Haha ik ben dan eerder zo erg dat ik hun juist ook gierige stukjes wil geven zodat ze denken ‘huh zo klein’ en dan te raden gaan bij zichzelf (oh en met die kinderen vind ik het altijd irritant, altijd speciale eisen en wensen vanuit de ouders en uiteindelijk wordt het nooit opgegeten/gedronken door die kinderen).
HAhha nou ik ben ook niet dol op kaas en worst op zo’n schaal die dan 1x langsgaat :’) maar dan heb ik iig geen honger :’’’)
Oke even he; ik grapte al tegen mijn zus ‘morgen wordt die halve taart zeker verdeeld onder hun vier’. Krijg ik net een foto van een peuter met een 3x zo’n grote punt als we gisteren kregen. :’’’’) Ik kon het niet laten om te reageren of ze het wel op kan, zo’n groot stuk taart. Edit: stiekem zei ik ook nog ‘wow groot stuk in vergelijking met gisteren’. En toen kreeg ik als reactie; wij geven altijd kleine stukken, hebben we een dag later altijd nog wat over.
Wtf hahah, en het is niet eens ironisch of grappig bedoeld vrees ik.
Serieus? Dit vind ik echt gierig idd… haal dan gewoon een extra taart! Je visite een groot stuk en een zelf de volgende dag nog een groot stuk
Oh haha jij dacht hetzelfde
Ja soms als ik had verwacht nog taart over te houden maar het toch gaat op, dan kan ik stiekem ook wel een beetje balen maar op = op toch, dan heb ik pech. Ik ga mijn gasten toch niet expres mini stukjes voorschotelen zodat ik zelf nog wat te eten heb de dag erna. :’) Echt debiel.
Ik zou hier iets mee willen doen op mijn komende eigen verjaardag, dat ze doorhebben hoe debiel het is. Maar ik weet niet zo goed hoe.
Een klein stukje geven en dan met een big smile zeggen ‘Geniet er van he!’ en dan later iets laten vallen dat ik lekker morgen nog taart kan eten :’) Of een ministukje geven en dan beginnen ze eraan en dan ‘Ha - Ha nee hoor, hier doen we aan normale stukken’ en dat ze dan nog een stuk erbij krijgen. Maar ik denk dat ik het niet durf
Gewoon een normaal stuk geven en vragen of ze misschien nog een stukje mee naar huis willen voor morgen… Omdat ze dat thuis ook zo doen
Zeggen ze dadelijk ja en ben ik mijn hele taart kwijt aan hun gezin! :’)
Ik kom uit een zuinige familie waar ook zulke kleine stukken werden gegeven maar no way dat we dat voor onszelf hielden voor de volgende dag. Als er iets over was werd dat gewoon verdeeld onder de gasten, hoe skeer we ook waren.
Ik heb nog gereageerd met ‘Ik zie het, lekker zelf opeten ’ muahah
Wauw, er gaat echt een wereld voor me over Ik heb echt nog nooit zoiets gedacht over…taart?!
Koop dan een extra taart ofzo?
Ik blijf erbij dat de tactiek van extra grote stukken bij deze mensen beter werkt dan hen ook kleine stukken geven ik zou gewoon extra voor hen zo’n vieze hema slagroomtaart kopen van €4 en hen én de kinderen elk een kwart geven. Want ja zo kinderachtig ben ik dan ook wel…
Hele taart op tafel zetten en ze zelf hun stuk laten snijden
Maar dan moet ik zelf ook vieze slagroomtaart eten En vind het dan wel weer zonde om een lekkere zelfgebakken appeltaart in vieren te snijden en er zelf niks van te mogen hahah.
Ik zou iedereen een royaal stuk geven behalve zij, zij krijgen net zo’n karig stukje als dat ze jou altijd voorschotelen.
Whahha ik kreeg afgelopen jaar een chocoladereep en een (niet luxe) douchegel. Ze waren 3 jaar niet op mijn verjaardag geweest (en ik wel op die van hun + kinderen) dus had wel iets meer verwacht. (ik kreeg ook een keer een foto van de kinderen in lijstje van Action als verjaardagscadeau :’))
Daarna heb ik ook besloten om goedkope cadeautjes aan hun en hun kinderen te geven.
Er waren dus drie taarten! Maar alsnog zo skeer doen he, en lekker overhouden voor vandaag :’) De andere taart werd wel wat ruimer gesneden dus had spijt dat ik die niet had gekozen :’)
Vieze slagroom voor die familie, voor de rest zelf gebakken appeltaart
Of zeggen dat de taart al op is/verdeeld is voor het bezoek dat morgen komt
Dit heb je welleens op EGF verteld toch? Komt me bekend voor. Zo grappig; “hier aanschouw mijn kinderen”. Je bent toch ook geen tante/meter oid van die kinderen? Al zou dat zijn, alsnog een gaar verjaardachskado trouwens. Hoe kom je erop?
Maar dan denk je er tenminste wel aan. Hoewel ik wel denk; je kunt super lekkere wijn kopen voor 5 euro of minder (ah bio bijv.) dus waarom dan niet in huis halen en wat over is meegeven aan je gasten?
Er zijn zo veel dingen die ik niet eet of drink (andere frisdrank dan cola light bijv.) maar als ik zo’n typische Hollandse verjaardag geef haal ik dat wel in huis.
Dit is trouwens niet aanvallend bedoelt hoor. Je hebt vast sowieso je redenen maar ik wilde gewoon mijn mening geven.
Haha ja! En het zijn wel neefjes/nichtjes, maar heb geen innige band met ze ofzo, dus ik begreep het niet helemaal. Ze gaven die foto toen ik bij hun op een verjaardag was, 2 maanden na mijn eigen verjaardag. Jaar erop zouden ze op mijn verjaardag komen dus toen zei ik als grap tegen de familie iets van ‘Haha als ik dit jaar wel een cadeautje van jullie mag krijgen (m’n andere broer kwam jaar ervoor met lege handen aan ‘komt nog’… jaja), tip blabla.’ Toen kreeg ik terug; je had wel een verjaardagscadeau gekregen, dat lijstje wat je op verjaardag van x kreeg. Het was niet zomaar een foto, maar een foto gemaakt door een professionele fotograaf…’
Ok, verandert ook echt de zaak
Ik dacht dat het sowieso voor de ‘zomaar’ was, maar nee een heus verjaardagscadeau :’)
(edit; misschien ook wel gierig van mij om cadeautjes te verwachten/vragen, maar als je al paar jaar niks krijgt en je komt wel op hun verjaardagen aandraven + geboortecadeautjes + babyshower enzo, dan hoop ik toch stiekem wel op een cadeautje. maar ik houd vanaf nu maar de verwachtingen laag, lijkt me het verstandigste).