We waren in een dierenpark bij de aapjes kijken en zo’n jochie van een jaar of 3 zegt: hee een babyaapje? Zegt zijn moeder: waar zijn dan de papa en mama aap? ‘Oh die zijn werken’
Ik bij het slapen gaan ; “ik hou van jou”
Zoontje ; “Ok”
Hahaha
Niet echt een grappige uitspraak, maar mijn 6 jarige nichtje zet tegenwoordig om haar uitspraak kracht bij te zetten haar hand in haar zij, hoofd in een knik en deze blik: erbij als we in ‘discussie’ zijn en zij een antwoord verwacht. Moet dan zo mijn best doen om niet te lachen om het diva gedrag.
Alleen een vingertje erbij mist nog
Mijn zoontje vroeg waarom ik ziek ben dus ik legde uit dat mijn lichaam een virus aan het opruimen is. Zegt ie: in welk kastje gaat hij het leggen dan?
Alleen de blik daarna als ik haar iets vertel wat mevrouw niet aanstaat. Hilarisch gewoon!
Ben nog steeds ziek en daar had ik het over met mijn man, zegt mijn zoon: kan mama dan nog wel pannenkoeken bakken?
Prioriteiten hoor 🥲
“Hophophophophop paardje innaaaaaaa glop”
T speelt met 2 Sesamstraat poppetjes en ik vraag wat ze tegen elkaar zeggen ‘niks, ze zijn van plastic mama’ Met zo’n hoofd
Ik zei gister tegen N: te amo. Zegt ze: nee niet nu amo, morgen weer.
Net staat m’n man te koken en hij probeert een nieuw recept. Blijkbaar is ie blij want hij zegt: dit is echt een te shitte saus.
Vraagt N: mag ik ook shitsaus?
We eten pannenkoeken.
Mijn man denkt leuk te zijn en een patroontje van papier op tafel en dan poedersuiker erover heen: “kijk! Een sterretje!”
Dus ik: “X! Dat doe je toch niet? Lekker voorbeeld…” etcetera. Wordt onderbroken door de 2 jarige:
“Sorry mama maar jij mag niet meer praten. Papa doet het goed. Die moet dit van mij doen. Doe maar even stil.”
🥲
Edit: hij is nu met de poedersuiker en een pasje aan het schrapen, “zeg maar op de opvang dat mama dit ook elke avond doet.”
🥲
Awhhh mijn zoontje wil later graag in een snoepjesfabriek werken zodat hij elke dag snoep kan proeven. En mamma mag wanneer zij klaar is met dokter zijn met hem mee werken “want dat is wel fijn” nou ik weet wat ik na m’n pensioen ga doen!
Ik heb een kind (bijna 2) met een ernstige pippi langkous verslaving: “Kindje kijken? Koussie?”
Ik woon in Zweden en mijn peuter zingt het liedje (van Pippi Langkous) nu steeds in het Zweeds, klinkt zo schattig
Papa? Ja.
Mama? Ja.
Lekker samen hè?
Ja lekker samen jonkje
M komt thuis met een lampion
‘Kijk mam! Een loempia!’
Veeg.me.op.
Vandaag ging ik in de klas met mijn kleuters zelf verhalen maken met verteldobbelstenen. Een jongen (5 jaar) had een zeemeermin gegooid en hij begon zijn verhaal ‘Er was een zeemeermin en die klom op een boot! Op die boot stond een piraat. De zeemeermin deed al haar kleren uit’ met wilde gebaren erbij ik dacht ‘oh ik ben benieuwd waar dit verhaal naartoe gaat’. Toen zei hij ‘en de piraat zag het en keek naar de zeemeermin en knipoogde eens’. Ik heb toen het verhaal maar gestopt en hij zei ‘da’s mijn fantasie he juf, ik moest toch mijn fantasie gebruiken’
Mijn neefje (6) heeft zijn verlanglijstje voor Sinterklaas gedeeld:
- skies
- Nintendo switch
- een paraplu.
Mijn dochter is heel erg bezig met namen en waar haar knuffels eerder nog gewoon konijn en giraf heetten, heten ze nu Spekkie en Lidl-tje