Goede voornemens en doelen

Ik weet dat veel mensen het onzin vinden, is het ook wel, maar ik vind het altijd wel leuk om te lezen!

Dus, wat zijn jullie goede voornemens?

Voor mezelf in ieder geval:

  • verder gaan met minder dierlijke producten eten
  • minder afval produceren/meer duurzame producten gebruiken
  • me minder ergeren aan gedrag van anderen
9 likes
  • Afval beter scheiden.
  • Minder dingen kopen die ik toch al niet nodig heb.
  • In het algemeen gezonder leven. Dus gezonder eten, meer beweging, meer water drinken etc.
3 likes
  • afvallen. Maar dat staat al tien jaar op m’n voornemenslijstje, dus ik denk dat ik er beter gezonder leven van kan maken. Beter letten op wat ik eet, meer bewegen (bijvoorbeeld 's avonds een rondje wandelen, ik hoef niet direct keihard te gaan sporten.
  • bewuster letten op mijn koopgedrag. Vooral bij kleding. Ik ben er wel al mee bezig, maar het kan beter. Wil ik iets echt hebben, ga ik het echt dragen. Niet zomaar de Primark leegkopen, maar bewust naar dingen zoeken (liefst ook nog kleding die duurzamer is geproduceerd dan een Primark).
  • doorgaan met bewuster eten. Meer vegetarisch, minder zuivel. Ben ik ook al wel mee bezig, maar het kan nog beter en ik wil dit eigenlijk ook proberen bij m’n ouders door te voeren. M’n vader is heel erg van vlees, maar als je het vervangt door een als-vlees-uitziende-vleesvervanger, merkt hij het vaak niet eens dat hij geen vlees eet.
  • beetje tegenstrijdig misschien, maar meer op vakantie en meer reizen. Ik wil heel graag alle landen van Europa bezoeken en wil meer op citytrips (en liefst ook met de trein, maar fucking duur)
2 likes
  • Helemaal stoppen met roken. Ik rook al bijna niet meer maar soms als ik te veel gedronken heb ga ik nog wel eens de mist in.
  • Meer sporten en strakker worden
  • een huis
3 likes
  • Blijven sporten
  • Nog minder vlees eten
  • Minder kleren kopen en bewuster inkopen doen
  • Cursus fotografie gaan doen
  • Sparen
  • Leren koken
  • Beter worden en weer gaan werken
  • Meer rust nemen
2 likes
  • Vlees echt alleen beperken tot heel af en toe buiten de deur
  • Minder roken, meer sporten, met uitgaan 2 of 3 drankjes in plaats van 10, oftewel gezonder leven
  • Meer bewegen (niet zozeer sporten, ik ben nou eenmaal geen sporter, maar bijv meer wandelen, fietsen ipv ov)
  • Nog bewuster proberen te zijn met consumeren, zo min mogelijk nieuwe spullen/kleren kopen, en ook tweedehands meer focussen op dingen die ik nodig heb
  • Nieuwe plekken ontdekken, zowel in de plek waar ik woon als erbuiten
  • Meer lezen
  • Meer musea/galerieën bezoeken
2 likes
  • yoga gaan doen. Hier word ik echt heel ontspannen van, en ik merk dat ik minder flexibel ben geworden.
  • efficiënter studeren. Heb het gevoel dat ik echt de veel minder tijd hoef te besteden aan lezen etc als ik het wat efficiënter en zonder afleiding ga doen. Gezien ik aan een master wil gaan beginnen, heb ik minder tijd dan in het afgelopen semester
  • met de trein op vakantie ipv vliegtuig
3 likes
  • Een EP uitbrengen met mijn eigen muziek
  • Optreden met mijn eigen muziek
  • Doorgaan met mijn eigen muziek schrijven
  • Meer concerten organiseren voor mijn nieuwe ensemble en daarmee een goede route uitstippelen
  • Weer een succesvol moestuin jaar waarin ik hoop nog veeeel meer te leren
  • Beter leren koken/bakken en etentjes houden voor vrienden
  • Meer lezen, telefoon in bed verbieden
  • Meer mediteren en bezig zijn met spiritualiteit
  • Investeren in nieuwe vriendschappen
  • Op vakantie gaan zonder vliegtuig
  • Een viool kopen en beursen aanschrijven
  • Minimalistischer leven
  • Richting zero waste gaan, stapje voor stapje
  • Vaker vegan eten
  • Slecht betalende opdrachtgevers schrappen
  • Als altijd: mijn suikerverslaving verslaan
  • Misschien eens een ander leuk bijbaantje wat beter bij me past
5 likes

