Gierige acties

Ik vind eigenlijk dat ze je best matsen door je die auto een dag eerder al uit te lenen. Als je de parkeerkosten niet wil betalen kun je de auto toch later ophalen? Maar op zich vriendelijk dat ze het declareren.

8 likes

Ah shit wat jullie zeggen is precies wat ik ook dacht nadat ik het had gevraagd. Voel me echt stom nu.

Ik begrijp uit je verhaal dat ze aanbieden om hem alvast mee te nemen zodat je morgen minder tijd kwijt bent. Dan denk ik dat je die parkeerkosten voor lief moet nemen of gewoon morgen pas die auto halen.

2 likes

Ja ik had inderdaad gezegd dat het rond de 2 euro per uur ligt! Wel is dit maar iets wat niet heel vaak voorkomt dat ik op een andere locatie zit.
@Bourbon Ja het is dat ik zelf misschien dan duurder uit kom met de auto meenemen ten opzichte van het OV nemen, vandaar dat ik die afweging wilde maken.
Zal ik een emailtje sturen naar de baas met dat mijn vraag was om mijn excuses aan te bieden? Ik voel me nu wel een beetje kut namelijk

Potentieel mailtje:
Hoi 
,
Ik wilde nog graag iets kwijt over mijn vraag van net. De reden dat ik even vroeg om de declaratie is omdat ik twijfelde of het misschien slimmer voor mij was om toch het OV te nemen. Aangezien ik zelf ook geen auto heb was ik dus een beetje daarover aan het nadenken, maar ik zou toch graag kenbaar willen maken dat ik het onwijs fijn vind dat ik ĂŒberhaupt de auto kan lenen. Ik neem ook graag de parkeerkosten op mij, misschien had ik het iets te snel gevraagd. En nogmaals dus heel erg bedankt dat ik de auto mag gebruiken het scheelt namelijk veel reistijd! :slight_smile:

zo iets dan?

1 like

Ik kreeg een tikkie van 2.95 voor het parkeerticket. Wat je nota bene vergoed kreeg. Rot lekker op met je 2.95.

9 likes

Ik weet niet hoe je gesprek was met je baas maar uit wat je hebt beschreven lijkt me niet dat het heel erg vond. Ik zou het lekker laten en die parkeerkosten inderdaad zelf betalen als dit voor jou voordeliger is. Ik denk dat je baas het gesprek allang weer vergeten is. Ik zou je niet zo druk maken :slight_smile:

En wat @Denna zegt. Even bedanken als je weer op je werk bent!

4 likes

Heel erg bedankt dat je zo snel reageert. De stress is inderdaad erg hoog, omdat ik deze baan erg graag wil houden. Dus het is heel fijn om even te ‘aarden’ door je objectieve berichtje te lezen zodat ik kan relativeren.
Ik kan hem inderdaad iets verder gratis parkeren, maar dan heb ik er geen toezicht op. Dan staat die namelijk bij een wat verlaten parkeerterrein. Ik wilde juist geen risico’s nemen met de auto, waardoor ik dacht ik parkeer hem voor de deur zodat er zo weinig mogelijk mis kan gaan.
Wat je zegt is echt veel professioneler inderdaad, denk dat ik dat ga doen! Dan neem ik die parkeerkosten op me zonder een emailtje te studeren en hou ik die declaratie achterwege.
Ik merk gewoon heel erg aan mezelf dat ik bang ben dat ik ontslagen word omdat ik er pas net werk.

@Bourbon dankjewel voor je berichtje! Heel fijn dat de stress nu toch een beetje aan het zakken is haha toen ik jullie eerste reacties las dacht ik echt alleen van shit shit shit haha.

1 like

Ahhh kan gebeuren toch! Heeft iedereen wel eens. En je wordt hier echt niet voor ontslagen hoor :grin:

Niks dankbaar zijn, je bent geen goed doel :stuck_out_tongue: Die bedrijfsauto is geen cadeautje maar een middel zodat jij je werk beter kunt doen. Gewoon lekker dat bonnetje op zijn bureau leggen dus! Zo heb ik ook altijd gedacht, maar je baas verdient geld aan jou, je werkt daar niet omdat je zo’n leuke meid bent, maar omdat je hem helpt geld te verdienen. Betekent dus ook, dat je hem geen cadeaus hoeft te doen van jouw salaris. Klinkt misschien hard, maar ik zie het echt zo :slight_smile:

31 likes

Nee joh, lekker laten. Dit komt bijna een beetje onderdanig over en dat is nergens voor nodig. Het gaat maximaal om 15€ en daar ligt je baas echt niet wakker van :slight_smile: hij betaalt het echt niet uit eigen zak, dus gewoon relax!

9 likes

Haha ja ik denk dat ik inderdaad iets harder moet worden. Het is ook mijn eerste studie gerelateerde baan en de baantjes hiervoor waren allemaal horeca oid. Daar was de onderdanigheid wel echt de norm voor mijn gevoel. Trying to relax hahaha thanks :relaxed:

1 like

Ja, komt helemaal goed! Voor zoiets word je niet ontslagen :slight_smile:

1 like

Precies dit!

1 like

In dit kader heb ik ook nog wel een situatie: ik had gisteren een bijeenkomst van het bedrijf waar ik al wel ben aangenomen, maar nog niet in dienst ben. Ik weet niet in hoeverre aanwezigheid bij deze bijeenkomst voor mij verplicht was, voor degenen die er werken was dat wel het geval. In totaal heb ik 230 km gereden voor de bijeenkomst (heen- en terugreis). Ik heb nu gevraagd of ik de reiskosten kan declareren. Is dat gierig van mij of niet?

1 like

Nee joh, is helemaal niet gierig. Het is toch voor werk?

10 likes

Ik zou zeker niet mailen, daarmee naak je het alleen maar groter dan het werkelijk is.

Bovendien vind ik het persoonlijk helemaal niet zo raar dat je dit vraagt, jij hebt er toch niet om gevraagd op een andere locatie te werken? Denk ik. Juist fijn dat jij hen helpt daarmee? Dus dat “dankbaar zijn dat je de auto eerdere mee mag nemen” vind ik overdreven.
Bovendien ben je student en helpen alle beetjes daarbij. Je baas hoeft imo niet zo’n sneer te geven, maar kan gewoon ja of nee zeggen. Als het niet zoveel is, is het toch makkelijk te declareren.

Maarja als je ergens gratis kan parkeren is het win-win natuurlijk :wink:

4 likes

Nee in dit geval vind ik het heel logisch. Neem aan dat je ook reiskosten krijgt als je straks echt in dienst bent.

1 like

Ja, wel zolang je niet betaalt voor de gereden privé kilometers. Als ik met iemand mee rijd dan betaal ik mee aan de benzine of eventuele parkeerkosten, niet aan haar autoverzekering etc. Dus waarom zou iemand moeten betalen voor bijtelling?

4 likes

En hij had ook nee kunnen zeggen, of ‘zet hem dan maar ergens anders neer’. Heeft hij niet gedaan, dus hoef jij er ook niet over in te zitten. Komt helemaal goed :+1:

2 likes

Ik vind 230km ook vrij absurd. Zou ik zeker declareren.

1 like