Ik vind ergens aan willen verdienen niet meteen gierig eigenlijk… als je het geld bijv. zelf ook goed kunt gebruiken.
Soms kan je ook bijbetalen om lunch van ontbijt buffet mee te nemen, maar meerderheid zal dat wel niet doen haha.
@Alocasia zegt niet dat ze omhoog zit, ze zei dat ze van een kapstok afwilde waarvan ze na te hebben gezien voor hoeveel die ooit te koop was nu denkt hmm, wellicht zonde om gratis weg te geven. Daarop zeg ik dat ik dat niet zonde zou vinden, want ik wilde er toch van af --> ding heeft mij niks gekost maar maak er iemand anders blij mee --> score.
Hij lag niet zozeer in de weg beneden, we waren er alleen nog niet aan toegekomen om 'm op fb marktplaats te zetten haha. Als het een bekende was die 'm goed had kunnen gebruiken had 'ie 'm zo mogen meenemen, dus eigenlijk zou het feit dat we deze buurvrouw niet kennen niet uit moeten maken. Ik loop morgen wel even langs met de kapstok, thanks voor het meedenken allemaal!
Nee oke maar ik denk zelf dan je hebt er niet voor betaald -> krijgt er wel voor betaald = dubbele score. Vooral omdat het de buurvrouw is en niet je zus of moeder ofzo.
Ik zou die kapstok inderdaad gewoon meegeven. Ik bedoel misschien geen goede bekende, maar een goede buur is ook wat waard.
Ja ze kennen haar daar ook, dat is haar favoriete winkel. Misschien heeft ze dat terloops gezegd terwijl ze zelf aan het shoppen was ofzo. Het is een kleine winkel dus als er in een week een aantal bonnen worden verkocht weten ze vaak dat het voor haar is
Ja klopt, ze zeiden het ook voordat ik een bedrag kon noemen. Lekker uitnodigend dan nog haha
@Alocasia haha naja zie het zo: met die kapstok ben je in elk geval goed op weg om bij je buurvrouw positief op te vallen en kan nooit kwaad om een goede band met je buren te hebben
edit: dat je 'm zelf gaat langsbrengen vind ik dan weer extra aardig! tof van je
@Karl_Lagerfeld ja ik ben gewoon niet van dubbele score idd.
Ik doe het zelf nooit maar een vriendin van mij vraagt altijd of ze lunch mag smeren en dat mag bijna altijd. (Ze gaf me dit laatst als tip namelijk maar weet niet ot ik het zou durven vragen.)
Haha, dat zou dan wel een heel gierige actie vd buurvrouw zijn
Heb niet iedereen gesproken want ik ben nu bij mijn ouders maar denk dat iedereen het er niet mee eens is
Dit was trouwens niet in NL! Maar als het restaurant aangeeft bij de ingang dat er geen eten naar buiten mee mag worden genomen maar mensen dit wel stiekem doen in 100 servetjes… Betaal dan iets bij om wél van de lunch gebruik te mogen maken.
(GEFELICITEERD BTW )
Haha ik denk toch stiekem dat zij weet wat voor kapstok dat is,
Zo heb ik ook nietsvermoedend meubels gekocht voor 25 euro terwijl het honderden euro’s kost tegenwoordig.
Niet om door te verkopen ik ben er zelf erg blij mee
Maar wellicht weet zij het wel!
Je kunt ook zeggen, dat je weet dat het een dure kapstok is en hem daarom niet meteen hebben weggegooid maar zelf niet weten hoe goed te verkopen.
Ik vind het echt absurd dat je als buurvrouw niet gewoon even aanbelt om iets van je buren te vragen. Waarom vraag je dmv een briefje of je een meubelstuk mag hebben? Misschien had ze al door dat het een brutale vraag is/was. Bij mij in de flat gebeurt het eerder andersom en bieden wij dingen aan de buren aan en zij aan ons. Nee, dit vind ik echt brutaal.
Misschien niet echt on topic, maar iets soortgelijks doen de buren van mijn recent overleden grootmoeder nu. Maar dan met haar huis. Er zijn er twee die ons elke keer aanspreken of we het niet gaan verkopen en er zat ook een brief van één van hen in de bus. Aasgieren.
Wtf.
En ik zou trouwens geld vragen voor die kapstok maar ik ben een gier dusja.
Mss heb jij meer geluk met je buren maar ze zijn hier allemaal nogal conflictvermijdend In ons vorige appartement ook al.
Voor alle andere die zo meeleven, ben nog niet thuis maar zal eens vragen wat ze ermee wil, neem aan dat ze er zelf ook een had hangen toen ze erin verhuisde haha! Onze boxen beneden zijn gemaakt van van dat gaas dus je kunt er doorheen kijken. Die van ons is direct als je de kelderruimte met boxen binnenkomt en de kapstok lag bovenop drie verhuisdozen dus echt ooghoogte als een buur zelf naar z’n box gaat. Ik denk dat het niet duidelijk is welke box bij welk appartement hoort, wij hebben er iig maar een lege gepakt toen we verhuisden want er stond geen nummer bij ofzo. Dus denk dat ze überhaupt niet weet bij wie hij hoort? Ik vind het niet eens een mooie kapstok en je kunt er veel minder jassen op kwijt dan ons ouwe ikeaatje, vandaar dat we 'm gelijk omgewisseld hebben.
Edit: voor de duidelijkheid, ze schreef dat ze zag dat er een soortgelijke kapstok in ons hok lag als in het appartement zat, en of ze die mocht overkopen/overnemen. Toen hadden we in eerste instantie zoiets van nja ze mag hem wel hebben dan hoeven we 'm niet meer te koop te zetten, en toen keken we even wat het voor kapstok was en toen bleek 'ie dus best duur te zijn. Ik weet verder niet wat de buurvrouw er evt voor had willen geven want we zagen het gisteravond laat toen we de balkonmeubels naar beneden brachten en vandaag hebben we gewoon de hele dag gewerkt.
Huh ik vind een briefje ophangen ook raar. En hoe weet die buurvrouw überhaupt dat die kapstok daar staat? Stiekem meegekeken toen jullie aan het opruimen waren ofzo. En dan vraag je toch of je die kapstok kan overkopen, niet of je hem mag hebben? Raar verhaal. Vind het bijna gierig van die buurvrouw.
Ik zou er ook geld voor vragen. Ik kan het goed gebruiken en als ik het gratis zou weggeven zou ik alleen maar denken dat ik geld misloop. wat je dan doet toch. Je kan er makkelijk 40 euro voor krijgen denk ik dan.
Hier een foto van de kapstok voor een beetje extra achtergrond. Ben nu wel benieuwd wat jullie ervan vinden
- Ja, inderdaad een mooie kapstok! Daar zou ik ook op azen als ik 'm bij de buren zag liggen!
- Wtf waarom zou je daar een extra kapstok van willen? Wie heeft bedacht dat dit design is…?
0 stemmers
Aan de ene kant vind ik dit dus aso (vooral afhankelijk van hoe lang het geleden is) maar stel jullie willen het huis verkopen dan kun je elkaar op die manier ook helpen. Maar goed het ligt denk ik helemaal aan de toon/manier waarop.