden ons eten gedeeld omdat wij wel vega dingen mee hadden. Zo lullig

1 like

@anon98510831 ik denk eigenlijk dat die bezorger zag op welke afdeling van het ziekenhuis hij kwam en hij het daardoor niet aannam? Wel lief

Ik heb een kennis die altijd klaagt over hoe weinig geld ze heeft waardoor ik en mijn vrienden vaak trakteerden (terwijl wij nog studeerden en zij veel meer werkte dan wij). Tot ze een auto kocht. Tegenwoordig verdient ze 2x zo veel als ik, geeft ze het uit aan onzin, klaagt ze nog net zo hard en kreeg ik geen verjaardagscadeau omdat ze zo arm is.

3 likes

Ok gierige actie van mezelf (of juist handig?)

Als ik bij Hema ga ontbijten pak ik altijd extra zakjes peper en zout. Als ik ga kamperen of naar een festival ga neem ik die mee. Bij de AH to go neem ik ook vaak een spork mee. Ook voor datzelfde doel

11 likes

Een tijdje geleden ging ik met 2 vriendinnen naar een concert, maar een vriendin had afgebeld dus gaven we het ticket GRATIS weg naar een goeie vriendin van de andere vriendin die wel mee ging. Ik kende haar niet, maar vond het niet erg dat ze het ticket gratis kreeg, het ging toch anders verloren. Ik haalde mijn vriendin op om samen naar punt “A” te rijden (zo’n 50 km), waar haar vriendin ons ging oppikken en voeren naar het concert. Op de terugweg betaalde mijn vriendin haar 2€ voor de moeite, en ik… ik kreeg niets! Ik heb die vriendin ook niet betaald, ze had tenslotte het ticket gratis gekregen en ze had een bedrijfswagen, dus ze had helemaal geen kosten gemaakt!

Ik vind het ook wel beetje erg van mezelf, want ik hoefde helemaal niet betaald te worden, maar als ze wel geld geeft aan haar vriendin, dan vind ik dat ze mij ook maar moet betalen

1 like

Ook echt twee euro. Vette hap.

4 likes

Weet ik. Ik vind het ook stom dat ik me daar kwaad over heb gemaakt, maar het ging me meer om het principe :wink:

Snap trouwens steeds minder van het verhaal. Betaalde jouw vriendin nou twee euro aan die meid die haar kaartje gratis had? Da’s helemaal raar.

Zij reed denk ik, die meid die het gratis ticket kreeg? Ofzo?