Ik had vandaag mijn laatste dag op werk en ik had chocolade gekregen. Zegt een peuter: “Ben jij jarig?!”
Dus ik zeg: “Nee ik heb deze gekregen want ik ga weg. Ik ga nu bij andere kindjes juf zijn en niet meer hier.” Lekker vaag ook maar je moet wat
“Oh…”
1 minuut later: “Jij bent jarig!”
Zit in het vliegtuig naar vakantie
Mijn dochter is jarig
Na een hele turbulente vlucht gingen mensen (ja erg) klappen na het landen
Dochter: oh mama wat leuk die mensen klappen allemaal omdat ik jarig ben
Dochter van 4
Spaanse mevrouw zat tegen ons te praten en had het over de zandstorm Calima uit de Sahara
Ze kon geen Engels dus was alleen maar Spaans praten en af en toe Calima, Calima !!!
Dochter: nee gekkie ik heet geen Calima. Ik heet gewoon Floor
Keek een film met mijn nichtje van 6. Toen er een spannend stukje kwam pakte ze mijn hand en zei: als je het eng vindt mag je wel in mijn hand knijpen hoor, je hoeft echt niet bang te zijn. Ik ben dat ook niet!
Ondertussen keek ze zo:
Hier vraagt hij altijd of ik nog kapot ben.
Ons zoontje zat bij me op schoot en vertelde dat hij later een papa wordt en zijn zus een mama.
Dus ik zeg: ‘wat leuk! Dan word ik een oma! En weet je wat papa dan wordt?’
Kijkt hij me dood serieus aan: ‘ja. Een tafelkleed!’
We gingen naar de kinderboerderij en daar verkopen ze ook ijsjes. Dus natuurlijk de vraag of ze een ijsje mocht. Is het niet wat te koud voor een ijsje?
“Ja maar Chesirecat! Als het zo koud is smelt het ijsje niet dus dat is alleen maar handig.”
Tegen die logica kon ik natuurlijk niet op dus ze kreeg een ijsje.
“Mam, wat wil jij eigenlijk worden later?”
Ik herinnerde me vandaag dat een jongetje waar ik vroeger oppaste graag nijlpaard wilde worden als hij later groot was
Mijn oppaskindje wilde spook en hond worden haha.
Zoontje had z’n (net verschoonde) bed ondergespuugd. Alles zat in de was dus even met wat losse doeken opgelost want hij moest een dutje doen.
Tot grote peuter-verontwaardiging natuurlijk.
“Dit is geen bed mama!”
Onze dochter wil al heel lang flamingo worden. Ze oefent met staan op 1 been en eet kroepoek omdat daar garnalen in zitten En dat eten flamingo’s ook😂
Tijd terug waren we bij de dierentuin en toen stond ze heel lang te kijken bij de flamingo’s. Komt ze naar me toe, heel verbaasd, en vraagt ze: ‘waren dit dan ooit allemaal mensen mama?’
Ik moet er nog steeds zó hard om lachen. Zo onschuldig
“Wat wil je later worden?”
“Vierendertig”
We fietsten langs het spoor en dreumes vond het jammer dat er niet zoveel treinen voorbij reden die dag. Ik vertelde hem dat dit was vanwege corona, veel mensen blijven thuis enz. Ok, kind was tevreden met mijn antwoord. We fietsen verder en ineens valt zijn kwartje: “Trein heef beetje corona!”
I van 2 jaar speelt verstoppertje:
1, 2, 3, 4, 5, seks, 7, 8, 9, 10! Ik kom!
Liepen een rondje door het park, verderop was een man zonder shirt yoga aan het doen. Zoontje schreeuwt vervolgens over het grasveld:
“Kijk mama! Meneer wordt wakker!! Kijk mama! Meneer heeft witte trui aan!!”
Mijn man en kinderen hebben mij vandaag voor het eerst afgezet in de binnenstad. Ik werk nog maar pas in de winkel daar, dus mijn zoontje vroeg wat ik ging doen. Ja mama gaat werken en ik stapte uit. Toen hij me weg zag lopen zei hij heel verontwaardigd: dat is niet werken papa, dat is winkelen.
Hahaha. Ik lach hier veel harder om dan zou moeten.
De laatste dagen ben ik behoorlijk moe, maar mijn zoontje heeft in de avond nog zoveel energie. Ik lag na een dag werken eventjes op de bank met buikpijn, maar hij wilde dat ik meeging naar boven. Ik zei nee ik heb echt buikpijn wil even liggen. Zegt die, maar je voeten doen geen pijn! echt bijdehand.