Goede voornemens en doelen

Mijn bij elkaar geraapte 2026-lijst van dingen die ik wil doen:

• Naar een rageroom
  • Met de Eurostar naar Londen
  • 10 crea avonden/uitjes/workshops
  • Cinnamon roll recepten testen en de beste vinden
  • 10 postcrossing kaarten sturen
  • 3 keer naar een waddeneiland
  • 1 x per 2 weken administratie-avond houden (niet voor belastingdingen, maar verjaardagskaarten/weekmenu/boodschappenlijstjes/plannen/uitgestelde appjes beantwoorden)
  • 6 keer escaperoom/pubquiz
  • Minstens 2 x per maand met mijn afvalgrijper op pad
  • Vrijwilliger zijn tijdens event/festival
  • Mijn screenshots uitzoeken
  • Een nieuwe favo snack bij de snackbar ontdekken

En nog wat maand-challenges om eens te kijken hoe goed ik het vol kan houden:

• Op weekdagen 22u naar bed en slapen
  • Geen lunch kopen op werk (dus meenemen van huis)
  • Maand zonder chips
19 likes

Vind dit hele leuke plannen/doelen!

Alvast inspiratie voor nieuwe favo snack: viandel speciaal of een crizly met satésaus!

1 like
  • Meer investeren in vriendschappen. Ik heb het afgelopen jaar heel wat leuke nieuwe mensen leren kennen, maar ik ben een ramp in vriendschappen onderhouden. In 2026 wil ik beter worden in antwoorden op berichten en wat vaker initiatief nemen om leuke dingen te plannen.
  • Minder schermtijd en dan vooral minder doomscrollen. En al zeker niet meer waar mijn kinderen bij zijn. We hebben vorige week een apparaatje/koelkastmagneet gekocht waarmee je alle social media apps in één tik kunt uitschakelen. Ik merk dat dat super goed helpt. De komende tijd wil ik dat mijn social media apps standaard “uit” staan, zodat ik naar de magneet moet gaan om ze terug in te schakelen.
10 likes

Sorry moest mijn like hiervoor intrekken

11 likes

Hier hetzelfde doel en vast een brick aangeschaft ervoor!

Mijn jaardoelen

• financieel inzicht terug krijgen (inkomsten, uitgaven, verbouwingskosten, nieuw hypotheekadvies)
  • ‘when I die’ document maken
  • noodpakket maken
  • ontspullen in huis (twee jaar niet gedaan)
  • 2 specifieke fotoboeken maken
  • 30 resterende verbouwingsklusjes doen
  • digitale orde (foto’s, mappen, back ups, password manager, email, NAS uitzoeken en instellen etc.)
  • core kracht herstellen na keizersnede
  • telefoonverslaving aanpakken
  • verder met mijn taalcursus

Ik beschouw het ook niet meer als vage ‘goede voornemens’, waardoor ik uiteindelijk vergeet, maar echt als jaarplannen met kwartaalincheckmomenten, net als bij mijn werk. Toch gek dat ik voor mijn werk bovenop de voortgang van de plannen zit maar prive zo weinig daar op stuur.

En daarnaast leuke bucketlist ideeen:

• stilteretraite
  • 5 verschillende dates (concert, film, theater, museum, uit eten)
  • de kinderen uit logeren laten
  • een dag alleen shoppen
  • een dag alleen een lange wandeling
  • weer mijn muziekinstrument van vroeger erbij pakken
  • een patroon breien
  • een brood bakken
  • familie in het buitenland bezoeken
  • zelf rijden in onze camper
8 likes

Ja de viandel zit al in mijn snackroulatie, net als de loempidel :heart_eyes: de Grizly ga ik proberen, ben benieuwd.

@vitaminwater haha terecht. Maar sinds er minder zout in de chips zit ben ik steeds teleurgesteld dus ik ga ervoor om chips weer meer te waarderen na die maand

4 likes

Waar koop je de loempidel? Ik ben al 4 jaar opzoek naar een.loempidel! Pre corona echt bij elk festival te vinden, maar voor mijn gevoel nu geheel verdwenen :frowning:.

2 likes

Leuke doelen! Hoe pak je die administratie avond aan?

