Gierige acties

Polonaise kan toch best :stuck_out_tongue:

4 likes

Misschien dat je na de kringverjaardag nog uit gaat met je moeder en tante Wilma en dat je dan in een kring danst met alle tassen in het midden.

28 likes

Omg is gourmetten iets nederlands!!!1!1!1​:scream: echt nooit bij stilgestaan… zo leuk juist :joy:

Moet zo hard lachen om de (herkenbaarheid van) kringverjaardagen. Vooral bij schoonfam, dan feliciteert iemand mij met de tante van m’n vriend :face_with_raised_eyebrow: en altijd is er zo’n foute oon die botte grappen maakt die iedereen natuurlijk hoort en over valt #tattas

3 likes

En standaard een oom die zegt ‘maar je mag tegenwoordig nergens geen grappen meer over maken!!1!’

17 likes

Dat laatste vind ik altijd ziek ongemakkelijk. Liefst zeg ik gewoon Joe! Leuk jullie weer te zien haha.

1 like

Maar dit is sowieso een teleurstelling op existentieel niveau :disappointed_relieved:

2 likes

Ik was van de week wat drinken met twee vrienden en heb toen zelf alleen twee biertjes gedronken. En zij een cocktail en nog een drankje en een nagerecht om te delen. Nu vraag ik me af of het heel gierig is om te zeggen dat ik door drie delen wel een beetje vervelend vin (ik ben onlangs gestopt met mn bijbaan dus probeer een beetje zuiniger te doen). Of zouden jullie het gewoon laten zitten? Ik voel me wel een beetje sneu om het aan te kaarten

Ik zou het wel aankaarten, zeker als je ook wat krap bij kas zit.

2 likes

Yes ik denk dat ik het idd ga doen, even de moed verzamelen!

Ik zou dit ook gewoon aankaarten. Heb zelf een keer iets soortgelijks gehad, toen was ik met 2 vriendinnen en zat ook een beetje krap dus had expres alleen een cola light (á 2.50) genomen. De ene vriendin had een latte macchiato en daarna een verse smoothie genomen en de andere een koffie met een stuk cheesecake. Toen werd de rekening van 20 euro op de wiebetaaltwat gewoon door drie gedeeld. Heb er toen ook wat van gezegd terwijl ik dat normaal niet zo snel doe. Kijk als we gewoon allemaal 1 drankje hadden genomen had het me echt niet uitgemaakt als zij wat duurders hadden, maar nu vond ik het toch wat te ver uiteen lopen doordat zij nog voor een (relatief veel duurdere) tweede ronde gingen. Alsnog voelde ik me wel gierig om het aan te kaarten trouwens.

2 likes

Ik vind het in zulke situaties altijd gierig van de anderen die wel veel hebben gegeten en gedronken dat die er geen rekening mee houden.
Als je een hele avond hebt gegeten en gedronken snap ik dat je het niet bij kunt houden, maar met 2 drankjes merk je dat echt wel.

26 likes

Ja dit is idd hetzelfde gevalletje. Daarvoor hebben we ook iets gegeten en dat is wel gewoon gedeeld, want iedereen at min of meer hetzelfde. Alleen daarna dus niet.
En ze doen vast niet moeilijk maar ik vind het iid ook wel moeilijk om aan te kaarten, ik voel me ook echt een gier.

Ik heb even gekeken of het t waard is en ik bespraar anders €7.50 dus ik ga het aankaarten! Nu voel ik me nog meer een billige krent omdat ik dit heb gecheckt hahaha

4 likes

Wat ik in zulke gevallen meestal doe, is pro-actief het bedrag aanbieden waarvoor ik gedronken heb. Maar alleen in situaties waar het zoveel verschil is. Twee biertjes, kosten wat, 5€ ofzo? Dan zou ik gewoon zeggen: Hey, naar wie kan ik de 5€ voor mijn biertjes overmaken?

Dan kom je niet in de situatie dat je moet zeggen dat je het niet wilt delen etc. maar ben je ook nog de eerste die het aanbiedt :slight_smile:

15 likes

Ja slim! Ik dacht nog laat ik idd vast naar het rekeningnummer vragen zodat ik het kan overmaken, alleen kreeg ik helaas toen al een tikkie doorgestuurd. Maar zo specifiek is veel beter natuurlijk.
Ik denk dat ik de volgende keer ook mishadden gewoon hetzelfde of iets soortgelijks bestel en dan heb ik dit probleem niet, maar dat is natuurlijk niet altijd de beste keuze als je daar helemaal geen zin in hebt.

1 like

Ik had voor mijn moeder en mezelf twee cadeausets van Kiehl’s skincare gekocht met allemaal producten om uit te testen.
In mijn set zat een ultra facial Cream van 7ml, die nu jammer genoeg op was. Ik heb net een beetje uit de pot van mama (30ml) genomen en mijn pot weer volgemaakt.
Normaal moet dat genoeg zijn tot eind deze maand en ik de full size kan kopen.

12 likes

Ik voel me nu zelf gierig maar ik ben er zoo klaar mee hoe het gaat rondom geld bij een bepaalde groep vrienden. Ondertussen heb ik al meerdere keren een etentje gegeven, zijn filmavonden vaak bij mij etc. én als het ergens anders is neem ik aaaltijd wijn en eventueel iets te snacken mee. Bijna niemand anders regelt ooit iets als we bij een ander afspreken, er wordt nooit iets meegenomen en etentjes gebeuren al helemaal niet. Nu na een aantal jaar (en fulltime banen in die hele groep) is de maat langzaam vol en heb ik dit keer aangegeven geen zin te hebben om een lunch die anderen wilden toevoegen bij mij thuis alleen te betalen, maar nu wordt natuurlijk een tikkie voor het bekostigen van deze lunch door bijna iedereen genegeerd. Ik blijf uit principe dit keer ook gewoon op mijn strepen staan ookal is het niet veel p.p. :rage:

11 likes

Ik vind dit niet gierig maar gewoon logisch. Het is een kwestie van geven en nemen in vriendschap en als dat niet op een ‘natuurlijke’ wijze kan dan maar via een tikkie en afspraken. Jammer dat je genegeerd wordt hierbij. Heb je het wel vooraf aangegeven? Of is het een verrassing?

Dat klopt ook wel ja… Enn zeker aangegeven inderdaad! Het lunchidee was ook niet de mijne, maar omdat het bij mij is, wordt er dan snel gedacht dat diegene wel kan betalen. Maar ik ben ze zelfs helemaal voor zodat ik zo min mogelijk hoef voor te schieten: de lunch is pas dit weekend en heb gewoon een bedrag gevraagd en daarvan nu eten en drinken besteld om op te halen. :ok_hand:t2:
En ik blijf gewoon doorvragen tot iedereen betaald heeft :grimacing:

5 likes

Wat ontzettend irritant dit, kinderachtig ook. Ik zou echt geen vrienden kunnen zijn met zulke mensen, ik krijg er nu al de kriebels van

7 likes