Gierige acties

Een restaurant maakt toch altijd winst. Of het nou een AYCE is of niet. Anders zouden ze niet bestaan. Vind het nogal hard om te zeggen dat je dan als consument ‘niet kan winnen’, je gaat toch gewoon uit eten. Van de AH ‘win’ je ook niet hoor, haha.

27 likes

Ik had me nooit gerealiseerd dat mensen zo zuinig zijn op pennen waar ze in college mee schrijven. Als ik op de uni een pen/stift van iemand leen ga ik er vanuit dat ik daar mee mag schrijven/markeren zolang ik (of diegene) daar zit en hoeveel ik wil. Uiteraard zou ik nooit de dop of de punt of zo stuk maken.
Ik denk eerlijk gezegd dat als je zo zuinig bent op je spullen (waar verder niets mis mee is) dat je gewoon nee moet zeggen als iemand vraagt om het te lenen. Dat doe ik zelf bij mijn vulpen want als een ander daar mee schrijft gaat de punt ‘anders staan’.

8 likes

Ik ga volgende week met de auto naar een andere stad met vriendinnen. Dat betekent dus ook dat je daar moet parkeren. Nu maak ik bijna altijd gebruik van een p+r, omdat dat veeeel goedkoper is. Nu willen zij midden in de stad parkeren en dat vind ik zo zonde van m’n geld :cry:. Het is echt geen groot bedrag als je het door 4 deelt, maar toch… Maar misschien vinden jullie mij wel gierig haha

1 like

Ik vind het juist wel gierig om dan expres geen drankjes te gaan bestellen zodat je je winst uit het AYCE haalt. Uit eten gaan is toch geen wedstrijd om meer ‘winst’ te halen uit een etentje dan het restaurant?

Misschien is gierig niet eens de goede term. Ik vind het gewoon lomp als mensen zich buitensporig gaan gedragen in een AYCE restaurant. Alsof je avondje uit eten alleen geslaagd is als je tot het gaatje bent gegaan en je ‘je geld eruit gegeten hebt’.

Ik heb zelf in een AYCE restaurant gewerkt (geen keten, dus met de winst viel het allemaal echt wel mee) en als mensen dan 6 rondes hadden besteld deden ze soms zo kinderachtig. ‘Dat hadden jullie zeker niet gedacht he, dat we zo veel zouden eten? Daar zal je baas zeker niet zo blij mee zijn, ha-ha.’. Nou, good for you Henk, dat je je helemaal het schompes in hebt gegeten zodat jij het idee hebt dat je de baas hebt verslagen. Wil je nu een medaille? :roll_eyes:

62 likes

Haha, ik haat Henk.

23 likes

Misschien is het met drank erbij niet meer te betalen voor die mensen.
Dan kan je zeggen waarom ga je dan uit eten, maar als dit bijvoorbeeld maar een enkele keer doen.

En misschien zwemmen ze in het geld voor, maar zijn ze inderdaad gewoon gierig.

Dan hoef je er alsnog geen wedstrijd van te maken.

Edit: voor mij gaat het meer om je motief en je houding dan hoeveel drankjes iemand daadwerkelijk bestelt. Als je aan 1 drankje gewoon genoeg hebt oid ben je natuurlijk ook niet meteen gierig.

4 likes

Ik drink uit duurzaamheidsoverwegingen ook alleen kraanwater ipv fleswater (als ik water wil) en daarna geef ik een fooi die overeenkomt met als ik voor ieder glas water een flesje had gekocht.

11 likes

Nee, ik doelde ook meer oo het bericht van @Chesirecat.

Als ze wel verder gewoon hun borden leeg aten, en normaal deden.

1 like

God, ik heb vroeger echt zo’n ontzettend gierige actie gehad in een restaurant.

Ik had een fles cola mee naar een eetschuur en heb een eerste glas cola besteld en daarna die bijgevuld uit m’n fles cola. (@Foucher remember, was met het uiteten met xStorm erbij toen)

Even voor de duidelijkheid, dit was ongeveer tien jaar terug en ik zou dit nu echt NOOIT meer doen. Schaam me achteraf echt dood.

17 likes

ugh mijn vriend is ook een beetje zo: eten tot hij niet meer kan.
Ik snap die beweegreden ook echt niet, zo geniet je er toch niet van?:face_with_raised_eyebrow:
Je gaat toch voor je plezier uit eten, het is niet zo dat je anders loopt te verhongeren ofzo en het maakt het imo alleen maar leuker als je er wel een drankje naar keuze bij drinkt (ik drink btw ook graag kraanwater, daar niet van)

Ben wel blij dat ik hier bevestiging krijg over de tent en slaapzak haha! Toen ik er iets van zei dat ik het niet zo netjes vond kreeg ik als reactie “wij zijn toch familie en het zijn maar spullen”. Zij zijn nogal opgevoed geen waarde te hechten aan dure spullen, merken etc, wat ik op zich snap. Maar dat vertaalt zich dus ook naar respectloos (met andermans) spullen omgaan.

