Gierige acties

Huh dus hij liep gewoon de hele tijd met een fles te zeulen? Had hij daar speciaal een tas voor meegenomen? Afgezien van de gierigheid lijkt me dat heeeel onhandig

1 like

Hahaha dit is wel eens door m’n hoofd geschoten in ScandinaviĂ« toen ik daar woonde, want daar is het takke duur. Had ook een vriendin die daar een fles drank aan haar been tapete en dan zo naar binnen smokkelde. Maar in Nederland
 tja. Beetje skeer blijft het wel :’)

6 likes

Hij goot het vanuit de fles in zo’n heupflesje die hij in zijn zak had. We waren eerst ergens waar je zat, dus toen had hij de fles in zijn rugzak (die hij bij zich hield) en op de wc schonk hij de heupfles weer bij

3 likes

Ik heb een collega en die is heel erg laks met terug betalen. Uiteindelijk betaald hij wel terug, maar dan moet je het een aantal keer gevraagd hebben.
Nu heb ik zijn lunch voorgeschoten was niet heel duur 4 euro, maar ik vind het dan super irritant om ernaar te vragen. Maar eigenlijk wil ik gewoon mijn geld ondanks dat het maar 4 euro is.

9 likes

elke dag hetzelfde tikkie sturen.

5 likes

Nee, dat lijkt mij normaal toch. En het is voor mij ook heel erg het principe van fatsoenlijk met andermans spullen omgaan. Of je kind leren respect te hebben voor andermans spullen.

Zo heeft iemand van mijn schoonfamilie ooit een tent en een slaapzak van mij geleend voor een festival en de tent hadden ze laten staan, want veel spullen en de slaapzak hadden ze weer aan iemand anders uitgeleend en die heb ik nooit teruggekregen. Ok, kan gebeuren. Maar er is nooit excuses, een vergoeding of een ander gebaar voor aangeboden. Dat vond ik heel erg. En vervolgens kreeg ik wél verwijten dat ik onze nieuwe (dure!) tent het jaar daarop niet aan ze uit wilde lenen :unamused::exploding_head:

Een financiele vergoeding had ik waarschijnlijk afgeslagen, maar het gaat om het gebaar toch? Zo ga je imo niet met andermans spullen om

(Of ben ik stiekem toch gierig? :stuck_out_tongue_closed_eyes:)

15 likes

Ik kan soms echt niet bij verhalen in dit topic. Je leent een tent van iemand en laat hem dan staan/geeft hem weg?? Hoe dan. Mijn moeder heeft me een keer een oude handdoek meegegeven toen ik in een hostel sliep en gezegd dat ik hem daar wel weg mocht gooien maar ik kon dat echt niet haha

19 likes

Ik word gewoon bijna boos van dit verhaal, hoe respectloos om zo om te gaan met spullen van een ander?? Ik had ze gedwongen geld over te maken haha

3 likes

Volgens mij maken ze juist winst op de drankjes die je drinkt, en niet zo zeer op het eten zelf. Dat is iig bij echte restaurants zo, dus zal het bij dat soort afschuwelijke vreetschuren al wel helemaal zo zijn (of de kwaliteit van de ingrediënten is nog slechter dan ik denk, dat kan natuurlijk ook).

3 likes

Gelukkig aten ze tenminste hun volle borden leeg. Ik vind het altijd nĂłg erger als mensen bij een all you can eat buffet keer op keer een vol bord halen en dan de helft laten staan en af laten ruimen terwijl ze weer meer halen. Daar snap ik echt niets van đŸ€·

11 likes

Een restaurant maakt toch altijd winst. Of het nou een AYCE is of niet. Anders zouden ze niet bestaan. Vind het nogal hard om te zeggen dat je dan als consument ‘niet kan winnen’, je gaat toch gewoon uit eten. Van de AH ‘win’ je ook niet hoor, haha.

27 likes

Ik had me nooit gerealiseerd dat mensen zo zuinig zijn op pennen waar ze in college mee schrijven. Als ik op de uni een pen/stift van iemand leen ga ik er vanuit dat ik daar mee mag schrijven/markeren zolang ik (of diegene) daar zit en hoeveel ik wil. Uiteraard zou ik nooit de dop of de punt of zo stuk maken.
Ik denk eerlijk gezegd dat als je zo zuinig bent op je spullen (waar verder niets mis mee is) dat je gewoon nee moet zeggen als iemand vraagt om het te lenen. Dat doe ik zelf bij mijn vulpen want als een ander daar mee schrijft gaat de punt ‘anders staan’.

