Grappige uitspraken van kinderen

Aww haha dit is echt zo leuk. Zoals dat je als kind altijd dacht dat grote mensen na jouw bedtijd de grootste feestjes hadden en het een dikke teleurstelling was als je een keer “lang mocht opblijven” dat iedereen gewoon op de bank zat te kletsen.

23 likes

Er komt elke dag een vrouw op bezoek bij een buurvrouw. Vanaf dat m’n zoontje klein is kijkt ze altijd naar binnen. Als in ‘recht op 30cm afstand voor het raam staan, zwaaien, kijken, staren’. Ook als we gewoon even tv kijken.

Ik maakte dus de fout om laatst te zeggen “ik heb echt geen zin in die mevrouw.” Vervolgens werd bij iedereen die langsliep een tijd geroepen “heb je zin in die meneer?”.

Nu waren we even op de stoep en de vrouw kwam weer langs…
“Vind je die mevrouw leuk???”
“Oh jahoor”
Zoontje kijkt me heel verbaasd aan

De vrouw praat wat door
“Binnen zeg je altijd dat je die mevrouw stom vindt!”

117 likes

hahaha je kind is een snitch

13 likes

vanmiddag komen we met de fiets bij de bakker toe en er stond een lange rij buiten:

zoonlief op het luidste volume:
‘Mamaaa, gaan wij naar de bakker?!!’
‘Ja hoor’
‘Gaan die andere mensen ook naar de bakker?!!’
‘ik denk het wel’
‘Willen die ook broodjes kopen?!!’
‘Dat weet ik niet’
‘Mamaaa, waarom kijken al die mensen naar ons?!!’

(Maar hij heeft wel heel flink ‘dankjewel mevrouw’ gezegd toen hij een koekje kreeg:p)

22 likes

Hahahahaha, deze ga ik onthouden voor de volgende keer dat iemand t bloed onder mijn nagels vandaan haalt. Geniaal !

2 likes

K zegt in plaats van piemel ‘Pino’. Dus elke keer als we hem verschonen is het heel enthousiast PINOOOOOOO!!1!!1!

:joy:

22 likes

Haha ik zei dit vroeger ook, maar raakte nog wel eens in de war met al die sesamstraatfiguren. Dus toen ik eens stiekem had staan spieken terwijl mn vader aan het plassen was heb ik tegen mn moeder gefluisterd ‘dat ik papa’s ernie gezien had.’

:woman_shrugging:

28 likes

Er stond een hiphopplaat op

Zoontje: “waarom gebruiken rappers zoveel vuile woorden?”
Ik : “omdat ze een klein pietje hebben”
Hij: “:hushed: écht?!”

15 likes

Leuk hoe dat werkt in een kinderhoofd hé. Ik kreeg vorige week een geknutseld rokje uit papier “voor mijn barbiepop thuis” :joy: :smiling_face_with_three_hearts:.

(Ik heb zelf geen kinderen en ook al járen geen barbiepoppen meer in huis, haha, maar dat ziet ze zelf blijkbaar wel als een evidentie.)

5 likes

T deed net voor het middagslaapje voor het eerst een minidrolletje op het potje en was compleet gefascineerd. Hoor ik hem nu door de babyfoon ‘poep kijken ja, poep eten nee’ :joy::joy::joy:

56 likes

Mijn dochter gisteren voor het slapen verteld dat ik paaseitjes zou verstoppen…

Vanmorgen om 6.15 uur: “mam, jij zou toch eitjes gaan leggen?”

28 likes

:joy::joy:

1 like

Misschien moet ze gaan samenwerken met mijn nichtje! Die kijkt iets teveel MeisjeDjamila. Altijd als ze met mijn telefoon mag spelen staan er daarna altijd minstens tien ‘vlogs’ op die beginnen met “Hoi Djamila!” gevolgd door een betoog wat ze aan het doen is, een rondleiding door haar kamer of een make-up tutorial.

3 likes

Ik heb er hier ook zo eentje, ik ga stuk, maar ik moet er ook om huilen.

3 likes

Haha wat lief dat je kind jou niet oud vindt! Ik kreeg laatst een zelfgemaakt kaartje (met allemaal misleidende hartjes erop) van mijn dochter waarin stond: “Lieve mama, jij bent al oud dus jij hebt niet veel leven meer over”. :cry:

70 likes

K noemt een romper een pomper. Vind ik eigenlijk ook een veel gezelliger woord!

8 likes

“M, jij bent toch mij beste vriend?”
“Ja!”
“Ben ik jouw beste vriend?”
“…”
“Of papa?”
“Ja!”

:cry:

7 likes

“Aahhh jij bent echt een lieve mama. Ik ga echt nooit meer een nieuwe mama bij de albert heijn kopen!”

(Hier dreigt ze altijd mee wanneer ze boos op me is :joy:)

45 likes

Zoontje van net 3 was vandaag even boos op me: “jij mag niet op mijn feestje komen!”

Kreeg uiteraard de slappe lach, waardoor hij nog bozer werd :joy:

20 likes

“Waarom kan je niet in je eigen bed?”
“Mijn bed is ziek…”
“Wat heeft die dan?”
“Hij heeft er geen zin in…”
“En nu?”
“Moet ie naar de dokter. Maar jij bent niet de dokter. En ik ook niet. En mama ook niet. En niemand ook niet. Dus ik moet nu daar slapen…”

Ja breng daar maar eens iets tegen in :upside_down_face::raised_hands:t3:

18 likes