Heb een keer meegemaakt dat iemand het ter plekke op de verjaardag ging overmaken naar de jarige…
Ik wou net zeggen, wie zit er te wachten op die mottige suikerbonen?
Sowieso, je gaat toch bij die collega langs van ‘hee hoera een baby’ en daarvoor is het cadeautje. Hoezo moet er weer iets terug gegeven worden?
Haha ik kreeg ooit eens een excuusapp van een vriendin, dat haar man tijdens kraambezoek vergeten was ons beschuit met muisjes te geven en dat ze dat zó erg vond. Hallo, ze was een week geleden bevallen
Het zou gierig zijn van je nieuwe werkgever als ze dat zouden weigeren.
Lekker subtiel dat heeft ze nu al wel heel vaak gehoord, en dan kom jij er nog ff overheen.
Ik zou ook balen als ik geen suikerbonen krijg omdat ik dat extreem graag eet haha
Ik ben ook regelmatig vergeten om suikerbonen mee te geven en dan voelde ik me vervelend als het me later inviel. Het hoort er echt bij als afsluiting van het kraambezoek hier. Maar je bent natuurlijk moe als kersverse ouders dus vergeten is niet zo raar…
Ik weet dus niet eens wat suikerbonen zijn
Dit dus (met chocola in):
En ze worden dan zo neergezet en het bezoek mag eentje kiezen als ze vertrekken:
Echt nog nooit gezien. Ziet er wel leuk uit
Gister kreeg ik bezoek en die namen taart mee. Superrrr lekker maar was veel te veel dus vanmorgen stond er nog een halve taart in de koelkast.
Vanmorgen kregen we iemand anders op bezoek en ik bood die persoon een stukje taart aan. Helemaal ‘naaaah wat lekker, wat lief, wat leuk dat jullie speciaal voor mij taart zijn gaan halen’.
Ik heb niks gezegd en diegene in die waan gelaten.
(En nee niet gierig omdat het anders weggegooid wordt. Maar het voelt wel een beetje lullig )
Ik zag lul staan, vond het al een erg onaardige naam.
Hoe weet jij dat dan? Dat ze al klaarstonden. Misschien in dit geval niet?
Maar iemand die een eigen auto heeft betaalt toch ook niet meer of minder omdat iemand anders meerijdt? Wat @Rosalind ook zegt.
Ik snap het wel hoor en vraag zelf ook echt geen vergoeding als mensen meerijden want dat vind ik onzin, maar kan me wel soms er aan ergeren dat mensen er maar van uit gaan dat jij wel altijd rijdt want “dat is lekker gratis”. Nee dat is het niet, maar in plaats van dat ik de kosten “los” betaal gaat het bij mij direct van mijn salaris af.
Maar dat ligt misschien meer aan de instelling van sommige mensen die ik ken denk ik dan dat ik me daar aan stoor hahah.
Oke echt spuit elf ben ik
Maar die betaalt toch benzine?
Ik vind het echt een beetje ongastvrij om geld te vragen als je een leaseauto hebt. Je hebt dat toch in eerste instantie voor jezelf. Wij doen dat nooit in ieder geval.
Ik vind dus eigenlijk dat je alleen mensen om geld moet vragen als je voor hen kosten maakt die je anders niet zou maken. Hoewel ik het dan ook niet meer altijd doe. Vroeger (in het studentenleven) stuurden wij altijd tikkies als we met iemand hadden gegeten. Nu iedereen ouder is en bijna iedereen een baan heeft doet bijna niemand dat meer.
Nee ik snap wel wat je bedoelt. En ik zeg ook ik zou nooit wat vragen aan vrienden want dat vind ik onzin. Het is meer wat ik zeg dat ik me wel er aan erger dat mensen er dan maar van uitgaan dat jij wel altijd hun taxi bent en ze overal kan ophalen en brengen want ja jij rijdt toch gratis.
En nogmaals je betaalt er toch bijtelling + in mijn geval een (kleine) eigen bijdrage voor in de maand dan is het toch niet gratis? Het is heel veel goedkoper dan een eigen auto ja, dat wel. Maar er gaat gewoon een bedrag van mijn salaris af voor die auto. Ik hoef inderdaad niet maandelijks wegenbelasting etc. te betalen maar het is toch niet dat ik niks betaal. Alleen merk ik er weinig van omdat het direct van mijn salaris wordt afgehaald.
