Goede voornemens en doelen

Geen vlogs meer kijken!

4 likes

Serieuzer bezig gaan met afvallen!
Durf wel te zeggen dat ik ein-de-lijk sporten in mijn systeem heb zitten, nu het eten nog!

2 likes
  • Stoppen met excuses verzinnen waarom ik deze dag weer eens niet gezond hoef te eten.
  • Stoppen met werken.
  • Plannen/gestructureerder worden
  • 7kg eraf
  • Binnen mijn woonplaats de fiets ipv de auto pakken. Behalve de dagen dat ik de kinderen eerst weg moet brengen naar het kdv want dan moeten ze veel te vroeg hun bed uit.
1 like
  • 2 keer per week sporten: 1 keer per week een groepsles in de fitness en de andere sportbeurt hardlopen of thuis oefeningen doen
  • beter leren koken: mijn vriend kookt nu meestal waardoor ik me er minder bij betrokken bij voel. Ik wil zelf ook meer gerechten kunnen klaarmaken.
  • meer durven autorijden (op snelwegen) : ik heb mijn rijbewijs maar omdat ik zo weinig rijd, voel ik me nog steeds onzeker achter het stuur. Nu vermijd ik snelwegen zo veel mogelijk omdat ik me onzeker voel bij het schakelen. Daar moet ik echt iets aan gaan doen.
  • meer initiatief tonen in vriendschappen: vaker mensen uitnodigen om iets leuks te gaan doen, minder op voorhand al negatief denken
  • weer 3 keer per week gaan sporten
  • strakker worden
  • vaker nieuwe recepten proberen
  • meer lezen
  • bewuster consumeren.
  • sparen
  • minimalistischer leven
  • afscheid nemen van mn chipsverslaving
  • op tijd opstaan

Punt 1 begint goed! Gisteren onze auto ingeruild voor een automaat en ik zat vandaag veel zelfverzekerder achter het stuur! Dit moet goedkomen zo :muscle:t3:

1 like
  • Doorgaan met mijn blog over duurzaamheid
  • Blijven sporten
  • Een baan in de buurt vinden (zodat ik kan fietsen)
  • Niet meer bijdragen aan fast-fashion
  • Niet meer vliegen
  • Trouwen 
  • Indien ik ergens een pot geld vind: een (thuis)opleiding volgens met betrekking tot duurzaamheid. Ik zou graag mijn carrière omgooien tot consultant o.i.d. Maar ik ga dit eerst proberen te regelen via een werkgever om naast mijn (nieuwe) baan een project op te zetten.
2 likes

Voor het eerst ga ik aan goede voornemens doen:

  • meer tijd nemen sochtends: ontbijten/koffie drinken ipv alsmaar gehaast zijn.
  • bewuster (daardoor minder) kopen
  • beter eten - gezondere keuzes maken
  • sporten (2x pw)
  • minder/geen alcohol
  • bruiloft plannen en trouwen
2 likes
  • Ontspullen! Mijn vriend en ik wonen nu al anderhalf jaar in dit appartement en het kantoortje staat nog steeds vol met verhuisdozen. Duidelijk dus dat al die spullen niet nodig zijn.
  • Gerelateerd daaraan: het huis netter houden en misschien een poetshulp nemen.
  • De inrichting afwerken! Lampen ophangen, een kleedje in de woonkamer, een echt kantoor maken van dat kantoortje…
  • Gezonder leven, omdat ik een beetje te bol sta momenteel maar vooral ook omdat ik fit wil zijn voor wanneer we klaar zijn voor een baby.
  • In mijn vriendschappen en familierelaties investeren. Hier ben ik de afgelopen maanden weer meer op gaan letten en het gaat echt goed. Gewoon als je eraan denkt even een appje sturen of bellen en vaker voorstellen om elkaar te zien. Ik merk dat het enorm vruchten afwerpt en ik wil in 2019 mijn ‘tribe’ weer opbouwen na een paar jaar in het buitenland werken en mensen te weinig spreken en zien. You get what you give.
  • Mijn yogalessen doorzetten. Hier ben ik ook eind 2018 mee begonnen en het doet me enorm goed. In 2019 wil ik het heel regelmatig gaan doen en vooruitgang boeken. Misschien zelfs op een yoga-retraite gaan die via mijn studio wordt georganiseerd!
  • Gezond leven (minder drinken, regelmatiger eten) zodat ik me fit en goed voel, en hopelijk zwanger kan worden
  • Een dagboekje bijhouden om ideeën op te schrijven en elke dag op te sommen waar ik dankbaar voor ben. Dankbaarheid ‘oefenen’ ben ik ook mee begonnen dit jaar en het is heel erg goed voor me.
  • En mijn aller-allergrootste doel van 2019… mijn proefschrift schrijven en verdedigen!
8 likes

Die eerste is er voor mij ook echt een! Ik ben dit jaar zo opgeslokt door mijn werk en de mensen daar dat ik echt maar heel oppervlakkig contact heb gehad met sommige hele goede vrienden. Echt niet oké eigenlijk.

En meer fruit en groente en vooral meer vezels, want daar heb ik momenteel gewoon echt issues door, meer mediteren (headspace gekocht) en wekelijks blijven sporten.

1 like
  • Ik heb een planner gekregen en wil deze optimaal benutten voor een georganiseerder en productiever leven.
  • Meer koken en nieuwe dingen proberen.
  • Afstuderen
  • Cliché… maar eindelijk wat afvallen.
  • Groeien met mijn bedrijf.
  • Duikbrevet halen. Ik heb vandaag mijn eerste les gehaten het was zoo gaaf!
  • Mooie verre reis maken ( en hier te gaan duiken)
  • Spaardoel halen
  • Meer foto’s en herinneringen maken.
  • Investeren in mijn vriendschappen.
1 like

Leuke voornemens hebben jullie allemaal! We can do it :muscle: Dit zijn de mijne:

  • Doorgaan met iedere dag yoga

  • 10 boeken lezen

  • Mijn eerste wetenschappelijke artikel publiceren

4 likes
  • Duurzamer leven
  • Gezond lichaam krijgen (dieet en sporten)
  • Lid worden van een vereniging (liefst boogschieten en ik wil ook weer lid worden van de bibliotheek)
  • 40 boeken lezen zonder de herlezen boeken mee te tellen
  • Meer tekenen en fotograferen
2 likes
  • minder mijn gsm checken/ social media bekijken
  • milder zijn voor mezelf en voor mezelf kiezen
1 like

Gelukkig zijn met mezelf

Loslaten, niet teveel over alles denken

Genieten van wat ik heb

Sporten

Gezonder leven

1 like

Ik ben heel blij waar ik nu sta ik het leven. Het enige wat ik nu kan bedenken: me minder laten regeren door ‘wat als…’ en (daarom) vaker ja op dingen zeggen.

1 like

Dit klinkt heel goed!

  • Studie afmaken
  • Rijbewijs halen
  • Nieuwe baan vinden
  • Verhuizen
  • Voor het eerst buiten Europa gaan

^ dan zit het er financieel gezien wel op

Verder:

  • Spullen wegdoen
  • BFF’s vinden/werken aan bestaande vriendschappen
  • Stoppen met onzekerheid/onzeker gedrag
  • Beginnen met een sport
  • Vooruitgang in rouwverwerking (maar daar ga ik nog niet klaar voor zijn)
1 like