Gierige acties

Omg echt zo’n mini gedrag, wat beschamend om daarover te discussiëren

11 likes

Ik vind dit soort dingen echt zoooo ergerlijk. Bah. Vaak zijn de mensen die niet willen betalen ook de minder armoedige studenten (studentenkamer wordt betaald door ouders, dikke spaarrekening etc).

2 likes

Jeetje wat stom! Maar ik zou wel gewoon eerlijk aangeven “jongens, ik snap dat sommige mensen misschien niet (zoveel) hebben gegeten, maar pp is het slechts €2, terwijl het totaalbedrag voor mij wel veel/meer is als mensen hiermee niet over de brug komen”.

Jeetje en dan ook niet begrijpen dat mensen krampachtig met hun handen in hun zakken blijven staan als ee iets voorgeschoten moet worden :grimacing:

4 likes

Iemand anders heeft al gezegd kom op jongens dit bedrag

2 likes

Mensen (familieleden) die uit het niets aankondigen geen verjaardagscadeaus meer te willen doen en wij maar moeten instemmen omdat zij die beslissing hebben genomen…

3 likes

Kreeg laatst een herinnering van een tikkie, of ik die wilde betalen en niet zo associaal whatsapp wilde negeren. De tikkie was 3,5 uur daarvoor uitgestuurd en bedroeg 1,74.

60 likes

wauw, hoe kunnen mensen zo zijn

2 likes

@Rewind @Nidorina het was niet alleen een tikkie naar mij, maar ook nog naar 5 andere dus in totaal ging het om iets van 10 euro. Dacht echt 'djeez, als je die tien euro niet een halve dag kan missen moet je het niet voorschieten".

1 like

Over het teruggeven van kleine bedragen: ik hoorde laatst dat een kennis (29) met een bevriend meisje van 13 was gaan winkelen en dat ze koffie to go had voorgeschoten voor haar. Na afloop had ze daar een tikkie voor gestuurd naar dat meisje. Natuurlijk moet dat meisje leren met geld om te gaan, maar ik zou écht geen tikkie van een paar euro sturen aan zo’n jonge meid. Ze zal de rest van haar leven nog voor vanalles moeten betalen.

42 likes

Plaatsvervangende schaamte (maargoed je kan niet in ieders portemonnee kijken)

3 likes

Ja dat zou ik ook echt niet doen!!

1 like

De kennis in kwestie heeft een Postdoc-baan, dus ik neem aan dat ze wel genoeg geld overhoudt voor een extra koffie to go…

En ik heb echt heel vaak meegemaakt dat juist de arme mensen niet lullig doen over (kleine hoeveelheden) geld. Dat was dan wel vooral buiten Duitsland en Nederland.

2 likes

Ik zou een meisje van 13 ook geen koffie geven :see_no_evil:

18 likes

Laat antwoord en nog niet alles gelezen.
Maar ik begrijp jullie ergens wel maar zeer waarschijnlijk is ze het gewoon vergeten.
Wij vergaten dit ook vrij veel. En merk dat ook in het algemeen geregeld vergeten wordt.
Maar in België zijn suikerbonen inderdaad een big deal. Heel normaal om aan al je bezoek iets mee te geven. En is op voorhand ook vrij veel stress over wat je gaat geven en blalbalba

Waarom niet? Op die leeftijd dronk ik ook koffie. Thuis vroeg mijn moeder gewoon ‘wil je thee of koffie’ o.i.d. als ik thuis kwam van school.

1 like

Bij ons was dit thuis ook heel normaal, maar ik weet wel van mensen uit mijn omgeving dat dit vaker als niet normaal wordt gezien dan wel haha!

1 like

Gênant. Het is denk ik nog minder gênant om dan te zeggen ‘ik zit echt krap deze maand, kan iemand het bedrag voor een patatje met missen?’.

Zou dat tenminste voor vrienden best een keertje willen betalen

4 likes

Echt sneu vind ik het dan.

2 likes

Ik mocht dat echt niet op die leeftijd. Ik vind 13 gewoon best wel heel jong om al koffie te drinken.

3 likes

Zo raar dit soort mensen hè, ik snap daar echt niks van!

Ik had ooit een huisgenoot je voor wie alles (studie, huur, zorgverzekering, boodschappengeld) betaald werd door haar rijke ouders, maar zij rondde altijd álles met een paar euro naar boven af op de wiebetaaltwat 🤷

ik kwam er toevallig achter doordat ik een keer met griep en keelpijn in bed lag, toen had ze (wel heel lief) honing voor me meegenomen zodat ik de deur niet uithoefde. en de volgende keer dat ik bij de winkel was zag ik dat diezelfde honing ruim twee euro goedkoper was dan wat zij van me terugvroeg. Toen ik ernaar vroeg was het “een foutje” maar daarna kwamen we er achter dat ze dat structureel dus deed, terwijl zij de enige was die absoluut niet elk dubbeltje hoefde om te draaien… Ze mag natuurlijk zelf weten wat ze met haar geld doet, maar vond dit wel heel asociaal om op ons te “verdienen” met de gedeelde boodschappen en het wc-papier haha

16 likes