Enfin, ik leen nu dus gewoon geen (belangrijke/dure) spullen meer aan hen uit. Waar ik serieus nog af en toe een sneer over krijg.

3 likes

Ik vind het echt raar dat zij niet begrijpen hoe je met spullen van anderen om moeten gaan. Ik snap volkomen dat je niks meer aan ze uitleent en zij zouden zich diepen moeten schamen

2 likes

Over all you can eat

https://www.npo3.nl/wat-kost-all-you-can-eat/21-04-2017/WO_KN_8529906/delen

Ik wil heeel graag horen of jullie dit gierig vinden of niet. Ik ben namelijk een beetje bang dat mijn werkgever een hekel aan het krijgen is aan me haha.
Ik moet morgenavond werken op een andere locatie dan waar het bedrijf is gevestigd. Er is een bedrijfsauto die ik daarvoor mag gebruiken in plaats van via het OV gaan. Ik heb een email gekregen met dat ik vanavond al de bedrijfsauto mee naar huis mag nemen zodat ik morgen gelijk vanuit huis naar die andere locatie kan rijden. Dat scheelt mij best veel tijd dus het is echt fijn dat ik de bedrijfsauto mag gebruiken. Wel is het bij mij vanaf 09:00 betaald parkeren en ik hoef pas om 19:00 te werken. Dus dan staat hij een aantal uur voor mijn huis betaald. Ik heb zo net aan de baas gevraagd of ik dat zou kunnen declareren. Hij deed alsof ik erg gierig was met “Naja dat mag wel, zal wel niet veel zijn haha, maarja als je t wil declareren mag je t van mij wel doen hoor.”
Had ik gewoon mijn mond moeten houden en dankbaar moeten zijn voor het gebruik van die auto haha en ben ik gierig?
Note: ik ben een student van 22 en het is een bijbaan (voor mij, er werken wel mensen die afgestudeerd zijn met dezelfde functie).

Hmm ik vind het niet per se gierig maar zou het zelf nooit vragen. Denk dat je inderdaad blij mag zijn dat je de auto überhaupt mag lenen. Kun je de auto niet wat verder weg zetten om kosten te besparen?

24 likes

Ik vind eigenlijk dat ze je best matsen door je die auto een dag eerder al uit te lenen. Als je de parkeerkosten niet wil betalen kun je de auto toch later ophalen? Maar op zich vriendelijk dat ze het declareren.

8 likes

Ah shit wat jullie zeggen is precies wat ik ook dacht nadat ik het had gevraagd. Voel me echt stom nu.

Ik begrijp uit je verhaal dat ze aanbieden om hem alvast mee te nemen zodat je morgen minder tijd kwijt bent. Dan denk ik dat je die parkeerkosten voor lief moet nemen of gewoon morgen pas die auto halen.

2 likes

Ja ik had inderdaad gezegd dat het rond de 2 euro per uur ligt! Wel is dit maar iets wat niet heel vaak voorkomt dat ik op een andere locatie zit.
@Bourbon Ja het is dat ik zelf misschien dan duurder uit kom met de auto meenemen ten opzichte van het OV nemen, vandaar dat ik die afweging wilde maken.
Zal ik een emailtje sturen naar de baas met dat mijn vraag was om mijn excuses aan te bieden? Ik voel me nu wel een beetje kut namelijk

Potentieel mailtje:
Hoi …,
Ik wilde nog graag iets kwijt over mijn vraag van net. De reden dat ik even vroeg om de declaratie is omdat ik twijfelde of het misschien slimmer voor mij was om toch het OV te nemen. Aangezien ik zelf ook geen auto heb was ik dus een beetje daarover aan het nadenken, maar ik zou toch graag kenbaar willen maken dat ik het onwijs fijn vind dat ik überhaupt de auto kan lenen. Ik neem ook graag de parkeerkosten op mij, misschien had ik het iets te snel gevraagd. En nogmaals dus heel erg bedankt dat ik de auto mag gebruiken het scheelt namelijk veel reistijd! :slight_smile:

zo iets dan?

1 like

Ik kreeg een tikkie van 2.95 voor het parkeerticket. Wat je nota bene vergoed kreeg. Rot lekker op met je 2.95.

9 likes