Gierige acties

?? Kan toch dat de kraamvrouw het vergeten was/ze op waren/I don’t know welke reden ze had om het niet te hebben klaarstaan?
Als we het doortrekken naar beschuit met muisjes; dat kun je ook “klaar hebben staan”, in de kast, moet er maar net iemand aan denken op dat moment.

6 likes

Neehoor! Maar dan moet je ook geen cadeaus verwachten!

Grapjeee love alle babies en geef altijd cadeaus. Suikerbonen zou ik niet missen maar zou wel blij zijn als ik het kreeg maar ben niet van België

Mijn ouders gaven dus wel suikerbonen toen ik geboren was in een mooi zakje en dat zat dan vast aan een houten eendje (?)

Toen ik 5/6 jaar was had ik dat bedankje dus gevonden in een kast nog van mijn geboorte en toen heb ik die opgegeten :grin:

21 likes

Kennen andere Nederlandse mensen die suikerbonen dan niet als doopsuiker?
Is wel iets katholieks/zuidelijks waarschijnlijk, maar het verbaast me eigenlijk dat zo weinig mensen het kennen?

Doopsuiker hoor ik nu ook voor het eerst. Maar ik ben ook niet katholiek opgevoed en ook in mijn omgeving niet.

Ja ik ken het zo, maar ij kom ook uit een katholiek dorp uit het zuiden :wink:

Maar bij ons is het niet standaard ofzo en ii vind het ook niet raar om niet te krijgen. Vind het eerder vervelend als ik het wel krijg :joy: want list ze niet/zonde van het geld/hoe lang bewaar je zoiets voordat je het weg mag gooien

Ik ben wel katholiek, maar kom niet uit het zuiden haha. Ik heb ook nog nooit van doopsuiker gehoord.

Vrouwen die net bevallen zijn of zwanger zijn, zijn toch ook vaak super vergeetachtig?

1 like

Ja, komt doordat er veel omega 3 naar de baby gaat!

3 likes

Mijn ouders hadden suikerbonen bij een porseleinen potje met 2 duiven gegeven als bedanking op hun huwelijksdag en ik (toen 10j) heb ze ook opgegeten toen ik ze vond in de kast. Gatverdamme :stuck_out_tongue:

1 like

Weet dat toen ik was bevallen iemand ook subtiel vroeg naar een doopsuiker, ik heb toen maar naar de pot suiker gewezen :joy:

17 likes

Hahaha, ik las “hem laten inslapen in de auto”.

Ik herken het overigens wel, maar niet zo extreem als bij je vriend.

3 likes

De kop die hij trok toen ik doodleuk 100 meter verderop bij t station stopte was trouwens wel fantastisch. Genoot ik stiekem toch wel van :grimacing:

12 likes

2 duiven?!

Edit omg lees het nog vijf keer en denk nu dat er twee duiven op het potje stonden? En niet dat je twee duiven uit het potje hebt gegeten :joy:

4 likes

Nét kraambezoek de deur uit laten gaan zonder doopsuiker, glad vergeten en nu voel ik me heel bezwaard want we zien hen eigenlijk nooit en ze hadden ook nog cadeautjes bij. Ik vind het wel een ‘big deal’ eigenlijk en denk dat ik het op ga sturen. Het waren oudere mensen dus die verwachten dat zeker.
De baby was zo hongerig en onrustig toen ze vertrokken dat ik vooral daar mee bezig was en ik het doopsuiker helemaal vergeten ben… Zelf trouwens ook eens van een vriendin een potje per post gekregen, omdat het te lang duurde eer ik weer kon langsgaan en ze het bij mijn bezoek vergeten was. Vreemd dat dit zo verschilt in Vlaanderen en Nederland!

2 likes

Als jij je er vervelend door voelt gewoon opsturen! Kun je geen kwaad mee doen en staat hartstikke attent. Ik zeg dit overigens wel met mijn Nederlandse visie, haha. Wellicht dat dit ook onbeschoft is ofzo, maar snap goed dat je wel wat anders aan je hoofd hebt de eerste paar weken met baby.

1 like

Ik heb een account op een website waar ik soms wol en haakgaren koop, en als je op dit account inlogt krijg je 5 gratis punten. Nu log ik al een maand elke dag in op deze account en als ik dit nog 20 dagen doe, heb ik een kortingsbon van 15 euro ipv 10 die ik nu al heb. Nu vind ik mezelf toch een beetje gierig, maar aan de andere kant, als het bestaat waarom zou je het dan niet gebruiken? Als er bonus is bij de Ah of ik kan coupons gebruiken doe ik dat ook. Ik betaal niet graag te veel :stuck_out_tongue_winking_eye:

30 likes

Ik merk dat ik nu heel nieuwsgierig ben naar deze website :sweat_smile:

2 likes

www.filomena.be

Ik weet niet of dit hier mag, dan maar in een spoiler? :sweat_smile:

Echt een aanrader btw, je krijgt je bestelling altijd de dag nadien binnen (als je in België woont).

3 likes

We hadden met een grote groep eten gehaald. Gedeeld door iedereen komt dat neer op een bedrag onder de €2,-. Beginnen mensen nu al ik heb er niks van gegeten (Nee oké dat is prima dat boeit me niet zoveel), maar vervolgens ook mensen ja ik heb echt maar 1 dingetje op. Ja sorry hoor jammer dan. Ik schiet niet voor mijn lol meer dan €20,- voor. We zijn allemaal nog student en niemand heeft gezegd nee sorry ik wil niet. Dus dan moet je ook niet zeiken als je achteraf iets van minder dan €2,- moet betalen. Gelukkig heeft iemand anders in de groep zoiets al gezegd. Iemand anders zei ook al eerder tegen mij je moet het bedrag gewoon omhoog gooien want je hebt altijd van dat soort mensen en dan heb jij ten minste alles terug ik vind het niet erg om meer te betalen. Alleen heb ik niet gedaan want vond ik lullig. Moet je nagaan ik voelde me al schuldig dat ik het individuele bedrag met 2 cent had afgerond en nu weigeren mensen gewoon te betalen.

17 likes