Grappig dat de laatste post van dit topic 1 januari was, toen wisten we nog niet wat voor shitshow 2020 allemaal zou worden haha. Hebben jullie nog doelen of voornemens voor 2021 of beginnen jullie er maar niet aan?
Ik heb wel nog voornemens, maar wel veel dichter bij huis eigenlijk.
- Minder plastic gebruiken
- Minder voedsel weggooien
- Elke maand een nieuw recept koken
- Liever voor mezelf leren zijn (ok ik walg zelf van deze zin, klinkt heel erg zelfzorg, maar ik bedoel dit meer met de taal die ik tegen mezelf aansla enzo)
Mijn voornemens:
- 100% voor mijn eigen bedrijf gaan (ik heb een eigen bedrijf, maar doe dit nu nog naast 24 uur in dienst)
- Geen telefoon meer voor het slapen gaan, maar mijn boek lezen als ik niet kan slapen
- Hopelijk nog 1 laatste grote reis (naar familie in USA) nu onze dochter nog niet leerplichtig is.
Blijven doen:
- 3x in de week sporten
- Minder frisdrank (beperken tot het weekend)
- Gezond eten
Dit is allemaal gelukt/gebeurd! Behalve minder op mn telefoon zitten. Wil echt minder online zijn/schermtijd verminderen. En ik wil blijven hardlopen. Verder moet ik nog even denken.
Edit: oh ik ben ook nog eens gestopt met roken terwijl dat niet eens een voornemen was. Oh misschien wel trouwens maar dan heb ik heel snel gefaald.
Voornemens:
- minder aantrekken wat andere wellicht zouden denken over me
- mee blijven doen met niet meedoen aan fast fashion en onnodig shoppen/duurzamer leven/veel plantaardig eten
Blijven doen:
- veel hardlopen (zie sportdoelen) en sporten
- goed voor hond zorgen
- borduren ipv op internet âhangenâ
Leuk!
Vorig jaar schreef ik dit voor 2020:
bewuster herinneringen maken met gezin
minder op mijn telefoon zitten
meer boeken lezen
2021:
Gezonder leven en zwangerschapskiloâs kwijt
Minder op mijn telefoon
Meer boeken lezen
Afstuderen en uitvogelen wat ik verder wil gaan doen
Een eigen paleis creëren
De schade van 4 klote jaren nog verder herstellen
Blijven bewegen en afstand houden van mensen die zich niet aan de regels houden
En verder niks want ik wil mijzelf niet teleurstellen i.v.m. corona.
Een tip aan iedereen: het helpt om concrete doelen te stellen. Dus niet âgezonder levenâ of âmeer lezenâ, maar bijvoorbeeld âdoordeweeks geen snacks in de avondâ en âminstens 1 boek per maand lezenâ. Dat maakt het âechterâ en makkelijker te behalen (ik moet het zelf ook beter toepassen hoor, haha).
ja maak ze lekker SMART!! haha
Nee ik had de intention-behaviour gap in mân hoofd maar volgens mij is dat weer iets anders.
3x per week sporten
Rijlessen nemen
Hopelijk een baan vinden waar ik iets meer langetermijnperspectief heb
Als het coronawise weer kan de camino lopen vanuit Portugal
Verder vooral chillen en leuke dingen doen, word nu al moe van deze lijst
Oh ik wil ook de camino lopen!!
Oh wat grappig dit terug te zien. Helemaal vergeten dat ik dit had gepost. Dat eerste is echt goed gelukt! Ben het zelfs op het werk gaan doen en nu doen andere vestigingen het ook. Dingen kopen die ik niet nodig heb is mislukt⊠Ben nogal
gevoelig voor make-up, schoenen en kleding. Dit jaar wel echt weer proberen. Die laatste lukt met fases⊠En wil ik ook komend jaar weer doorzetten.
Verder weinig voornemens voor 2021. Ik hoop alleen dat we snel gevaccineerd zijn, naar festivals kunnen en eigenlijk dat alle andere gezellige dingen weer kunnen.
Dit was vorig jaar.
Opleiding ben ik voor gezakt maar heb ik gelaten omdat ik iets beter heb gedaan: namelijk gesolliciteerd naar een betere functie en gekregen.
Sporten is ook wel goed gegaan
Spciale contacten ondanks corona ook wel oké al snak ik ernaar dat het weer normaal wordt
Dit jaar wil ik twee dingen: meer schilderen en minder smartphone/social media
Ik zie dat ik heel slim was geweest door vorig jaar géén nieuwe voornemens te plaatsen hier. Desondanks waren mijn doelen: master halen, baan vinden, uit huis gaan. Kan ze allemaal afvinken!
Volgens jaar wil ik:
- minimaal 1 klassieker per maand lezen
- minstens 1 keer per week een recept volgen ipv de experimenten die ik nu kook
- geen nieuwe plastic producten kopen waar een duurzaam alternatief voor is
- een hunebed zien, ik praat er nu al 3 jaar over en ik ben nog steeds niet in Drenthe geweest.
Hahahaha, ja, dat is in de soep gelopen. Misschien volgend jaar
Oh handig dit topic, ik vergeet altijd wat mijn goede voornemens waren.
Geld sparen is gelukt! Door het wegdoen van de auto, en het ineens volledig uitblijven van andere reiskosten waardoor ik elke maand mijn gehele mobiliteitsbudget kreeg uitgekeerd Afvallen is ook gelukt (maar ja het zit er ook weer aan dus ja). Dry january is ook gelukt, maar daar heb ik achteraf echt spijt van, domste idee van 2020.
De drie positieve dingen van de dag opschrijven heb ik ongeveer een maandje volgehouden, maar merk dat het wel heel goed werkt (ga met een fijner gevoel slapen, en het is echt leuk om te terug te lezen). En misschien wel het belangrijkste, oriënteren op de arbeidsmarkt heb ik echt niets aan gedaan. Deze komt er voor volgend jaar wel op, maar ik ga hem wel wat concreter formuleren.
Zie trouwens dat ik wel allerlei doelen die ik voor 2019 had gehaald heb. HmmâŠ
rip al deze doelen