6 maanden niet daten, ffe de focus terug op mezelf, minder afhankelijkheid van liefde en romantiek

Gezonder eten. Hangt samen met m’n gemoedstoestand maar ik eet echt veel troep en weinig groenten/fruit. Ik ben ook weer dikker aan het worden, is niet goed

Therapie afsluiten. Het gaat al een stuk beter, moet nog maar een paar stapjes zetten denk ik.

Meer tijd besteden aan werk

3 likes
  1. Gezonder eten en meer bewegen.
  2. Naar een ander continent reizen.
  3. Meer aan mijn hobbies doen
  4. Harder werken
  5. Persoonlijke doelen proberen te behalen
3 likes

Stoppen met roken
Een beter zelfbeeld krijgen
Minder dierlijke producten eten
Fitgirl worden

2 likes

Ik doe niet echt aan voornemens. Wel wil ik in 2019 naar new york en op mezelf en alles wat er bij komt is alleen maar mooi mee genomen.

3 likes

Mijn leven terug op orde krijgen.

4 likes
  • 2 keer per week sporten

  • Vaker vegetarisch eten

  • Een huis kopen

1 like

Waar ik in januari mee wil beginnen is de hele maand niet roken en drinken. Dus eigenlijk stoppen met beide. En dat dan natuurlijk volhouden.

Voor het roken moet ik stoppen met excuses maken en ik merk dat ik met drinken ook steeds makkelijker begin te worden. Na januari wil ik alleen nog (met mate) drinken op feestjes of gelegenheden. Oftewel, dat is bijna nooit.

Ik wil me gezonder en fitter voelen, beter slapen, geld besparen, een betere huid / uitstraling krijgen, etc.

2 likes

Ik wil graag nog vaker plantaardig eten

Een stage kiezen die echt bij me past

Meer keuzes buiten mijn comfort zone maken

Minder tijd investeren in vriendschappen waar ik niets positiefs uit haal

Reisjes naar Oslo en wintersport boeken

1 like
  • van mijn autorijangst afkomen, stapje voor stapje
  • minder chocola eten

Verder ben ik heel blij met hoe mijn leven ervoor staat en kan ik alleen maar hopen dat dit zo voortzet

1 like

Ik moet echt véél gezonder gaan leven. Ben niet alleen te dik nu, maar heb ook echt een conditie van 0 en krijg er zelfs lichamelijke klachten door. Nu staat dit al wel een paar jaar op mijn lijstje en is de situatie eerder verslechterd dan verbeterd omdat ik altijd alles in één keer wil oppakken en na een paar dagen opgeef omdat het helemaal mislukt is. Dus heb ik nu 12 subdoelen opgesteld (2 liter water per dag drinken, dagelijks bewegen etc.) En dan wil ik per maand één van die doelen oppakken (en dan de doelen van de maanden daarvoor natuurlijk ook vasthouden). Totdat ik over 12 maanden een goede gezonde levensstijl heb. Hopelijk werkt dit!

9 likes
  1. Meer boeken lezen (ontspanning)
  2. Gezonder eten
1 like

Denk dat dit idd beter werkt dan in 1x alles goed willen doen, dat gaat gewoon niet. En als het dan niet lukt is dat ontzettend demotiverend en voelt het allemaal nutteloos. Bijv. met sporten wilde ik 3x in de week gaan, als dat niet lukte baalde ik van mezelf.

Goed van je in ieder geval, succes!

1 like