Lekker op de valreep:
- Gezonder/bewuster leven: meer water drinken en meer vegetarisch/biologisch eten.
- Meer offline zijn: ik ben in 2018 al flink geminderd met het constant online zijn, maar ik wil nog meer minderen. Vooral als ik lees en schrijf (of zelfs een serie kijk) wil ik geen afleiding hebben.
- Een beetje contrasterend met het punt hierboven, maar ik wil wat meer aan marketing doen voor mijn boeken. Het is zo ontzettend moeilijk gezien te worden als nieuwe auteur en ik wil graag boeken uit mogen blijven geven bij mijn uitgeverij, dus ik moet eigenlijk zelf ook wat meer gaan doen aan marketen. Als mijn boeken niet worden verkocht is de kans op een nieuw contract immers ook kleiner.
- Meer lezen. Of minstens net zoveel als in 2018 in ieder geval. En ook het liefst wat breder, dus meer genres en auteurs ontdekken.
- Zorgen voor een betere werk/privé-balans. Ik probeer al heel lang mijn dagen op mijn werk terug te schroeven, maar mijn manager heeft het liever niet. Ik werk nu 36 uur, maar met ook de deadlines ernaast voor mijn boeken (ik ben bezig met een tweede manuscript), het 2,5 uur reizen per dag en het recenseren van boeken voor mijn blog vind ik het af en toe best zwaar. Ik zou echt veel gelukkiger zijn met 4 dagen werken.