Gierige acties

Ik vraag me dus al lang af wat kringverjaardagen zijn? Zitten jullie in een kring, wat gebeurt er, dansen jullie, staren jullie elkaar aan? Hoe verschilt dit van andere verjaardagen?

20 likes

116 likes

Als die kindjes nou een fotolijst hadden geknuffeld, ok. Maar dit is toch raar? Wie is daar nou blij mee, geef dan niks.

2 likes

haha ziet er héél leuk uit.

4 likes

Hahaha precies onze verjaardagen, maar dan geven we ook Ă­edereen 3 kussen!
Nu vraag ik me heel erg af hoe @Daelyss het dan viert
*gewoon heel nieuwsgierig

3 likes

Whaha echt zo van die middagverjaardagen met de hele familie. Ik heb dit ook alleen van deze familie. Zelfs toen ze geen kinderen hadden werd het zo gevierd. Gewoon naast elkaar zitten en dan wat kletsen, heel burgerlijk. Met andere familie gaan we uiteten of wordt er een bbq gehouden ofzo. Verder zijn verjaardagen bij andere mensen gewoon feestjes, zonder echt plekken om te zitten en niet altijd met taart maar wel met (veel) drank :’) Als ik zelf mijn verjaardag voor familie vier, dan wordt het ook al snel allemaal zittend, maar ik heb dan meestal wel een tafel vol eten/hapjes en dan lopen mensen meer door elkaar heen.

3 likes

Ik vraag me dus al heel lang af hoe mensen hun verjaardag vieren als ze géén kringverjaardag vieren haha

8 likes

Het is gewoon verschrikkelijk en hĂ©Ă©l saai. En je moet iedereen 3x een zoen geven, vaak aan familieleden die je verder nooit ziet en waar je niks mee hebt dus de gesprekken gaan ook al nergens over. Heel feestelijk allemaal😅

2 likes

Ik roep altijd door de hele woonkamer “hallo allemaal” en dat ik niet iedereen langs ga, de jarige zoen ik wel. Haat echt dat ongemakkelijke zoenen

17 likes

Als je het zonde vindt om hele flessen in huis te halen kun je ook blikjes halen! Die kun je ook lang bewaren voor een volgende keer omdat er natuurlijk een kans is dat je een fles cola opent voor misschien maar een of twee glazen, die blijft dan niet meer zo lang goed/lekker.
Blikjes blijven sowieso ongeopend als mensen toch geen fris drinken.

En @kringverjaardagen: verschrikkelijk :sleepy:

5 likes

Ik roep ook standaard ‘allemaal gefeliciteerd met Els!’ en ga dan ergens zitten :see_no_evil:

9 likes

Ik heb echt nog nooit een vrijgezellen feest mee gemaakt waarbij geen gezeur was om geld of eten :sweat:

Vet karig trouwens dat ze dan gewoon alles verdelen en de volgende keer zelfs nog van anderen mee pakken!

Ik helaas ook niet.
Het vrijgezellenfeest van haar vriend was nog erger. Zijn bloedeigen broer wilde niet meer dan 40,- betalen voor de hele dag. Ik heb toen geld moeten los peuteren bij anderen.
Vervolgens had ik met meneer afgesproken om wat plannen door te nemen en liet hij mij z’n nieuwe tattoo zien. k zal dit nooit aan die vriend vertellen want ik denk echt dat z’n hart breekt.
Die broer begroet ik op feestjes maar negeer hem verder volledig.

1 like

Bij mijn schoonfamilie moet ik ook altijd naar van die kringverjaardagen. Maar via hen ben ik wel in aanraking met meer hele Nederlandse dingen gekomen. Gourmetten kende ik ook niet.

Ik heb overigens mijn zus een keer een ingelijste foto van mijn kind kado gedaan, maar zij was er wel heel blij mee.

Zomaar een foto krijgen vind ik wel leuk hoor, maar echt als verjaardagscadeau? In een lelijk lijstje? Kans is niet groot dat ik dat ophang (ben sowieso geen type dat veel foto’s ophangt). Ik heb ook niet echt een sterke band met de kinderen, het is al anders als dat wel zo zou zijn denk ik. Alsnog zou ik denk ik nooit van mijn eigen kinderen een foto geven aan mijn broers/zussen. Misschien een foto van het kind+die persoon, maar niet alleen van de kinderen. Vind dat een beetje ego ofzo. “Mijn kind is zo leuk, dit moet in je huis hangen”.

2 likes

Haha, ik heb dat mijn zus dus wel gewoon gegeven voor haar verjaardag. Niet als enige kado overigens en ze was er ook echt blij mee, want ze wilde graag een foto van hem. Maar ik zou dat bijvoorbeeld dan weer echt niet aan een vriendin of aan een nicht geven ofzo. Ligt echt aan de band.

1 like

Verjaardag bij ons in de familie(Congolese afkomst) zijn altijd over the top. Familie kookt de hele dag of meerdere dagen bij een groot feest, begint altijd te laat ( african time hihaho), veel te veel drank en eten, muziek dat te luid staat en iedereen die mee danst. Sommige mensen huren een zaal af voor speciale mijlpalen. Er komen sowieso mensen opdagen die je niet kent of niet uitgenodigd zijn.
Verjaardagen van vrienden doen we altijd op restaurant of bij de jarige zelf maar ik heb nog nooit mensen in een kring zien zitten en elkaar feliciteren. Wij zeggen alleen proficiat aan de jarige zelf en niet “gefeliciteerd met je oma” bvb

47 likes

Klinkt als een verjaardag die supergezellig klinkt, maar waar ik als chagrijnige tatta om 2 uur s nachts de politie bel omdat ik helemaal door het lint ga van die kutmuziek al de hele dag😂

27 likes

Ja een bezoek van de politie is niet uitgesloten haha

30 likes

Hahha dansen. Dat zou echt het heftigste ooit zijn op een kringverjaardag.

25 likes