Gierige acties

Ik mocht dat echt niet op die leeftijd. Ik vind 13 gewoon best wel heel jong om al koffie te drinken.

3 likes

Zo raar dit soort mensen hĆØ, ik snap daar echt niks van!

Ik had ooit een huisgenoot je voor wie alles (studie, huur, zorgverzekering, boodschappengeld) betaald werd door haar rijke ouders, maar zij rondde altijd Ôlles met een paar euro naar boven af op de wiebetaaltwat 🤷

ik kwam er toevallig achter doordat ik een keer met griep en keelpijn in bed lag, toen had ze (wel heel lief) honing voor me meegenomen zodat ik de deur niet uithoefde. en de volgende keer dat ik bij de winkel was zag ik dat diezelfde honing ruim twee euro goedkoper was dan wat zij van me terugvroeg. Toen ik ernaar vroeg was het ā€œeen foutjeā€ maar daarna kwamen we er achter dat ze dat structureel dus deed, terwijl zij de enige was die absoluut niet elk dubbeltje hoefde om te draaien… Ze mag natuurlijk zelf weten wat ze met haar geld doet, maar vond dit wel heel asociaal om op ons te ā€œverdienenā€ met de gedeelde boodschappen en het wc-papier haha

16 likes

Maar wat is er dan op tegen? Wat gebeurt er met een 13-jarig lichaam als er koffie in komt? Ik snap het niet haha

1 like

Er is niks mis met koffie als je het houd bij max. 1 of 2 koppen per dag toch? Het heeft zelfs een aantal gezondheidsvoordelen.

(Daarbij drinkt bijna 90% van de 13 jarigen geloof ik energy drink.)

2 likes

Ik drink zelf ook koffie hoor, maar ik vind 13 gewoon jong. Ik heb altijd begrepen dat het voor slapeloosheid kan zorgen en ook effect heeft op de ontwikkeling van het zenuwstelsel. Ik zou het zelf niet aanbieden aan een kind van 13. Gelukkig is het geen 90% die aan de energydrink zit, maar het is helaas wel populair. Ik heb een leerling In de 3e klas gehad en die bleek er paniekaanvallen van te krijgen.

Toen ik in NY was zeiden ze 1 dollar per drankje aan de bar.

Ik vond de keren dat ik in Amerika was de service ook wel echt super goed altijd, in restaurants dan. Zo fijn dat als je daar binnenkomt je je moet melden, zeggen met hoeveel personen je bent en dan word je echt naar een tafel gebracht enzo. In NL is dat soms zo ongemakkelijk zo van ā€˜ja kijk maar waar je wilt zitten’. Of dat je eerst een paar minuten bij de ingang staat te wachten en er niemand komt maar je dan ook niet weet of je ergens moet gaan zitten of toch moet wachten tot er iemand komt. Uit eten gaan was iig echt mijn favoriete bezigheid in Amerika, en ook bijna overal superlekker gegeten.
Maargoed dit waren vakantie ervaringen, kan me voorstellen dat het anders is als je er woont.

3 likes

in Engeland ligt het er volgens mij onwijs aan waar je bent. In het noorden vond ik ze juist onwijs vriendelijk en complimenteus namelijk!

Edit: oke dat heeft niks met gierigheid/de rest van dit topic te maken. Oh well.

Ik haat het als ik ergens buiten moet wachten voor een tafel. In de zomer vind ik dat minder, maar in de winter ga ik gewoon binnen en wacht ik daar op een tafel. Zo asociaal.

Gierige actie van mezelf: ik heb laatst de incheckkey van de sportschool waar ik al 5 jaar geen lid meer van ben teruggebracht voor de 7,50 borg die ik nog terug zou krijgen. Ze deden ook best moeilijk want ik kwam niet eens meer in het systeem voor haha. Dat hadden ze overgezet maar ja dat is natuurlijk niet mijn fout :smirk: Wel de borg teruggekregen uiteindelijk yaaaas

31 likes

Ik heb nog nooit zulke aardige mensen gehad als in Liverpool.

2 likes

Driemaal raden waar ik gewoond heb haha! Ze zijn echt fantastisch daar inderdaad :heart:

2 likes

Hahaha €1,40 ook echt :stuck_out_tongue_winking_eye:
Ik vond 7,50 dan nog net wel de moeite waard om te proberen haha

2 likes

Haha, door deze post ook maar even mijn printtegoed gecheckt, maar was maar 1,91. Scheelt weer moeite doen (had ook 20 euro kunnen zijn namelijk) :slight_smile:

koffie voor een 13 jarige vind ik eigenlijk al bijzonderšŸ˜… maar wat een gierigaard idd!

Misschien ging het niet om een americano maar zon Starbucksachtig geheel

Ja precies! Dat nemen m’n nichtjes altijd als ik die eens mee uit neem, en tof dat ze zich voelen als ik ze daarop trakteer. Krijgen ze van hun ouders niet hoor!!

2 likes

Dan nog vind ik het skeer om terug te vragen als jezelf een goed verdienende baan hebt

1 like

Haha aah ze boffen maar met jou! :smile: Je had ook een tijdje dat die freakshakes populair waren, waarbij gewoon allerlei zoetigheden in een glas/beker gegooid werden totdat het geheel bijna in elkaar stortte. Die zag je toen ook bij koffietentjes. Ik denk dat zulke suikerrijke drankjes schadelijker zijn voor zo’n meisje dan af en toe een espresso :joy:

2 likes

Heerlijk!
Zaterdag heb ik een vriend getrakteerd op McDonalds en ik kreeg de hele tijd het verzoek om een tikkie te sturen, wat ik maar blijf weigeren. Ik heb deze link doorgestuurd om te illustreren dat het een cultuurverschil is :joy: