Zin in taart wel nu. Hele avond al over deze situatie aan het nadenken. Nu moet ik het laten gaan hoor hahaha.
Volgens mij bedoelde @Morganfreeman dat ze aan gasten vroeg wat voor wijn ze specifiek graag wilden, in het voorbeeld dus 3 wijndrinkers die elk een andere wijn kozen, 1 glaasje dronken, en wat overbleef naar huis namen, zo las ik het in ieder geval? Met een duurdere wijn ben je dus al gauw €20 en meer kwijt voor 3 flessen van 70cl…
Ohja dat vind ik ook wel heftig ja en ook wel verwend van die gasten.
Ik heb een keer voor mijn verjaardag een aangebroken fles wijn gekregen van een vriend. “Ja sorry, ik had niets anders”
Prima als je geen tijd hebt of niet weet wat te geven en je zegt dit eerlijk, zou ik niet van opkijken bij mijn mannelijke vrienden, maar geef dan niks?
Ja precies, en dat is allesbehalve gierig, maar zo kwam het dus wel over misschien
@Morganfreeman overigens goed dat je dat dus niet meer doet, zeker als ze 1 glas drinken, kom op. Een beetje een ander op kosten jagen, een wijndrinker weet dat de wijn bederft en jij het zelf niet drinkt neem ik aan.
Ik ben zelf wel een wijndrinker, als ik feestjes geef van zo’n 20 mensen of meer, zorg ik voor 1 soort rose, 1 soort droog wit, 1 soort zoet wit, 1 soort rood en meestal van alles een doos van 6 flesjes, in de prijsklasse van rond de €8 maar ik heb makkelijk praten, wat niet op komt drink ik zelf wel op eventueel, ik lust alles haha.
Ik zou echt nooit een specifieke (duurdere, dan bedoel ik duurder dan huiswijn a €3/€4 voor 70cl/1 liter) wijn noemen als iemand mij dat vraagt? En dan 1 glas drinken, schandalig.
Edit: als de gasthe(e)r(en) en/of gastvrouw(en) wel een duurder wijntje kopen dan is dat dus aan hun
Ik haal voor feestjes enkel bier en wijn, sterke drank die ik in huis heb mag uiteraard gedronken worden, maar dat ga ik dan niet speciaal kopen. Verder heb ik wel het voordeel dat mijn vrienden altijd wel aangeven of ze erbij zijn of niet en dat gebeurt dan ook zo. Dus ik weet exact voor hoe veel ik in moet kopen!
Verder kun je bij de Albert Heijn ongeopende flessen wijn en kratten bier ook nog terug brengen als je zou willen.
Ik reken zelf bij wijndrinkers op 1 fles pp en dan haal ik nog wat extra. Ik zit in ieder geval nooit zonder haha!
Hahaha wat karig
@ellegirl dit dus
Weet dat het in het echt niet zomaar kan hoor, die mensen een andere taart geven. Maar een beetje erover fantaseren hier, geeft ook al plezier
@Maestoso het fijn vinden om taart over te hebben (ik vind het ook heerlijk om de dag erna te lunchen met toastjes en kaasjes die niet op gaan haha😌) of bewust minder taart geven om over te houden vind ik wel twee verschillende dingen hoor.
Ja kan zeker! Als het maar niet aangebroken is haha. Sowieso is de ah heel erg makkelijk met terug brengen, dus je kunt het altijd proberen!
Het is niet dat ze zwemmen in het geld, maar ze hebben het wel gewoon goed/ok. Echt een kwestie van prioriteiten geloof ik en hun geld nu anders willen besteden nu er kinderen zijn (aan speelgoed voor die kids en weekjes weg in een of ander park gericht op kinderen :p)
Ik zou ze een mini punt geven met de woorden erbij; “Jullie krijgen een klein stukje zodat wij morgen nog wat over hebben voor onszelf!” En als anderen je raar aankijken, uitleggen dat ze dat zelf ook doet. De rest geef je uiteraard wel een normaal stuk taart.
maar begrijp ik t goed dat ze fam van je zijn want hun kinderen zijn jouw nichtjes/neefjes? dan zou ik t gewoon tegen ze zeggen. Acties als dat je ze een mini punt geeft en het dan gaat benoemen vind ik sneu, zeker als andere mensen er zijn en verlaag je je tot hun gedrag.
Maar één fles wijn? Ik vind dat redelijk standaard. Wijn, wat bier, spa rood, cola en misschien iets van dubbelfris of een sapje ofzo. Dan vind ik het wel prima. Ik ga niet allerlei frisdranken halen als cassis, 7up, fanta en weet ik het halen, dan blijf je bezig, maar die andere dingen vind ik redelijk standaard voor een kringverjaardag. Ik heb ook wel eens een pak sap wat dan een half jaar in de koelkast lag omdat niemand het wilde, tja, ik let op mijn centen en vind veel dingen zonde, maar van die (paar) euro krijg ik niks.
Precies, ik zou ook gewoon hun lekker royale stukken geven zoals je bij iedereen zou doen. Anders ben je straks net zo’n gier als zij. Misschien doet een goed voorbeeld volgen.
Ik vraag me dus al lang af wat kringverjaardagen zijn? Zitten jullie in een kring, wat gebeurt er, dansen jullie, staren jullie elkaar aan? Hoe verschilt dit van andere verjaardagen?
Als die kindjes nou een fotolijst hadden geknuffeld, ok. Maar dit is toch raar? Wie is daar nou blij mee, geef dan niks.
haha ziet er héél leuk uit.
Hahaha precies onze verjaardagen, maar dan geven we ook íedereen 3 kussen!
Nu vraag ik me heel erg af hoe @Daelyss het dan viert
*gewoon heel nieuwsgierig