Gierige acties

Ik vind hier eigenlijk niet zoveel van, maar mocht je goedkopere pastel markeerstiften willen: Hema heeft fijne. Ik weet nog niet hoelang ze meegaan want ik heb ze vorige week pas gekocht, maar tot nu toe ben ik er blij mee.

4 likes

Hahaha ja die zag ik net nadat ik ze al had gekocht. Thanks voor de tip!

1 like

Ik was afgelopen zondag jarig en wilde het niet vieren omdat ik niet in de mood was. Echter zat schoonfamilie zo te zeuren, dat ik gezegd heb dat we gaan uiteten (was ik toch al van plan). Side info: ik woon in het buitenland dus ik diss niet mijn familie of zo ;).
Ik zei: ik betaal het drinken. Vooral m’n schoonvader heeft het ervan genomen: een kruikje met iets alcholisch (weet Nederlandse benaming niet), een pul bier en een Schnapps. Echt alleen maar alcohol

Maar goed, tis voorbij en het was oké.

2 likes

Oh wel uit te drogen! Daarom gooi ik vaak (markeer)stiften weg. Niet eens omdat ze op zijn, maar omdat ze soms binnen een half jaar uitgedroogd zijn

Ik heb ze niet al te lang geleden nog getest en de meeste deden het nog (die dus al jaren oud zijn)

1 like

Ik zou zelf alleen een stift lenen als ik maar 3 streepjes ofzo zou moeten zetten.

Niet voor die €1.50 maar ik kan nogal gehecht zijn aan pennen en stiften + als hij het hele hoofdstuk gaat markeren had hij maar zelf een stift mee moeten nemen. Ik zou denk ik vragen of ik mijn stift weer terug mocht omdat ik hem nodig had (ook al is dit niet zo) en dan waarschijnlijk ook nog uit ellende dingen gaan markeren omdat het awkward is haha

Is dat gierig?

25 likes

Neuh, vooral heel slim!

Het is toch juist het punt dat hij vergeten was een stift mee te nemen? Dus dat ‘had hij zelf maar een stift mee moeten nemen’ ja hehe :stuck_out_tongue:

3 likes

Haha ja, het was meer bedoeld als dikke pech voor hem

1 like

Ja mijn gierigheid zit er dan in dat ik het niet wil uitlenen omdat ik vet zuinig ben met stiften etc en voorzichtig doe met de punten. En dan leent iemand je marker en krrsssjt zo over een zwarte fineliner heen die afgeeft.
Laatst was hier een meisje bij mijn dochter te spelen en die had onze brushpens gevonden. Nou alsof ze met haar nagels over mijn hart kraste, zo drukte ze op het papier. Zelfs mijn dochter keek verschrikt op. Dan heb je die innerlijke strijd he.

Gaat dat kind door de deur of het raam naar buiten?
(Nee ik liet het even gaan om niet meteen de heks uit te hangen. Maar dat doet bijna fysiek pijn.) @Branko

42 likes

Oooh wat pijnlijk dit, ik zou hier echt verdrietig van worden.

Ik ben best wel kieskeurig met pennen enzo en heb ook best wel mooie/goede en sommigen zijn niet makkelijk te verkrijgen hier bijvoorbeeld. Zat er een keertje een klasgenoot die mijn pen leende aan dat dopje te friemelen en brak bijna dat pinnetje af waarmee je hem over een bladzijde kan schuiven enzo. Toen ik vroeg of ze er voorzichtig mee wilde doen want ik kan die pen niet hier in Nederland kopen reageerde ze helemaal alsof ik raar ben “met mijn speciale pennen” en dat ik daar zo zuinig op ben. Weken later maakte ze er nog een rare opmerking over. Ik snap dat niet, wees gewoon voorzichtig met andermans spullen? Laat mij gewoon lekker bepaalde pennen kopen omdat ik dat leuk vind.

13 likes

Ik snap je helemaal. Dan moet jij je verdedigen terwijl het eigenlijk andersom zou moeten zijn.

5 likes

Oh ik krijg hier gewoon buikpijn van
 Ik had ze denk ik uit d’r handen gerukt. :joy:

Mijn kinderen zijn helemaal gek van mijn Ecoline brushpennen, dus nu heb ik maar een setje voor hen gekocht zodat ze van die van mij afblijven. En verder heb ik ze goed duidelijk gemaakt dat zij (en kindjes die komen spelen) niet in mijn kastje mogen komen. Haha ik ben echt gehecht aan mijn pennen en spulletjes

2 likes

Haha blij dat ik niet de enige ben. Mijn dochter gaat zelf ook zuinig om met spullen, die mag inmiddels met alles wel tekenen of schrijven. Maar als je als kind alleen action stiften gewend bent en zo hard drukt op de punt dat het bijna een platte kwast lijkt, mag je van mij even niet met de duurdere spullen. En vast gierig, ik weet het. Ik ben wel voorstander van het gebruik van goede spullen voor kinderen, met veel pigment etc. Maar je moet ze wel leren hoe je ermee om moet gaan.
Ben je zelf al tijden zuinig en dan komt er 1 kind in een uur al je spullen verpesten :tired_face: haha.

Ik was laatst uit met wat vrienden en een van mijn vrienden drinkt geen bier, alleen maar mixdrankjes. Nu had hij zelf, om geld te besparen, een fles sterke drank meegenomen zodat hij zijn cola de hele tijd kon aanvullen. Vond het zo ongemakkelijk en had het gevoel dat iedereen het ook continu zag.

4 likes

Vind het ook de vraag of het gierig is om zuinig op je spullen te zijn? Ik associeer dat meer met veel waarde hechten aan je eigen spullen, of is dat ook gierig?

8 likes

Inderdaad, dit was ik ook aan het denken. Vind ik toch beter dan die nonchalante houding, ‘want we kopen wel een nieuwe’. Dat is imo iets anders dan gierig zijn.

Als ik weet dat een ander betaalt zou ik zelf alleen non alcoholische dranken of basic dingen als gewone bier of wijn nemen

3 likes

Oh, echt? Dat is wel aardig van je, maar zover zou ik daar nooit over nadenken. Als iemand mij uitnodigt, ga ik er vanuit dat die het kan betalen en dus gewoon bestellen wat ik lekker vind

4 likes

Nee dat niet maar hij koos wel altijd het duurste uit :’)

Edit: het is oké, kan het ook betalen maar ik wilde alleen zeggen dat het typisch is voor hem om dan meteen het duurste te pakken.