Grappige uitspraken van kinderen

Mijn nichtje bij het zien van 6 echofoto’s van mijn baby (zo’n rijtje foto’s aan elkaar): ‘Mooi hoor, 6 baby’s!’

35 likes

Mijn dochtertje zag op vakantie ‘allemaal kleine croissantjes’ lopen! Bleken het fazantjes te zijn :’)

Oh en ze heeft de neiging om heel hard dingen te roepen die ze ziet. Zoals laatst in de stad bij een enorme hond: mama kijk! Die hond heeft een hele grote piemel! Ja dat klopt kind, dank je.

23 likes

Zo grappig al die uitspraken, dat lijkt me ook zo leuk aan eigen kinderen. Al moet ik eerst nog wachten tot de baby er is en dan nog tot hij gaat praten haha.

1 like

Toen ik een kind van 7 vroeg of ze een liefje had zei ze ‘ja al 2 jaar!’. Toen zei ik iets over mijn vriend en keek ze heel verbaasd ‘heb jij een vriend?! Die zal wel heel lelijk zijn dan’. Haha euh thanks :joy:

7 likes

Ik vind het eerlijk gezegd best erg dat een kind van 7 al zo denkt

3 likes

Mijn neefje van 3 wil brandweerauto worden. Hij houdt dit ook erg hardnekkig vol: bedoel je geen brandweerman? “NEE AUTO”.

Oké.

27 likes

Om 5 uur was ik klaar met werken: “Ik ga nu weg.”
meisje, bijna 3 jaar: “Oh waarom dan? Ga je naar werk?”
“Nee dit is mijn werk, juf zijn is mijn werk. Ik ga nu naar huis.”
“…:face_with_raised_eyebrow:

Soms ben ik echt benieuwd wat kinderen denken.

18 likes

Haha, volgens mij denken heel veel kinderen dat je als juf/meester verder geen leven hebt! Mijn broertje had als kleuter ook een keer een heel verhaal over dat de juf als zij naar huis gingen ging slapen in de poppenhoek enzo. En een oppaskindje van mij is een keer een hele dag van slag geweest toen ze mij in de stad tegenkwam, want ik bestond in haar beleving niet buiten haar huis :sweat_smile:

12 likes

Ik snap het wel. Vroeger wilde ik ook altijd sirene worden… mooie droom had ik :’) Snap nu pas waarom m’n zus (6jr ouder) me altijd uitlachte.

17 likes

Haha ja gek is dat he! Ook als ik vertel over mijn vader en moeder hebben sommige kinderen ook zoiets van: ‘heb jij een vader en moeder??’

7 likes

Haha ja maar dat had ik ook bij docenten toen ik op de middelbare zat hoor, dat ik het echt vreemd vond dat zij een leven hadden buiten de school. Dat ze kinderen hadden of dat je ze tegen kwam op het terras ofzo.

1 like

Denk dat mijn neefje daar met zijn strot ook wel talent voor heeft :thinking:

1 like

M’n vriend heeft steeds minder haar. Inhammen worden langzaamaan groter, haren dunner en kale plek steeds meer zichtbaar. Iedereen pest hem daar een beetje mee en daarom spuit hij droogshampoo voor brunettes op z’n hoofd. Jaja, want de kleur verhult het een beetje. Hij vindt het namelijk verschrikkelijk dat het gebeurt.

Anyway we waren oppassen op neefje + nichtje en m’n vriend trekt de schoenen van m’n nichtje (toen net 3) aan. Ze zat op een trapje en hij moest een beetje omlaag bukken om de rits van haar laars dicht te doen. Zegt ze ineens; ‘heeee ome naam jij hebt bijna geen haren meer hè’. Hahaha in your face.

15 likes

Zo zei een leerling tegen mij “hehh maar hebben docenten dan instagram?!!?!?”

2 likes

Mn neefje van 3 zag J naakt toen ik haar verschoonde (gefascineerd door poep). Dus hij zegt: ‘waar is dr piemeltje nou?’ Dus soort van uitgelegd dat ze dat niet heeft omdat ze een meisje is en wat ze dan wel heeft… En vroeg hij het weer. Nogmaals beantwoord maar toen liep hij maar beteuterd weg, snapte dr niks van😅

6 likes

Hahahahahhaha gehaktbal

1 like

“Vloeistoffffff, wil jij een bmw voor mij kopen?” - Kind, 2 jaar
“Vraag maar aan je vader.”

Kind luistert niet dus ik zeg: “Heb je bananen in je oren?” (sorry niet zo pedagogisch verantwoord, I know)
“Nee bitterballen.”
:sob: :woman_facepalming:t2:
“Ik denk een heel bittergarnituur.” (dit ook niet maarja)

16 likes

Niet een verhaal van een kind uit de omgeving, maar van mij toen ik jaar of 2/3 was.
Vroeger spaarden we van die magneetjes die je bij yoghurt kreeg. Ik vond het echter erg leuk om die magneten naar de koelkast te smijten terwijl mijn moeder aan het bellen was. Zij vond het natuurlijk alleen maar irritant en stuurde me weg uit de keuken. Half uur later mocht ik weer terugkomen. Volgens mijn moeder ging ik toen met mijn benen over elkaar op de stoel zitten en zei het volgende:
"Toen opa en oma een kind kregen, wilden ze een goed kind, maar toen kregen ze jou. "

Ben inmiddels gelukkig niet meer zo sassy.

32 likes

Mijn zoon van 3 zei: mama ik heb een kleine piemel en papa een grote he? Mama niet!
‘Nee klopt, wat heeft mama?’
Zoon op geruststellende toon: “oren, haren Een neus en tandjes!”

26 likes

Hahaha wat, als je kind zoiets zegt denk je volgens mij echt ‘waar heb ik dit aan verdiend’.

Ik was vroeger ook echt bijdehand, ik was 3 en zat bij mijn moeder voor op de fiets. We vertrokken bij mijn oma en zij zei ‘gaan jullie nog naar de bieb?’ Dus mijn moeder reageerde zo van ja gaan we nu heen, en ik ook ja!!! En toen zei ik toen we het hoekje om gefietst waren: ‘Mama, kan oma geen bibliotheek zeggen?’.

29 likes