Grappige uitspraken van kinderen

Toen ik vandaag aan mijn dochter vroeg of mij wat wilde aangeven kwam ze het brengen en zei ze “alstublieft, mijn koningin” gevolgd door een diepe buiging.

Waarschijnlijk krijg ik morgen weer een grote bek en ben ik heks maar hey, was wel effe leuk!

13 likes

Kijkt zij toevallig bluey? Ik keek gisteren even mee met mijn kind en daar was een aflevering over dat de moeder een koningin is en bluey een lakei incl dit soort uitspraken.

Mijn kind neemt heel veel er uit over, incl dat de slaapkamerdeur niet te ver open of dicht mag want anders “kan blaadje er niet doorheen” (moesten we terugzoeken in bluey: een wandelend blad waar bluey kennelijk mee speelt)

5 likes

Ja, kijkt zij! Maar dat heeft ze al een tijdje niet gekeken (ze heeft wel zo’n beetje alle afleveringen al eens gezien). Ik denk dat het mede komt omdat ik haar wel eens sarcastisch “kleine koningin” noem :joy:.

Maar het klopt wel dat ze daar vaak opmerkingen van over neemt. Net als toen we bij het restaurant wilde betalen en zij riep:
“OOOOH CAN WE GET THE BILL?!”
Waarop wij moesten zeggen: “bluey, inside voice!”
En zij het op een zachte toon herhaalde.

5 likes

Dag naar de dierentuin geweest met dochter van bijna 3 en baby van 3 maanden. Allebei heel moe op de terugweg en aan het huilen. Opeens zegt mijn dochter tegen haar broertje : Nu moet je even stoppen met huilen, nu ben IK aan de beurt op de huilen🤣 en elke keer als hij dan even stil was begon zij. Echt een verschrikkelijke terugweg maar wel een grappig moment

12 likes

Kom net beneden, nichtje (5) is hier en ze wilde iets anders gaan doen dus moest van oma even haar spullen opruimen. Zegt ze ‘’ Ja dit kan hier, dat kan daar ik ben er ook helemaal klaar mee, met die rotzooi ‘’ :joy: Zo’n volwassen uitspraak voor zo’n klein meisje :joy:

2 likes