Grappige uitspraken van kinderen

Mijn vriend wilde iets uitknippen en toen zei ik dat ie het eerst moest uittekenen. Zijn reactie was: ik ben toch geen mongool?!

Eenmaal klaar zag het er goed uit dus ik zei tegen M (3 jr) “dat heeft papa mooi geknipt he?”.

Zegt ie doodserieus: ja, wij dachten dat papa mongool was toch?

96 likes

Mijn zoontje van 4, was samen aan het tekenen met zijn zusje. En mijn man en ik praten over een aantal dingen. Wil ik weglopen, zegt mijn man wat ben je toch een lekker ding.

Hoor ik mijn zoontje zeggen ‘Nee geil!’
Mijn man en ik keken elkaar aan en moesten lachen. Vooral toen we door hadden dat hij de gele kleur stift bedoelde en die aan zijn zusje liet zien.

20 likes

Sorry voor het antwoord op een super oude post haha

Mijn oppaskinderen waren ooit van plan het lelijkste mens ooit te tekenen en je kunt het wel raden: mijn haarkleur, ogen, vorm hoofd, bouw, alles. Als je hem naast mijn foto zou zetten zou je denken dat ze geweldig na kunnen tekenen :joy:

5 likes

Hardop gelachen hahah.
Weet je kind dan wat “mongool” is eigenlijk, vroeg ik me nog af :’)

Nee weet ie niet, denk dat hij ons gewoon napraat. Laatst zag hij een liliputter en toen bleef hij heeeeel lang kijken. Toen ik vroeg waar hij naar keek, zei hij dat die “jongen” een heel groot hoofd had.

Volgens mij ziet hij nog niet echt dat mensen “anders” kunnen zijn. Hij ziet bijv ook geen verschil tussen zichzelf en z’n half Nederlandse neefjes (met bruin haar) of mijn Nederlandse zwager.

1 like

Ik hoorde een grappig verhaal, iemand was aan het oppassen op een meisje van 4 en die wilde snoep in de supermarkt. Dat mocht niet, dus fluisterde dat meisje met een duivelse blik in haar ogen : als je niet dat snoep voor mij koopt, kan ik heel hard gaan gillen dat weet je he?

16 likes

M’n zoontje was gisteren voor het eerst op het kinderdagverblijf op het potje geweest, dus hij mocht daar ook een sticker uitzoeken.
Toen m’n vriend hem ging ophalen wilde hij natuurlijk heel trots die sticker laten zien.
Vraagt ie aan m’n vriend wat er op de sticker staat.
Mijn vriend gaf blijkbaar het goede antwoord (ter info, een smiley), want zoontje keek heel trots en goedkeurend naar hem en zei: “goedzo papa, dat is inderdaad een smiley”.

28 likes

Hahaha jouw kind is echt geniaal​:sweat_smile: ook over jullie konijn. Zo droog :joy:

3 likes

Ik kwam uit de douche en had zeg maar down under al een paar dagen niet geschoren, kijkt mijn dochter van bijna 3 er naar en die vraagt heel droog, heb jij hagelslag??

66 likes

Nichtje van 3 tegen mijn baby zoontje: ‘je bent zo lief, ik moet er bijna van huilen.’

:sob::sob::sob:

26 likes

Hahahha die dochter van jou! Mijn dochter van ook bijna drie. Zei over mijn schaamhaar pluk, ieuw mamma wat is dat? En begon er aan te trekken. :pensive:
En toen zei ze, mag ik er een knipje in doen? En haalde knipjes. Ja toen was het tijd om bij te werken. :see_no_evil:

13 likes

Oh nog een leuke. Ik ben mijn baby aan het voeden (borstvoeding) en nichtje komt er bij staan.

Nichtje: wat doet hij nou?
Ik: hij drinkt uit mijn borst. Als een mama een baby’tje heeft gekregen zit er melk in haar borsten en kan de baby daar van drinken.
Nichtje vervolgens tegen de baby: doe maar goed drinken! Zuig het er uit! Goed zuigen! Hard zuigen! ZUIG HET ER UIT!

68 likes

Middelste dochter zegt dit:

Mamma je hebt nu een grote buik. Maar ook een grote kont gekregen. Krijg je nu ook een groot hoofd net zoals de buik?

Thank God van niet. :see_no_evil:

12 likes

De oudste van vier jaar zag de echo foto’s van baby nummer vier. Dat is zo’n lange rits aan foto’s (7 stuks). Vraagt hij wat dat is? Dus ik zeg dat zijn echo foto’s van de baby in de buik.

Zegt hij: jeetje mamma wat veel baby’s in de buik zeg! Dacht hij dat elke foto een baby is en die in mijn buik zitten :rofl:

20 likes

Een kindje dat hier sinds kort als vluchteling is gekomen en op school druk bezig is met Nederlands leren:

“Moeten Nederlandse kinderen ook naar school?”
“Ja, natuurlijk.”
“Maar waarom? Die kunnen toch al Nederlands?”

En een beetje in hetzelfde straatje, deze vraag van een Islamitisch meisje:

“NoyraSoturi, eet jij weleens varkensvlees?”
“Nee” (ik eet geen vlees)
“Maar waarom? Jij mag dat. Jij bent Hollander. Haram telt niet voor jou.”

21 likes

Mijn dochter zag een vrouw met tattoos op tv en vroeg aan mij:

Je mag toch niet op de armen tekenen? Waarom heeft ze dat gedaan?

26 likes

Haha mijn dochter zingt net vol overtuiging:
Een damespaard een dames paard, een hoerenpaard een hoerenpaard, een herenpaard, een gat in de weg!

Denk dat we deze versie erin gaan houden

25 likes

M wees op het Jezusbeeld en vroeg wie dat was:

“Jezus Christus”
“Dat is echt niet netjes om te zeggen mama”

54 likes

“Het sneeuwt buiten!!!” En 5 sec later: “mijn piemel wordt lang”

En toen ik vroeg waarom: “de kerstman komt altijd als het sneeuwt”

26 likes

Nichtje (4) tegen mij: “Oma heeft 2 meisjes hè?” (2 kleinkinderen, beide meisjes).

Ik: “Ja, 2 meisjes, J en jij. Kleindochters heet dat.”

Nichtje denkt na. “En 2 grootdochters, mama (mijn zus) en jij”.

:heart_eyes: Ik reken het goed.

32 likes