2 likes

Ze zijn echt schaars he!! Weet niet of je heel blij gaat worden van dit antwoord haha, of dat ‘t een tripje naar het Noorden wordt, maar in Heerenveen (Hennie Ris) en Groningen (Cafetaria Koning) hebben ze ‘m in ieder geval

@cappuccino ik moet t nog een beetje uitdenken, degene bij wie ik t zag deed het elke dinsdag echt in een café maar dat ga ik denk ik niet doen.

Ik heb t afgelopen jaar weer een fysieke maandkalender gehad en dat werkte heel goed. Vooral omdat ik zo in een oogopslag alles kon zien. Dus ik denk dat ik daar mee ga starten, die invullen voor de komende weken en op basis daarvan plandingen? Verjaardagskaarten alvast schrijven, rondje online kijken of dingen die ik wil hebben in de aanbieding zijn, boodschappenlijstjes maken.

Nu ik dit allemaal zo typ moet ik er denk ik wel even een structuurtje in aanbrengen haha. En dat ik niet ĂĄl mn appjes ga uitstellen naar 1 keer in de maand dan heb ik weinig meer te plannen denk ik na een tijdje :joy:

3 likes

Klinkt wel echt super handig. Ik ga er eens over nadenken of ik het (op welke manier dan ook) voor mezelf werkbaar kan maken.

Dacht zelf al wel om 1x per maand in te plannen alle “open eindjes” af te handelen. Als ik nu denk aan wat ik uitstel is dat bv douchestrip vervangen, pakketje wegbrengen, maar ook dingen die ik screenshot of in mn mailbox laat staan voor ooit. Goeie om daar in elk geval wat toekomst dingen zoals die verjaardagskaartjes aan toe te voegen.

En laat vooral weten hoe je eerste keer ging, ben benieuwd!

1 like

Ik heb ook een fysieke kalender gekocht. In de keuken gezet, naast het koffie apparaat. Ik wil nu elke zondag gewoon even alle afspraken vanuit mijn telefoon zo voor de komende twee weken opschrijven en hoop dan dat het iets overzichtelijk wordt.

Verder: een vast sport regime
Vaker een dagje voor mijzelf vrij nemen
Meer sparen
Ontspullen

4 likes
  • een baby in leven houden
  • beter worden in schaken (niet heel smart geformuleerd maar ik weet nog niet wat een realistisch doel is qua rating)
7 likes

Ik deed voorheen elke maandagavond met een kop thee even mijn e-mail doornemen/ordenen, post wegwerken, rekeningen betalen, appjes beantwoorden, uitgaven bijhouden. Juist doordat ik het toen 1x per week deed was ik met een halfuurtje wel klaar. Nu heb ik echter dit al maanden niet gedaan. Misschien ga ik het ook weer gewoon inplannen.

9 likes

Mijn fietsbanden regelmatig oppompen!

8 likes
  • drie hoofdstukken van mijn proefschrift af schrijven
  • 20 klusjes in huis, waarvan hopelijk in ieder geval mijn voortuin aanpakken
  • 2x per week krachttraining doen
  • schermtijd op mijn telefoon minimaal halveren
3 likes

Iedereen ook alweer druk bezig met Finch? :wink:

2 likes

Ik heb een ‘26 in 2026’ lijst gemaakt met o.a.:

• geen notitieboekjes kopen voor de oude zijn opgemaakt
  • al m’n nagellak een keer op doen
  • 25 boeken lezen
  • alle spellen in huis spelen
  • 12 nieuwe gerechten/recepten proberen
  • make-up cursus volgen
  • iets leuks met bday doen
  • spaardoel: x euro
  • huis kopen
  • elke maand een ‘administratie dag’
  • elke maand iets nieuws leren. Ik wil elke maand een “project” op me nemen. Bijv me verdiepen in een taal of cultuur, (beter) begrijpen hoe de geopolitiek werkt, alle landen op de landkaart kunnen aanwijzen incl hoofdstad, een bepaald onderwerp voor m’n werk, mn korte termijn geheugen trainen etc
  • telefoon vaker weg leggen
  • oefeningen doen voor strakker lichaam
  • op gewicht blijven onder X kg
  • gemiddeld 10.000 stappen per dag
  • 10% meer km hardlopen dan vorig jaar
9 likes