8 likes

Ik ga volgende week met de auto naar een andere stad met vriendinnen. Dat betekent dus ook dat je daar moet parkeren. Nu maak ik bijna altijd gebruik van een p+r, omdat dat veeeel goedkoper is. Nu willen zij midden in de stad parkeren en dat vind ik zo zonde van m’n geld :cry:. Het is echt geen groot bedrag als je het door 4 deelt, maar toch
 Maar misschien vinden jullie mij wel gierig haha

1 like

Ik vind het juist wel gierig om dan expres geen drankjes te gaan bestellen zodat je je winst uit het AYCE haalt. Uit eten gaan is toch geen wedstrijd om meer ‘winst’ te halen uit een etentje dan het restaurant?

Misschien is gierig niet eens de goede term. Ik vind het gewoon lomp als mensen zich buitensporig gaan gedragen in een AYCE restaurant. Alsof je avondje uit eten alleen geslaagd is als je tot het gaatje bent gegaan en je ‘je geld eruit gegeten hebt’.

Ik heb zelf in een AYCE restaurant gewerkt (geen keten, dus met de winst viel het allemaal echt wel mee) en als mensen dan 6 rondes hadden besteld deden ze soms zo kinderachtig. ‘Dat hadden jullie zeker niet gedacht he, dat we zo veel zouden eten? Daar zal je baas zeker niet zo blij mee zijn, ha-ha.’. Nou, good for you Henk, dat je je helemaal het schompes in hebt gegeten zodat jij het idee hebt dat je de baas hebt verslagen. Wil je nu een medaille? :roll_eyes:

62 likes

Misschien is het met drank erbij niet meer te betalen voor die mensen.
Dan kan je zeggen waarom ga je dan uit eten, maar als dit bijvoorbeeld maar een enkele keer doen.

En misschien zwemmen ze in het geld voor, maar zijn ze inderdaad gewoon gierig.

Dan hoef je er alsnog geen wedstrijd van te maken.

Edit: voor mij gaat het meer om je motief en je houding dan hoeveel drankjes iemand daadwerkelijk bestelt. Als je aan 1 drankje gewoon genoeg hebt oid ben je natuurlijk ook niet meteen gierig.

4 likes

Ik drink uit duurzaamheidsoverwegingen ook alleen kraanwater ipv fleswater (als ik water wil) en daarna geef ik een fooi die overeenkomt met als ik voor ieder glas water een flesje had gekocht.

11 likes

Nee, ik doelde ook meer oo het bericht van @Chesirecat.

Als ze wel verder gewoon hun borden leeg aten, en normaal deden.

1 like

God, ik heb vroeger echt zo’n ontzettend gierige actie gehad in een restaurant.

Ik had een fles cola mee naar een eetschuur en heb een eerste glas cola besteld en daarna die bijgevuld uit m’n fles cola. (@Foucher remember, was met het uiteten met xStorm erbij toen)

Even voor de duidelijkheid, dit was ongeveer tien jaar terug en ik zou dit nu echt NOOIT meer doen. Schaam me achteraf echt dood.

17 likes

ugh mijn vriend is ook een beetje zo: eten tot hij niet meer kan.
Ik snap die beweegreden ook echt niet, zo geniet je er toch niet van?:face_with_raised_eyebrow:
Je gaat toch voor je plezier uit eten, het is niet zo dat je anders loopt te verhongeren ofzo en het maakt het imo alleen maar leuker als je er wel een drankje naar keuze bij drinkt (ik drink btw ook graag kraanwater, daar niet van)

Ben wel blij dat ik hier bevestiging krijg over de tent en slaapzak haha! Toen ik er iets van zei dat ik het niet zo netjes vond kreeg ik als reactie “wij zijn toch familie en het zijn maar spullen”. Zij zijn nogal opgevoed geen waarde te hechten aan dure spullen, merken etc, wat ik op zich snap. Maar dat vertaalt zich dus ook naar respectloos (met andermans) spullen omgaan.

Enfin, ik leen nu dus gewoon geen (belangrijke/dure) spullen meer aan hen uit. Waar ik serieus nog af en toe een sneer over krijg.

3 likes