Goede voornemens en doelen

  • Sparen
  • 10 kilo afvallen, nu echt. Voel me doodongelukkig in m’n lichaam.
  • 3-4x per werk sporten (al is het naar even)
  • Vegetarisch of Vegan, iig poging wagen
  • 2 liter water per dag i.p.v. 1 beker drinken in 2 dagen
  • rijbewijs
  • stoppen ah to go uitgaven
  • nog beter voor mijzelf opkomen
  • familie en vrienden goede band behouden
  • relatie nog meer verbeteren
  • minder online
  • EHBO halen

En nog 1000 dingen…

1 like

Ik heb besloten een betere versie van mezelf te worden, wat betekent dat ik concrete doelstellingen voor mezelf ga zetten (niet per se omdat het straks een nieuw jaar is, maar het is handig voor de tijdslijn), moet sommige nog concreter maken maar globaal:

  • xx kg wegen voordat de zomer begint
  • minimaal 2x per week sporten
  • primaire focus leggen op werk het komende halfjaar in plaats van liefde en vrije tijd zodat ik mezelf op dat gebied goed en snel kan ontwikkelen
  • minimaal 250 euro per maand sparen + 150 euro per maand vakantie sparen
  • verhuizen naar een grotere woning in 2019
  • meer boeken lezen (moet ff een lijstje maken met wat ik gelezen wil hebben in 2019) ook voor ontwikkeling
  • niet meer dronken worden in het bijzijn van collega’s
  • alleen met mannen gaan als het serieus is, maar wil me meer op mezelf focussen dan op het vinden van liefde

Die laatste twee worden tricky :sweat_smile:

3 likes

Lekker op de valreep:

  • Gezonder/bewuster leven: meer water drinken en meer vegetarisch/biologisch eten.
  • Meer offline zijn: ik ben in 2018 al flink geminderd met het constant online zijn, maar ik wil nog meer minderen. Vooral als ik lees en schrijf (of zelfs een serie kijk) wil ik geen afleiding hebben.
  • Een beetje contrasterend met het punt hierboven, maar ik wil wat meer aan marketing doen voor mijn boeken. Het is zo ontzettend moeilijk gezien te worden als nieuwe auteur en ik wil graag boeken uit mogen blijven geven bij mijn uitgeverij, dus ik moet eigenlijk zelf ook wat meer gaan doen aan marketen. Als mijn boeken niet worden verkocht is de kans op een nieuw contract immers ook kleiner.
  • Meer lezen. Of minstens net zoveel als in 2018 in ieder geval. En ook het liefst wat breder, dus meer genres en auteurs ontdekken.
  • Zorgen voor een betere werk/privé-balans. Ik probeer al heel lang mijn dagen op mijn werk terug te schroeven, maar mijn manager heeft het liever niet. Ik werk nu 36 uur, maar met ook de deadlines ernaast voor mijn boeken (ik ben bezig met een tweede manuscript), het 2,5 uur reizen per dag en het recenseren van boeken voor mijn blog vind ik het af en toe best zwaar. Ik zou echt veel gelukkiger zijn met 4 dagen werken.
1 like
  • tandenstokeren
  • juist meer daten. Weer even wat nieuwe mannen ontmoeten en niet zo blijven hangen in wat voorbij is
  • wekker kopen en telefoon 's nachts in de woonkamer laten
  • sport vinden die ik leuk vind
  • actief bezig met weg krijgen van de wratten op mijn handen
1 like

Weet trouwens niet hoe ik twee berichten kan quoten, maar @Applepie weet je dat je hier twee keer gepost hebt?

1 like

Ik zag het inderdaad. Thanks voor het melden!