Zie aan jullie reacties dat mijn bericht misschien niet duidelijk is want wat ik al 2x heb gezegd, ik vraag zelf geen geld aan vrienden als ik rij en zou dat ook niet verwachten dat zij wat betalen omdat ik inderdaad een leaseauto heb. Het ging mij meer om de instelling van sommige mensen. Maar ik denk dat ik dan niet kan uitleggen wat ik bedoel.
Nu begrijp ik het inderdaad… Daar heb je gelijk in.
Nee dat is waar. Maar ik vind het gierig als mensen gewoon standaard verwachten dat ze van je kunnen profiteren. Ik wil met alle liefde iedereen overal mee naartoe nemen, maar als een collega elke dag voor gratis mee wil zou ik daar wel wat voor vragen. En zou het niet meer dan normaal vinden om dat zelf ook te geven in zo’n situatie. Niet omdat iemand kosten maakt (want dat doet ie dus niet), maar omdat mij gastvrijheid wordt geboden en me veel kosten worden bespaard. Dat klakkeloos ervan uitgaan van iemand te mogen profiteren vind ik op het onbeschofte af.
Over het algemeen is het wel zo dat wanneer je een lease auto hebt, veel mensen er inderdaad vanuit gaan dat jij rijdt. Het kost je dan misschien niets extra, maar soms dacht ik ook: ik heb gewoon geen zin om te rijden en om iedereen overal op te halen en weer thuis te brengen. Maar als je dat aangeeft, dan vinden ze jou gierig. Mateloos irritant vond ik dat altijd.
Man oh man, het meerijden. Hou op schei uit.
Een lease auto heb ik niet, maar hoe schaamteloos mensen kunnen zijn in het zien van die ene vriend/vriendin met eigen auto als taxi? Ik heb een vriend waarvan ik op een gegeven moment het gevoel begon te krijgen dat ik enkel meegevraagd werd als meneer een lift nodig had. Zelf had hij geen rijbewijs en auto en aas afhankelijk van het ov. Telkens als hij ergens heen wilde dat of ver was of lastig met ov te bereiken of tot te laat in de avond duurde om nog een trein naar huis te hebben, werd ik meegevraagd. Dit begon me al aardig de keel uit te hangen toen we eens op een doordeweekse avond hadden afgesproken naar de film te gaan; we hadden bij de bioscoop afgesproken. So far so good. Ik had de volgende dag een vroege dienst en mijn wekker ging om 5 uur, dit had ik hem van tevoren al verteld zodat hij zou snappen dat ik gelijk na de film weg zou gaan.
23.00, de film is afgelopen en we staan buiten. “Hoe laat gaat je trein?” Waarop ik een verbaast gezicht kreeg met als antwoord “weet ik niet”. M’n bloed begon al te borrelen want naar mijn idee zorg je dat je weet hoe laat de treinen rijden wanneer je met ov reist: meneer was er vanuit gegaan dat ik hem zij brengen. Toen bleek dat hij de trein gemist had en een half uur moest wachten was hij kwaad dat ik hem niet “even” wilde brengen: het was voor mij ruim een half uur om rijden. Het zou hem een treinkaartje besparen en mij ruim een half uur slaap kosten. Ik heb hem laten instappen in de auto en bij het station afgezet, tot groot ongenoegen van hem.
Blijkbaar vond hij dit zo erg dat ik maanden aan stuk niks van hem gehoord had tot er weer eens ergens een evenement was. “Ik trap er niet in!” Dacht ik en ik bood hem aan hem tegemoet te komen en op te pikken onderweg maar dan wel zo dat ik niet hoefde om te rijden. Beledigt was ie! Want dat betekende dat hij het eerste stuk met de bus moest en de bus vond hij kut en werd ie misselijk in.
Ik heb mijn poot toen stijf gehouden en het was echt de aller aller laatste keer dat hij bij mij in de auto gezeten heeft.
Of hij ooit iets voor benzine gegeven heeft? Nee, ook niet voor een retourtje zuid België.
Pff dat soort dingen zijn ook wel echt aso ja. Als mensen misbruik van je maken snap ik wel dat je er geld voor wilt vragen. Ik zou gewoon heel hard ‘nee’ zeggen overigens. Het is nog altijd een gunst en je hoeft het niet te doen.