Grappige uitspraken van kinderen

Er is een Jip en Janneke-verhaal waarin J&J vier ijsjes achter elkaar eten en Jannekes moeder zegt, als ze daarachter komt, “Wat een schandaal!”. Die hebben we vrij vaak gelezen en we hebben ook een plaat met luisterverhalen waar-ie op staat.

Vanochtend hoorde ik mijn kind ineens uit de woonkamer roepen “Wat een sandaal! Wat een sandaal dat ik dit allemaal op moet ruimen!” :joy:

48 likes

Wat LIEF dit!

2 likes

Ik heb hem al op mijn dochters verjaardaglijstje gezet. Vind het echt iets voor haar nu ze bijna naar school gaat, lijkt mij heel gezellig en goed

2 likes

Heeeeel herkenbaar. Hier nu 2 weken groep 2 en alles is “wojoooow” “bro” en “holy moly”. Vind het zo gek om te horen uit de mond van m’n kleuter :joy:

6 likes

Hahah dan glijden de aardappeltjes zo door je keel.

1 like

Hahaha ja hier ook :rofl:

3 likes

Wij waren gisteren naar een ‘krokante’ markt.

2 likes

Niet echt een uitspraak maar wel geinig. Wij luisteren eigenlijk zelden kindermuziek en onze dochter heeft daardoor een wilde muzieksmaak. Laatst zei ze: Mama, kun je wopnang gangnam style opzetten. En ze ‘zingt’ dan mee haha zo grappig. En laatst vroeg ze om het piratenlied. Ik wist niet wat ze bedoelde en scrolde door mijn playlist. Ze bedoelde dit Dschinghis Khan (song) - Wikipedia

Haha, dit luisterde mijn moeder altijd en ja, daardoor staat het in mijn playlist xD. Weet alleen niet hoe ze op piraten komt :woman_shrugging:

2 likes

Als onze jongste (2,5) bijvoorbeeld iets laat vallen, zegt ze “sorry” en dan zeggen wij “kan gebeuren” of “geeft niets”.
Als wij sorry tegen haar zeggen, maakt ze hier een samenvoeging van: “niet gebeurd”

18 likes

Zo schattig!

Wij zeggen ook vaak “kan gebeuren”. Mijn kind zei het rond die leeftijd vaak alvast zelf: “sorry, kan gebeuren” :joy::heart:

5 likes

Mijn dochter van 2 kan niet niet zoveel woorden als ‘hoort’ volgens mij. Maar ze snapt alles, is super lief en slim dus ik maak me er verder geen zorgen over. Ze kan zich wel goed uitdrukken en heeft veel woordjes in een eigen soort taal die in inmiddels ook een beetje begrijp. Bijvoorbeeld “pieps!”.
Mama pieps pieps!! en dat moet ik kijken, 9 vd 10 keer is het dan een miertje of vlieg. Die heten pieps. Vind het zo schattig ook hoe lief ze alles uitspreken he. Zou dat eigenlijk moeten opnemen.

Ook is ze heel erg in de fase van “mij” . Ook ivm haar grote zus. Laatst met poepluier verschonen, wil ze hem zelf in de luieremmer weggooien en zegt ze: “Dag mij!”

3 likes

Bij ons in de familie is de regel dat kinderen om 15.00 uur een ijsje, koekje of snoepje mogen. We hadden het over wachten tot het 15.00 uur is. Zegt mijn zoontje van 3,5 tegen mijn zus: ik moet altijd heel lang wachten, want onze klok gaat heeeel langzaam!

Ik tegen dezelfde zoon: ga je mee op stap? Hij: nee. Ik: waarom niet? Hij: ik wil niet op stap ik wil met de bakfiets!

Heeeeeerlijk dat alles letterlijk nemen.

Hij zei laatst ook: ik kan met papa en (naam broertjes) naar de speeltuin gaan. Dan kan jij lekker schoonmaken!

En tegen mijn man: ik ga met mama en (naam broertjes) bij oma spelen. Dan kan jij thuis huilen!

1 like

Ik paste even snel m’n nieuwe hardloopshirt en legde onze jongste (2,5) uit dat dat shirt is om in te rennen.
Zij: “jij niet weg!”
Ik: “nee ik ga nú niet rennen, dan ben jij alleen thuis. Dat kan toch niet”
Zij: “nee ikke klein”

7 likes

Mijn jongste dochter van 1,5 begint woordjes te zeggen. Nu zegt ze vooral nog dingen als mama, ijs, ja/nee, aai, en zus als ze haar grote zus bedoelt, super schattig. Vindt vooral mijn oudste heel erg leuk natuurlijk. Die ging wel papa even geruststellen: ‘ze zegt nu mama en zus, maar ze gaat ook wel papa zeggen hoor pap! Dat komt echt vanzelf wel.’ :joy:

14 likes

Bij het zwembad waar m’n kleuter zwemles krijgt hangt een poster met reclame voor zeemeerminzwemmen. Dat kun je dan doen als ze een A en B diploma heeft.

Dochter net; mama… als ik m’n zwemdiploma’s heb, ben ik dan een zeemeermin? 🥹

15 likes

Mijn dochter begint nu met woordjes en ik moet soms zo lachen.
Een pinguïn is een pingping en Siepie is piepie :rofl:

9 likes

Ooohhh :heart:

2 likes

Ik: “als je op school op de laptop mag, gebruik je dan ook een muis?”
Dochter: “een muis? Nee, wij hebben een bij”

Later zag ik dat het programma wat ze doet wordt ‘uitgelegd’ door een bij. Ze kent het hele fenomeen muis niet haha

18 likes

Wat schattig hahhaha

3 likes

Mijn 4 jarige noemt de helft van de tijd de pinguïn nog steeds pinpin,
door dat nummer van de lawine boys is een zebra vaak ook nu zebrabra.

Maar toen ie 2 was keken we op mijn telefoon sporadisch samen panda filmpjes, en als hij dat wilde zei hij: panpan.

Inmiddels is een filmpje op telefoon of tablet sowieso panpan. Hij denkt dat de YouTube/netflix/disney app gewoon zo heten. Dus als we lang in de auto moeten zitten ofzo vraagt ie vaak of ie panpan mag kijken :sweat_smile:

2 likes