  • Meer zelfvertrouwen krijgen

  • Meer de deur uit gaan ook al heb ik daar soms geen zin in (dus minder bankhangen)

  • Hopelijk een groter appartement/huisje

  • Meer genieten

  • Positievere kijk hebben op dingen

1 like

Ik begin er toch ook maar weer aan:

Minder kattig zijn
Gezonder eten en meer bewegen
Minder geld uitgeven aan onnodige dingen (spullen of snacks)

1 like

Alleen nog maar schoenen kopen die écht lekker zitten. En de schoenen die ik nu heb en niet lekker zitten verkopen, of verbannen uit m’n leven

1 like
  • Gezonder leven: gezond eten, meer bewegen (heb me al ingeschreven bij de sportschool met m’n vriend!)
  • Minder chaotisch zijn; dingen opschrijven om ze niet te vergeten
  • 1x per seizoen grote schoonmaak en onnodige dingen naar de kringloop brengen of weggooien
  • Kleding en interieur dingetjes kopen omdat ik ze echt mooi vind, en niet alleen omdat het in de sale was
1 like
  • Meer rust & regelmaat. Was de laatste tijd een beetje overspannen en kookte bv echt nog maar 2 keer per maand of zo. Kwam ook niet aan opruimen toe dus dat wil ik echt veranderen, dan maar iets minder sociaal actief.

  • Mezelf meer professionaliseren als freelancer. Ben bezig met een nieuwe website maar ik moet ook gaan uitzoeken hoe het zit als ik naar België verhuis, qua zzp en belasting etc. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

  • Persoonlijke ontwikkeling. Ik wil nieuwe dingen blijven leren, door bijvoorbeeld cursussen of workshops te volgen. Van dingen in m’n vakgebied tot creatieve skills.

  • Een boek uitgeven. Dit is echt een droom die ik al als kind had, en stiekem nog steeds heb. Mag best een e-book zijn en gewoon in eigen beheer. Maar het hele proces lijkt me ook zo tof!

  • Veel nieuwe vrienden maken! Misschien een beetje krom icm m’n eerste voornemen haha, maar met mn verhuizing naar Antwerpen hoop ik daar ook weer een leuk netwerk op te bouwen!

2 likes

Was ook niet kut bedoeld hoor. Kwamen de doelen een beetje overeen?

Ja gelukkig wel! Ik Had het trouwens niet lullig opgevat. Mijn brein werkt soms niet even goed mee: ik vergeet heel veel en vaak :yum:

  • Vaker wandelen/fietsen
  • De kilo’s die ik aangekomen ben weer kwijtraken
  • Werk vinden & sparen
  • Cursus doen
  • 50 boeken lezen
  • Doorgaan met minder vlees eten
1 like
  • Volgend jaar wel oliebollen eten en champagne drinken
  • Vaker een boek lezen
  • Suits afkijken
  • Naar Berlijn
  • Iets doen met m’n spaargeld
  • Stage in Australie regelen
  • Duitse taal weer oppakken want m’n droomwerk bevindt zich in Oostenrijk
1 like

Ik kick dit maar even want ik moest ineens aan goede voornemens denken. Ik heb voor mezelf bedacht tot nu toe:

  • Wat gezonder leven
  • Beter met geld omgaan + sparen
  • Contract krijgen ergens
  • Proberen minder druk te maken
2 likes

Poeh waar zal ik beginnen… het zijn allemaal haalbare doelen en het wordt eens tijd dat ik ga doorzetten om de doelen te behalen :grimacing:

Afvallen
Sparen voor een vakantie
Huis afmaken
Sporten oppakken
Gelukkiger worden / aantal persoonlijke obstakels overwinnen.

2 likes
  • minder vlees eten
  • beter met geld om gaan
  • gezonder leven (meer bewegen, gezonder eten en wat kilo’s kwijt raken)
2 likes
  • geen wollen kledingstukken meer (nieuw) kopen
  • geen zuivel meer eten / drinken
  • lekker sparen
  • meer tijd voor mijzelf inplannen
2 likes

Grappig dit schreef ik vorig jaar
1 is zeker gelukt!
2 totaaaaal niet

Volgend jaar wil ik:

  • Opleiding met mooi cijfer halen.
  • Sporten weer oppakken. Vinden wat ik leuk vind.
  • Meer initiatief tonen in vriendschap en mn sociale leven
3 likes